מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, פרסם הערב (רביעי) חוות דעת חריגה בתגובה לדרישה להדיח מהמפלגה את פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, שהינו גם חבר מרכז ליכוד. גלילי פתח את חוות הדעת בהתייחסותו לעצם הבקשה להליך הרחקה נגד עידן, על כך ששיתף פעולה עם שביתת ההסתדרות לאחר פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, שביתה שבעבר טען מספר פעמים שתואמה עם לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.
לטענת העותרים נגד עידן, בכך ששיתף פעולה עם השביתה, הוא "הביא לכניעת ממשלת הליכוד והפסקת קידום הרפורמה המשפטית", אלא שגלילי מציין כי "בהתבוננותי על מכלול האירועים האחרונים, התוודעתי על כך שהיו עוד חברי מפלגה שהתבטאו בפומבי על הצורך 'לעצור' את הליכי חקיקת הרפורמה, ואף אחד מחברי המפלגה, שר הביטחון נשא נאום מפורש שהכליל דרישה לעצירת החקיקה, שהוביל לעצית החקיקה דה-פקטו על ידי יו"ר המפלגה, וכל זאת, בניגוד להחלטות הסיעה ובאופן שהביא כביכול 'לכניעת ממשלת הליכוד'".
3 צפייה בגלריה
הפריימריז לליכוד בתל אביב
הפריימריז לליכוד בתל אביב
מבקר המפלגה איים לעתור להדחת נתניהו, בליכוד הגיבו בזלזול
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
פנחס עידן
פנחס עידן
פנחס עידן במסיבת העיתונאים של ההסתדרות. יורחק מהליכוד?
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
הרמת כוסית בפורום מטכ"ל
הרמת כוסית בפורום מטכ"ל
"עשו מעשים דומיננטיים יותר מעידן". נתניהו וגלנט, על כוונת המבקר
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הוא איים כי אם יוחלט להשית סנקציות על עידן, ידרוש את "אותן סנקציות ממש" נגד נתניהו וגלנט (כלומר, הדחתם - מ"א). "עצם אכיפת הדין כלפי חבר מפלגה אחד מחד גיסא, והיעדר אכיפת הדין נגד חברים אחרים, שעשו מעשים דומיננטיים יותר כנקוב לעיל מאידך גיסא, עולה גם לכדי 'אכיפה בררנית', המהווה אף היא פגיעה ממשית בעקרונות המינהל התקין שבמפלגה".
לדברי עידן, "הואיל ואינני יכול 'להכיל' הפלייה ואכיפה בררנית, בהיותי מבקר הפנים של המפלגה הנדרש לשאוף לשמירה על עקרונות המינהל התקין במפלגה, הנני להודיעך בזאת כי במידה ומוסדות המפלגה ינקטו בהשתת סנקציות משפטיות לחובתו של מר עידן, בכוונתי בה בעת, להגיש עתירה מיוזמת המוסד לביקורת בפני בית הדין הפנימי של המפלגה, בדרישה להשתת אותן סנקציות ממש גם כלפי ח"כ יואב גלנט וגם כלפי יו"ר המפלגה".
הוא סיכם את חוות דעתו וכתב כי הוא "מודע לעובדה" כי השתת סנקציה משמעתית נגד בכירים במפלגה, בהם נתניהו, "איננו עניין של מה בכך – ובנסיבות אחרות יכול שהדבר יראה כסוריאליסטי, אך זוהי חובתי כמבקר פנים של המפלגה לעשות ככל שביכולתי כדי להביא להטמעת עקרון השיוויון בין כלל חברי המפלגה".
בליכוד הגיבו בזלזול על חוות הדעת של עורך הדין גלילי ופרסמו הבהרה: "לשי גלילי אין שום סמכות לגבי החלטות שנידונות בבית הדין של הליכוד. הוא יכול להחליט רק אם הוא שותה תה או קפה בבוקר. לאחר שהתמודד בפריימריז לליכוד, שי גלילי נמצא בניגוד עניינים מובהק ולכן הוא אינו יכול לכהן יותר בתפקידו".