תת-אלוף במילואים אודי זהר, טייס קרב ותיק ומפקד בכיר בחיל האוויר, אשר כיהן כמנהלה הראשון של רשות התעופה האזרחית בישראל ואף זכה בפרס ביטחון ישראל, נפטר שלשום (יום ב') בביתו שבגילון ממחלה קשה, והוא בן 67.
2 צפייה בגלריה
אודי זהר
אודי זהר
אודי זהר, ארכיון. "מודל לחיקוי ודמות להערצה"
אודי זהר נולד בירושלים, ולמד בפנימייה החקלאית טכנולוגית יד-נתן שבגליל המערבי. את שירותו הצבאי עשה כטייס קרב, והשתתף במבצעים צבאיים רבים, רובם חשאיים. הוא כיהן כסגן מפקד טייסת "התוכי המנפץ" (טייסת 149) וטייסת "חוד החנית" (טייסת 106), ופיקד על טייסת "מתקדם קרב" בבית הספר לטיסה בחצרים.
בשנת 2003 זכה זהר בפרס ביטחון ישראל על חלקו בפיתוח מערכת מסווגת. ביוני 2004 מונה על ידי שר התחבורה דאז שאול מופז להקים רשות עצמאית לתפעול מערך התעופה האזרחי בישראל, וכיהן כמנהלה הראשון של רשות התעופה האזרחית (רת"א) החדשה, במשך ארבע שנים. ב-2012 מונה למנכ"ל חברת התעופה כים-ניר, ובמקביל כיהן בשנים האחרונות כחבר בוועדה לאנרגיה אטומית.
זהר היה נשוי לבינה ויש להם ארבעה ילדים ועשרה נכדים. ב-2010 שכל את בת הזקונים שלו, סגן מיכל זהר ז"ל, שנרצחה בדריסה מכוונת על ידי נהג משאית יהודי סמוך לתחנת הרכבת בעכו, כשהייתה בת 20. הוא נקבר סמוך לבתו, בבית העלמין במשגב.
2 צפייה בגלריה
אודי זהר
אודי זהר
נקבר לצד בתו שנרצחה בפיגוע. זהר
יו"ר המחנה הממלכתי והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ספד לזהר: "ההכרות הקצרה שלי עם אודי הספיקה לי להבין עד כמה הוא היה פטריוט ואוהב המדינה. עד כמה היה חכם, נחוש ומוכשר, גם בשנותיו האחרונות. דווקא בעת הזו, של שבר פנימי, זיכרונות מאנשים כמו אודי, שלחמו כדי שנוכל לחיות פה, נותנים לנו, לצד הצער העמוק, את ההסבר הטוב ביותר על מה יש להילחם. אודי, שלחם בקור רוח בגבולות המדינה ומעבר להם, היה קולו של דור הנאבקים על המדינה, קול שצריך להדהד בכולנו היום. יהי זכרו ברוך".
אלוף תומר בר, מפקד חיל האוויר, ספד גם הוא: "רבים כמוני זכו לחוות לוחם ומפקד שהוא מודל לחיקוי ודמות להערצה. השפעת רבות על יכולותיו ועוצמתו האסטרטגית של חיל האוויר, חלקן רשומות ממש על שמך. אבל עמוק מכך – שזרת בחיל ובאנשיו את חוטי ה-DNA שלך, חוטים מעצבים בזכות אישיותך המיוחדת, המשלבת דרישות גבוהות ורוחב לב. נוח בשלום ודע שבזכותך החייל מבוסס על אנשים מיוחדים וערכיים המונעים מנתינה טוטאלית למען מדינתנו. בתקופה שכזו חשוב להדגיש את זה".