טראמפ שוב מעורר זעם: אירח מכחיש שואה, לצד קניה ווסט

התקשורת בארה"ב דיווחה הלילה (בין שישי לשבת) כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שרק לאחרונה הודיע על כוונתו לרוץ מחדש לנשיאות בבחירות ב-2024, אירח באחוזתו הפרטית מאר א-לאגו שבפלורידה פעיל ימין קיצוני שהשמיע שלל אמירות אנטישמיות ואף הכחיש את השואה. אותו פעיל, ניק פואנטס, התלווה לראפר קניה ווסט שהוזמן על ידי טראמפ לאחוזתו, אף שגם הוא השמיע לאחרונה אמירות אנטישמיות. טראמפ אישר את הדיווחים על המפגש שהתקיים ביום שלישי האחרון, אבל טען כי כלל לא הכיר את אותו מכחיש שואה.
4 צפייה בגלריה
טראמפ, קניה ווסט ומכחיש השואה ניק פואנטס
טראמפ, קניה ווסט ומכחיש השואה ניק פואנטס
טראמפ, קניה ווסט ומכחיש השואה ניק פואנטס
(צילום: AFP)

תעלומה בחופים: חבילות סמים נפלטו מהים, מנהריה ועד ת"א

המשטרה הודיעה בצהריים כי חבילות של חומר החשוד כסם מסוג חשיש נסחפו אל החוף באזורים רבים, מתל אביב ועד נהריה. נבדק קשר בין המקרים, שדווחו גם בחיפה, טירת כרמל, זכרון יעקב וחדרה. לקראת הצהריים דיווחה משטרת תל אביב כי החבילות אותרו בתוך אבוב שנסחף לחוף ודווח כחפץ חשוד. חבלנים שהוזעקו למקום מצאו בתוך האבוב יותר מ-40 חבילות ארוזות של חשיש. לאחר מכן דווח על חבילות שאותרו בחופים נוספים.
סמים נמצאו בתוך אבוב שנשטף לחופי תל אביב
(צילום: דוברות המשטרה )

ספגה אבנים ליד שכם - והפילה את העובר: "רצחו את הילד שלי"

איברהים והדיל כבהא, בני זוג מחור סאקר שבוואדי ערה, היו בדרכם חזרה משכם ביום רביעי האחרון בשעות הערב, כשרכבם ספג לפתע מטח אבנים סמוך לעיר - לדבריהם מצד מתנחלים. כבהא, שהייתה בחודש השני להריונה, הייתה בהלם ונכנסה לחרדה - ופונתה מהמקום לבית החולים לניאדו בנתניה, שם טופלה ובהמשך שוחררה. יום למחרת היא סבלה מכאבים עזים, וכשהלכה למרפאה ביישוב ברטעה - בישר לה הרופא שהפילה את העובר שהיה בבטנה. "כשנודע לנו על ההפלה היה לא פשוט", אמרה הדיל. "עד עכשיו אני בהלם, בוכה כל הזמן ולא מרגישה טוב. הגזענים האלה רצחו את הילד הראשון שלנו".
4 צפייה בגלריה
בני הזוג איברהים והדיל כבהא שהותקפו ובעקבות ההתקפה האישה עברה הפלה
בני הזוג איברהים והדיל כבהא שהותקפו ובעקבות ההתקפה האישה עברה הפלה
הרכב שנפגע מאבנים

גרסת הלוחמים מחברון - והאיגרת ששלח מח"ט גבעתי

לוחמי גבעתי שתועדו תוקפים פיזית ומילולית פעילי שמאל בחברון אתמול והושעו טוענים כי ברגעים שקדמו לעימות המצולם ביקשו מהם לעזוב את המקום מספר פעמים. לפי גורמים בצה"ל הלוחמים בכוח הסבירו בתחקיר הראשוני שנערך להם כי למקום הגיע אוטובוס עם חרדים שביקשו להצטלם איתם - ואז הגיעו הפעילים והתגרו בהם ואף תקפו אותם. רק בחודש שעבר, לאחר אירוע שבו הוכה פלסטיני באותה גזרה, שלח מפקד חטיבת גבעתי, אל"מ אליעד מואטי, מכתב ללוחמים שבה הורה להם "להפעיל כוח רק כשנשקפת סכנה".
התיעוד מחברון: "שמאלנים אני אשבור לכם את הצורה"
(מתוך טוויטר)

