2 צפייה בגלריה
מונית
מונית
הילדה התעוררה במונית בנתניה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תלמידת כיתה ג' בבית ספר לחינוך מיוחד בעמק חפר נמצאה שלשום (ראשון) משוטטת בנתניה, לאחר שנשכחה במונית על-ידי נהג הסעות. בסיום יום הלימודים אסף הנהג שלוש ילדות בעלות צרכים מיוחדים מבית הספר - והוריד רק שתיים מהן בביתן.
הילדה, תושבת היישוב אליכין הסמוך לחדרה, התעוררה במונית בנתניה וירדה ממנה בעת שהנהג אסף את בנו מהגן ונסע מהמקום. בזמן שהסתובבה לבדה בעיר, אותרה הילדה על ידי נער שהבחין כי היא במצוקה וניסה לברר מי היא ומה קרה לה.
הילדה הסבירה כי היא לא יודעת איפה היא נמצאת. הנער התקשר לאמו, שהרגיעה את הילדה ומצאה את מספר הטלפון של אמה, ועדכנה אותה כי הילדה לא נמצאת בצהרון. אם הילדה התקשרה לנהג ההסעה שהגיע למקום שבו נמצאה והשיב אותה לביתה. גורם המעורב באירוע אמר: "מחדל מה שקרה פה, האירוע היה יכול להסתיים אחרת. ילדה עם מוגבלות מסתובבת לבד במקום לא מוכר לה. אני לא רוצה לחשוב מה היה יכול היה לקרות לה. מזל שהנער פגש בה ועזר לה".
2 צפייה בגלריה
עזורי שרוני
עזורי שרוני
ראש מועצת אליכין, עזורי שרוני. "אין בכוונתי להסתפק בהפסקת עבודתו של נהג ההסעות"
ראש מועצת אליכין, עזורי שרוני, אמר כי "עם היוודע דבר המקרה החמור הוריתי למנכ"ל המועצה ולמנהלת מחלקת החינוך לקיים שימוע מיידי לנהג ולחברת ההסעות. כמו כן רועננו באופן מיידי הנהלים מול חברת ההסעות. בשימוע הופסקה עבודת הנהג לאלתר והוא לא ישמש יותר כמסיע של ילדי אליכין. אני רואה את המקרה שארע בחומרה, ואין בכוונתי לעבור על כך בשתיקה או להסתפק בהפסקת עבודתו של נהג ההסעות. מאז האירוע אני נמצא בקשר ישיר עם המשפחה, וגורמי המקצוע במועצה יעמידו לרשות המשפחה כל סיוע שיידרש. החינוך בכלל ובטיחותם של ילדי אליכין תמיד היו ויהיו בראש סדר דאגתי".