לאחר עשרה חודשי מאסר שוחרר אתמול (חמישי) א', הקטין שהורשע במעורבות בפיגוע בכפר דומא לפני שש שנים. על הקטין נגזרו שלוש וחצי שנים בכלא, מתוכן קוזזו לו 32 חודשים שבהם ישב במעצר במהלך חקירת הפרשה.
2 צפייה בגלריה
א', הקטין הנאשם בפיגוע בדומא במכינה
א', הקטין הנאשם בפיגוע בדומא במכינה
א', הקטין מפרשת דומא, מתכונן לשירות צבאי ב-2019
א', שהורשע בחברות בארגון טרור, בקשירת קשר לפשע ובעבירות נוספות, חתם לפני מעט יותר משנתיים עם הפרקליטות על עסקת טיעון. על אף עסקת הטיעון לא נותק הקשר שלו לאירוע. קשיים ראייתיים להוכיח שידע על הרצח מנעו את הרשעתו בו.
א' היה בן 16 בזמן הפיגוע בדומא ב-2015, ולאחר חקירתו והרשעתו נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי מאז למד במכינה קדם-צבאית וביקש להשתלב בהמשך בשירות צבאי. ככל הנראה הוא ימשיך לאחר שחרורו באותה מסגרת לימוד.
הפיגוע התרחש ביולי 2015, כאשר כמה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר ביתה של משפחת דוואבשה בכפר הפלסטיני דומא. האש אחזה בבית במהירות. בני הזוג סעד וריאהם דוואבשה ובנם הפעוט בן השנה וחצי עלי סעד נספו. רק הילד אחמד בן ה-4 שרד, כשהוא סובל מכוויות קשות. השב"כ פעל במהירות ובסוף נובמבר באותה שנה עצרו את עמירם בן אוליאל – שלימים הורשע ברצח – וכן את א' ועוד כמה צעירים.
2 צפייה בגלריה
חוסיין דוואבשה עם הנכד אחמד דוואבשה
חוסיין דוואבשה עם הנכד אחמד דוואבשה
חוסיין דוואבשה עם נכדו ששרד, אחמד
(צילום: שאול גולן)
עוד לפני ניהול התיק העיקרי ניהלו עורכי דינם של בן אוליאל וא' משפט זוטא, שעסק באמינות ההודאות שמסרו. באפריל 2018 פסל בית המשפט המחוזי לחלוטין את ההודאות של השניים, לאחר שנקבע כי נגבו באופן בלתי חוקי.
עו"ד עדי קידר, שייצג את הקטין יחד עם עו"ד ציון אמיר מטעם ארגון חוננו, אמר: "השחרור של א' מעורר תחושות מעורבות. מחד לא ניתן להמעיט בגודל ההישג של פסק הדין, שפסל את הודעות הקטין והביא בפועל לזיכויו מהאישומים החמורים לרבות אירוע דומא - עובדה ש'חסכה' שנות מאסר רבות מהנאשם. מן הצד השני מעורבות השב"כ בהליך הייתה חסרת תקדים והשפיעה על גזר הדין הסופי באופן תמוה. תמוה עוד יותר התעלמותו של בית משפט העליון מהתערבות זו".