כחודש וחצי לאחר שנרצחה בפתח ביתה, המשטרה הצליחה לפענח את רצח נבילה סנדין, אם לשלושה ילדים בני 14, 9 ושנתיים, שנורתה למוות בפתח ביתה בכפר ג'ת. כתבי אישום יוגשו היום (שני) בפרשה. לירי הקטלני קדמה קטטה, שהתפתחה בסיום תפילת הערב במסגד בכפר - בגלל ויכוח סתמי, שבו היו מעורבים בין היתר בני משפחה של בעל הנרצחת ושלושה תושבי ג'ת ובאקה אל-גרבייה.
זמן מה אחרי הקטטה, בשעות הלילה ב-2 ביולי, חזרו החשודים לכפר חמושים בנשק חם - ושניים מהם ירו לעבר הבית, שבפתחו עמדה במקרה באותו הזמן נבילה, שנפגעה מהירי. מותה נקבע בהמשך בבית החולים. החשוד הנוסף סייע להם להימלט מהמקום ברכב. תיעוד הקטטה שקדמה לירי:
תיעוד מהקטטה שקדמה לירי
(צילום: דוברות המשטרה )

1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בג'ת, הנרצחת נבילה סנדין תושבת ג'ת
זירת הרצח בג'ת, הנרצחת נבילה סנדין תושבת ג'ת
נורתה בפתח ביתה, לאחר ויכוח בתפילת הערב
נגד השלושה, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, תגיש הפרקליטות כתבי אישום בגין רצח באדישות - ולא בכוונת תחילה.
את חקירת הפרשה הובילה היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב משנה במחוז חוף, בפיקודו של רפ"ק דוד גאולה, שהחלה בפעולות חקירה גלויות וסמויות, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה. החקירה הסתיימה בסוף השבוע, אז הצליחה לגבש המשטרה תשתית ראייתית נגד הנאשמים, במעורבותם בביצוע הרצח. הם כאמור נאשמים ברצח באדישות.
כיממה לאחר הרצח שוטרי מחוז חוף עצרו את אחד החשודים - עבריין מוכר ואסיר לשעבר בשנות ה-30 לחייו, שהיה במנוסה בצפון הארץ. נבילה היא קורבן נוסף לאלימות הגואה בחברה הערבית, ששוברת שיאים גם השנה. בשנה שעברה נרצחו 244 בני ובנות החברה הערבית ברחבי הארץ - נתון שיא.
הרצח תפס את קרוביה של נבילה המומים וכואבים, והם סיפרו כי "היא הייתה אישה מהממת ונהדרת. מהנשים הטובות ביותר, שהקריבה את חייה למען המשפחה".