הנהגות ההורים ומועצת התלמידים הארצית הציבו היום (חמישי) אולטימטום בפני המערכות, ואיימו בצעדים אם ארגון המורים ומשרדי החינוך והאוצר לא יגיעו להסכם שיוביל להפסקת העיצומים וחזרה לשגרת לימודים מלאה. בין הצעדים שנשקלים על ידי הנהגות ההורים והתלמידים נכללות השבתות מקומיות וארציות לסירוגין. כמו כן, התלמידים לא ייגשו לבחנים ומבחנים ואף יוכרז על מרד תשלומי הורים.
3 צפייה בגלריה
ועידת החינוך
ועידת החינוך
"לא נשב מהצד, נביא את הצדדים לסיים את המשבר". מירום שיף
(צילום: יאיר שגיא)
יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, אמר כי המטרה המרכזית היא להוביל את הצדדים להסכם כדי להחזיר את התלמידים למסגרת לימודית יציבה. "הפערים אינם גדולים", טען שיף. "מה שהיה לא יהיה, לא נשב מהצד, אלא נעשה ככל יכולתנו להביא את הצדדים לשבת ולסיים את המשבר".
לדבריו, "התלמידים זקוקים לשגרה. העיצומים מקשים ולמעשה לא מתקיימת מערכת לימודים כפי שצריכה להיות. אנחנו לא רוצים להגיע לצעדים החריפים שאנחנו בוחנים כעת, אבל אם לא תהיה ברירה, ננקוט בסנקציות".
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, נפגש היום עם יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, ובהמשך עם נציגי האוצר בניסיון לחדש את המשא ומתן על הסכם השכר וסיום המשבר, אך לא חלה התקדמות. עד כה לא נקבע מועד חדש למשא ומתן בין ארגון המורים ומשרדי האוצר, החינוך והשלטון המקומי. ביבס צפוי לקיים פגישות נפרדות עם נציגי המורים והאוצר בניסיון להביא לחידוש המשא ומתן.
לטענתו, הפיצוץ במשא ומתן אירע בשל בשל סירוב הממונה על השכר באוצר לשלם למורים על שבעת ימי השביתה. ביבס הכריז כי ילחם על כך שהמורים יקבלו שכר תמורת החזרת מרבית הימים בחנוכה ובפסח. ״עם כל הכבוד, יש לי אחריות כלפי המורים. עלינו לדאוג למורים שיחזרו לעבודה עם ארנק מלא ולא עם קנס של 4,000 שקלים״, אמר יו״ר מרכז השלטון המקומי.
3 צפייה בגלריה
רן ארז יו"ר ארגון המורים בכנס היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים
רן ארז יו"ר ארגון המורים בכנס היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים
יו"ר ארגון המורים רן ארז
(צילום: שרון צור )
3 צפייה בגלריה
חיים ביבס בוועידת "האנשים של המדינה"
חיים ביבס בוועידת "האנשים של המדינה"
״יש לי אחריות כלפי המורים״. יו״ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס
(צילום: סנטרל הפקות)
כזכור, ארגון המורים העל יסודיים השבית את התיכונים בשמונת הימים הראשונים של תחילת שנת הלימודים הנוכחית. יו״ר הארגון אמר עם סיום השביתה ל-ynet כי "הפסקת השביתה והחזרה להמשך עיצומים היא מהלך טקטי כמו במלחמה ובכוונתו לחדש בהמשך את השביתה".
בתוך כך ארגון המורים ממשיך את המאבק, וחידש את העיצומים שאותם נקט בשנת הלימודים הקודמת. לפיכך, המורים לא ייתנו ציונים, ולא ייצאו לשום פעילות מחוץ לכותלי בתי הספר פרט להכנה לנסיעות לפולין. "אנחנו ממשיכים במאבק בתמרון אחר, ובכל מקרה נחזור לשביתה בהמשך. אני לא יכול להגיד מתי, אבל זה יהיה בקרוב", אמר יו"ר הארגון ארז.