בכירים לשעבר בנציבות שירות המדינה תקפו את הנציב, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בעקבות ההנחיה שפרסם אמש (יום ד') ונחשפה ב-ynet, האוסרת הקלטות סתר של עובדי מדינה. "מדובר בהנחיה בולשוויקית אשר מהווה המשך של מדיניות הנציב להפחדה ולסתימת פיות של שומרי סף וחושפי שחיתויות בשירות המדינה", אמרו הבכירים.
1 צפייה בגלריה
הרשקוביץ. בכירים לשעבר: "ההנחיה מגנה על החזקים"
הרשקוביץ. בכירים לשעבר: "ההנחיה מגנה על החזקים"
הרשקוביץ. בכירים לשעבר: "ההנחיה מגנה על החזקים"
(צילום: חיים צח, לע"מ)
לדבריהם, "ההנחיה פוגעת בפרטיות של העובדים במקום להגן עליה. הנחיה זו תקשה בעיקר על נפגעות הטרדה מינית להוכיח את טענותיהן לפגיעה בפרטיותן ועל העובדים המבקשים להתגונן נגד התנהלות מתנכלת ופוגענית של הממונים עליהם, ולהתלונן על מינהל לא תקין ביחידותיהם. ההנחיה מגנה על החזקים, הממונים ובעלי הכוח והשררה". הם הוסיפו כי "הנציב שם את עצמו ואת התקשי"ר מעל החוק שאינו אוסר הקלטה של שני צדדים השותפים לשיחה".
נציב שירות המדינה הרשקוביץ הודיע אתמול כי לראשונה בהוראות התקשי"ר (תקנון שירות המדינה) כלול איסור הקלטה לעובדים בשירות המדינה ונקבע כי הקלטה בסתר של עובד מדינה היא פסולה ועלולה להוות עבירת משמעת. בהודעתו ציין הנציב כי "בשנים האחרונות הולכת ומתפשטת תופעה בשירות המדינה, שבה עובד מקליט עובד אחר כאשר הוא צד לשיחה. תופעה זו יוצרת מצב שבו עובדים לא יכולים לדבר באופן חופשי ופתוח במקום העבודה, ובתוך כך גורמת לחוסר אמון בין העובדים, פוגעת במרקם יחסי העבודה ועלולה אף לפגום במערך התקין של שירות המדינה".
הרשקוביץ הבהיר, כי ההוראה נועדה לאזן בין שני אינטרסים חשובים: מחד, לאפשר שיח חופשי ופתוח בין עובדים מבלי שיידרשו לברור את דבריהם שמא ישמשו כראיה נגדם בהליך כזה או אחר ומאידך, לאפשר ביצוע הקלטות לצורך תיעוד דיונים רשמיים או לצורך הגשת תלונה או חשיפת עבירות.