יצאה מביתה ולא חזרה: בת 7 מנתניה נעדרת משעות הבוקר

עדהאל אסי אופיירי, בת 7, יצאה הבוקר (יום שבת) מביתה בנתניה בשעה 10:00 מבלי שהוריה הבחינו, ומאז נעלמו עקבותיה. המשטרה מסרה כי היא מוגדרת "נעדרת בסיכון", ומבקשת את עזרת הציבור באיתורה. גובהה של עדהאל 1.3 מטר, מבנה גופה מלא ושיערה קצוץ שחור. היא בלבשה חולצה לבנים עם פרחים וטייץ שחור. ייתכן שהיא גם נועלת סנדלים בצבע שחור. כל היודע על דבר על מקום הימצאה של עדהאל מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל או לתחנת משטרת נתניה, בטלפון: 098864444.
4 צפייה בגלריה
עדהאל אסי אופיירי
עדהאל אסי אופיירי
עדהאל אסי אופיירי
(צילום: דוברות המשטרה)

בתו של הנרצח בחולון נגד החשוד: "אגרום לכך שייכנס לכלא"

דריה וולקוב, בתו של יורי שנרצח במעבר חציה בחולון, עדיין מתקשה לעכל את האירוע ולאחר הדיון אתמול היא התייחסה גם לטענותיו של החשוד, עדי מזרחי (23), לאחר שתחילה המשטרה לא ייחסה לו עבירת רצח - אלא המתה בקלות דעת. "הכול נורא קשה, קשה לנו. אני עומדת בזה ואמשיך לעמוד על שלי כדי שהבן אדם הזה ייכנס לכלא", היא אמרה ל-ynet.
דריה וולקוב: "אני אעמוד על שלי כדי שהבן אדם ייכנס לכלא"
(צילום: אריק מרמור)

אישה נפצעה מירי מרכב חולף בתל אביב, מצבה בינוני

אישה בשנות ה-30 לחייה נפצעה אמש באורח בינוני מירי מרכב חולף ברחוב יצחק שדה בתל אביב. היא פונתה לבית החולים איכילוב בעיר. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לאירוע פלילי. האישה הגיעה יחד עם בן זוגה לרחוב, ולפי גרסתם אלמוני יצא מרכב וירה לעברם. לפי הערכה ראשונית: הירי כוון לעבר הגבר.

מונדיאל: אנגליה וארה"ב נפרדו בתיקו ללא שערים, קטאר סיימה את דרכה

נבחרות אנגליה וארה"ב נפרדו אמש בתיקו 0:0 בתום משחקן במחזור השני של שלב הבתים. הולנד צפויה לעלות לשמינית הגמר למרות היכולת החלשה במשחק מול אקוודור שהסתיים בתוצאה 1:1. בסנגל חגגו ניצחון בכורה לנבחרת אפריקנית לאחר הניצחון 1:3 על המארחת קטאר, שסיימה את דרכה במונדיאל. היום בצהריים ניצחה אוסטרליה 0:1 את תוניסיה - ניצחון ראשון שלה בטורניר לראשונה זה 12 שנה. אחר הצהריים גברה פולין על סעודיה בתוצאה 0:2.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין מול שחקן נבחרת ארה"ב יונוס מוסא
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין מול שחקן נבחרת ארה"ב יונוס מוסא
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין מול שחקן נבחרת ארה"ב יונוס מוסא
(AFP)

רבבות טיילו למרות "מזג אוויר אירופי"

למרות הגשם שעדיין נמשך מדי פעם, עשרות אלפי מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע, הגנים הלאומיים והיערות ברחבי הארץ. בצפון הארץ נצפו זרימות חזקות בנחלים – וגם מפל סער בגבול שבין רמת הגולן לרכס החרמון החל הבוקר לזרום, לראשונה העונה. בשמורת הבניאס תועדה זרימה בוצית וחזקה בנחל גובתה שנשפכת אל נחל הבניאס – אירוע שנראה כך רק לאחר גשמים משמעותיים.
הזרימה בנחלים, ומזג האוויר החורפי ברחבי הארץ
(צילום: עופר שנער, רשות הטבע והגנים)

התחזית: התחממות הדרגתית

ממחר הטמפרטורות יעלו בהדרגה, ולא צפוי גשם עד אמצע השבוע הבא. הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 10, תל אביב 18, חיפה 16, צפת 10, קצרין 12, טבריה 14, נצרת 12, עפולה 13, בית שאן 15, לוד 15, אשדוד 17, עין גדי 20, באר שבע 13, מצפה רמון 10, אילת 18.