בתו של שגריר אפגניסטן בפקיסטן נחטפה בסוף השבוע והוחזקה בשבי במשך כמה שעות, ועברה עינויים. שתי המדינות השכנות הודיעו אתמול על חטיפת בת השגריר, שהייתה ביום שישי.
סילסילה עליחיל, בת 26, נחטפה בזמן שנהגה במכונית שכורה בבירה הפקיסטנית איסלאמאבד. אלמונים נכנסו לרכב, היכו את סילסילה ושבו אותה. כעבור כמה שעות היא שוחררה והגיעה לתחנת משטרה באיסלאמאבד, ומשם פונתה לבית החולים. לפי הדיווחים בתו של שגריר אפגניסטן הייתה בשבי במשך יותר מחמש שעות. משרד החוץ האפגני מסר שסילסילה עברה "עינויים קשים".
דגל הטליבאן מונף במעבר גבול גדול בין אפגניסטן לפקיסטן
(רויטרס)
6 צפייה בגלריה
בתו של שגריר אפגניסטן ב פקיסטן נחטפה ועברה עינויים
בתו של שגריר אפגניסטן ב פקיסטן נחטפה ועברה עינויים
סילסילה, בת השגריר שנחטפה והוחזקה בשבי
לפי הדיווחים עליחיל ספגה חבטות בראשה, ועל רגליה וידיה היו סימנים שמעידים שהיא נקשרה בחבלים על ידי החוטפים. לא פורסם כיצד הצעירה שוחררה ומי הם האלמונים שחטפו אותה. אפגניסטן דרשה מפקיסטן לפתוח בחקירה מהירה וזימנה לשיחה את השגריר הפקיסטני.
נג'יבוללה עליחיל, אביה של החטופה, אמר שמצבה השתפר ושמדובר בתקיפה "לא-אנושית". ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, דרש ללכוד את החוטפים של סילסילה בתוך 48 שעות. המשטרה הפקיסטנית תגברה את האבטחה סביב השגריר האפגני ומשפחתו באיסלאמאבד.
6 צפייה בגלריה
חיילים של צבא פקיסטן בגבול עם אפגניסטן
חיילים של צבא פקיסטן בגבול עם אפגניסטן
חיילים פקיסטנים בגבול אפגניסטן
(צילום: EPA)
היחסים בין אפגניסטן לפקיסטן מתוחים כבר שנים, אך בשבועות האחרונים הם הידרדרו משמעותית - על רקע נסיגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן ובצל התחזקות הטליבאן במדינה. אפגניסטן טוענת שפקיסטן מספקת מקלט לאנשי הטליבאן. באיסלאמאבד, מנגד, טוענים שאפגניסטן מאפשרת לטרוריסטים לפעול בחופשיות ולבצע משטח המדינה מתקפות נגד פקיסטן.
בשבועות האחרונים הידרדרו יחסי המדינות השכנות על רקע השלמת הנסיגה של צבא ארה"ב מאפגניסטן, ובצל התחזקות הטליבאן במדינה. ממשלת אפגניסטן טוענת שפקיסטן מעניקה מקלט לאנשי הטליבאן, שהחודש הניפו את דגל הארגון בגבול אפגניסטן-פקיסטן.
6 צפייה בגלריה
אפגניסטן תומכי טליבאן מניפים את דגל הארגון ב צ'מאן שם כבש הטליבאן את מעבר הגבול
אפגניסטן תומכי טליבאן מניפים את דגל הארגון ב צ'מאן שם כבש הטליבאן את מעבר הגבול
תומכי הטליבאן מניפים את דגל הארגון במעבר הגבול עם פקיסטן
(צילום: AP)
בשבוע שעבר נמשך מסע הכיבושים של הטליבאן באפגניסטן, כשהאיסלאמיסטים השתלטו על מעבר גבול גדול בין אפגניסטן לפקיסטן והניפו את דגל הארגון. מעבר הגבול שוכן מדרום לעיר הגדולה ביותר בדרום אפגניסטן, קנדהאר, והוא אחד המעברים החשובים ביותר שבהם נעים נוסעים וסחורות בין פקיסטן ואפגניסטן. 900 משאיות עוברות בו מדי יום. יומיים אחר כך דיווחה אפגניסטן כי הצליחה להשתלט מחדש על המעבר.
בעקבות ההישגים של האיסלאמיסטים בשטח, בממשל האפגני החריפו את הרטוריקה נגד פקיסטן. סגן הנשיא האפגני האשים את צבא המדינה השכנה בסיוע אווירי לטליבאן באזורים מסוימים.