457 לוחמים מאושפזים בבתי החולים, מהם 48 במצב קשה ו-271 באורח בינוני. אחד מהם הוא רב-סרן יהונתן ערמוני מבית חורון, שנפצע באורח קשה בקרבות במרכז רצועת עזה, הוא אחיו הקטן של אבשלום ערמוני - ששירת כקצין בחיל התותחנים ונהרג בתאונת אימונים ברמת הגולן בשנת 2017. יהונתן הוא גם הוא בן הדוד של נעמה הנקין, שנרצחה עם בעלה בפיגוע לפני 8 שנים.
2 צפייה בגלריה
יהונתן ערמוני
יהונתן ערמוני
"אפשר להתפלל או לשמוע מוזיקה טובה, הוא אוהב". יהונתן ערמוני
אמו של יהונתן, תמר - מורה בתיכון הימלפרב - סיפרה כי "אתמול בצהריים בננו, רס"ן יהונתן ערמוני, מ"פ שיריון בחטיבה 188 בגדוד 74, נפצע קשה מאוד בקרב במרכז הרצועה. יהונתן הגיע במסוק לבית החולים סורוקה והספיק לומר לרופא שקיבל את פניו את שמו, מספרו האישי ו'תשמרו עליי כי אני אח שכול, בשביל ההורים שלי'. מאז הוא מורדם ומונשם"
"הוא זקוק לתפילות, רחמי שמיים וכוחות כדי להתאושש מן הפציעה המורכבת, להשתקם ולעמוד באתגרים החדשים שהונחו לפתחו", כתבה האם. "גם אנחנו זקוקים לכוחות ומאמינים בטוב. מי מכם שיכול להתפלל לרפואתו של יהונתן חיים בן תמר מרים , אנו מרגישים שזה מחזק ומרפא. אפשר גם לשמוע מוזיקה טובה, הוא אוהב".
2 צפייה בגלריה
יהונתן ערמוני
יהונתן ערמוני
יהונתן ערמוני כשנבחר למצטיין הנשיא
תמר הוסיפה כי חֵמי, אביו של יהונתן, כתב כי "הדבר הכי מעשי כרגע הוא להרבות בתפילה ותורה ומעשים טובים. לעניינים האחרים יש לקב"ה הרבה שליחים במדים שדואגים לנו. צריך להרבות עין טובה כדי להציל את הראיה של יהונתן, להרבות מעשים טובים לרפואת הידיים שלו, להרבות תורה ותפילה לרפואת הפה והלסת שלו. בקיצור להרבות אחדות וטוב".
בשנת 2019 נבחר יהונתן למצטיין הנשיא. הוא התגייס בשנת 2017 לאחר סיום לימודיו בתיכון והשתתפותו במקביל בתנועת הנוער "בני עקיבא". על אף הקשיים שעמם הוא התמודד בעקבות נפילת אחיו, נכתב עליו אז, הוא לוחם בולט באופן מילוי תפקידו. בנוסף, צוין שיהונתן הפגין "יכולות פיקוד ראויות לציון".