יעקב לברטוב (26) מחולון, הצעיר שנפצע הבוקר (ראשון) בפיגוע הדקירה בעיר, סיפר ל-ynet כי "טיילתי עם הכלב שלי במסלול הרגיל, בחורשת היובל בחולון, כשראיתי את הבן אדם (המחבל - י"צ) הולך לכיווני עם פרצוף כועס". לברטוב נפצע בכתף ימין ובבטן, ופונה לבית החולים במצב בינוני. בפיגוע נרצחו רינה דניב (66) וגבר שנפצע תחילה באורח אנוש. בעלה של רינה, שמעון דניב, נפצע קשה.
יעקב לברטוב, שנפצע בפיגוע הדקירה בחולון
(צילום: יעל צ'כנובר, קובי קואנקס)

הרופאים בוולפסון, שקיבלו את הפצועים מהפיגוע
(צילום: דוברות וולפסון)

"הוא יצא משטח פתוח לכיווני בהליכה, פשוט הלך עם פרצוף כועס. הוא הסתכל עליי. התקרבנו, כי הלכנו לכיוונים נגדיים, ופתאום הוא רץ לכיווני ותפס אותי. הרגשתי שהוא פגע לי בכתף. הצלחתי לברוח ממנו יחד עם הכלב שלי והגעתי לתחנה המרכזית של אגד, בחניון אגד. החזרתי עם היד את הכתף. הנהגים עזרו לי. אני התיישבתי על הספסל ומשם הם כבר המשיכו את הטיפול".
הוא הוסיף כי "אני הייתי בטלפון עם המשטרה, כבר כשהתחלתי לברוח התקשרתי למשטרה. אחרי שהתיישבתי הנהגים לקחו את הטלפון ודיברתי עם המשטרה ועם המד"א, כדי להכווין את הכוחות לכיווני. תוך כדי אני מבין שאני לא היחיד כי יש כוחות גדולים שמגיעים לצומת.
"בהתחלה אני חשבתי שזה משהו אישי, הוא שתק לחלוטין ולא דיבר. פשוט בא ותפס אותי. לא שמעתי גם צעקות אחר כך. הוא היה לבד ואני הייתי לבד עם הכלב שלי, זהו. אחרי שהוא פגע בי אני ברחתי ולא ראיתי אותו יותר. רק בדיעבד הבנתי שזה פיגוע".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע הבוקר
(צילום: REUTERS/Ricardo Moraes, GIL COHEN-MAGEN / AFP)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
מסלול מסע הדקירות בחולון
לברטוב סיפר בנוסף כי לאחר שנמלט גילה שנדקר גם בבטנו, ובבית החולים אף עבר ניתוח. "לא ידעתי בכלל שהוא דקר אותי, שהוא פגע לי בבטן. עד שהורדתי חולצה הייתי בטוח שזה רק בכתף. ברגע שהשתחררתי מהאחיזה שלו ברחתי והתקשרתי למוקד 100 תוך כדי ריצה".
רונית ששון, אחותו של שמעון שנפצע באורח קשה ואשתו רינה נרצחה, סיפרה כי "רינה הייתה מתנדבת בהמון עמותות, אישה שנותנת מעצמה. המון מכירים אותה בחולון, יהיו הרבה שיהיו בהלם. מהרגע ששמעתי על האירוע ידעתי שאחי וגיסתי פה. התקשרתי ישר לבית חולים ואמרו לי שפינו את שמעון, על רינה לא נתנו לי פרטים. נכנסו להודיע לשמעון עכשיו על רינה, הוא כל הזמן שאל איפה היא. הוא ראה אותה נופלת".
ד"ר אדם לי גולדשטיין, מנהל מחלקת הטראומה בבית חולים וולפסון אליו פונו הפצועים, אמר: "הבוקר הגיעו אלינו שלושה פצועים. אחד לצערי הגיע כבר בהחייאה, במצב אנוש. לצערנו הוא נפטר. עוד שניים, אחד קשה ואחד בינוני, יציבים עכשיו. כל האחים, האחיות, הרופאים, כולם עשו עבודה מושלמת להיות מוכנים ולתת את הטיפול הכי טוב שאפשר. גם טיפול נפשי. זה חשוב לא פחות ממשהו אחר.
"דיברתי עם בני המשפחות, כולם בלחץ וכולם בחרדות, אבל טוב שהם כאן. זה קשה לכולם, גם לצוות שלנו. כל הצוות, של המיון ושל הטראומה, זה קשה אבל עובדים כדי לוודא שכולם יהיו בסדר".
ד"ר קטיה דיין, מנהלת מחלקה כירורגית ב' בבית חולים וולפסון, סיפרה כי "בשעה עשרה לשמונה קיבלנו דיווח על פצועים, בעיקר מדקירות, שהם בדרך לבית החולים. פתחנו חדר הלם, קיבלנו שלושה פצועים קשה. אחד הגיע תחת פעולות החייאה, במצב אנוש, ולא הצלחנו להציל אותו. שני האחרים מאושפזים במחלקות הכירורגיות ומצבם טוב. אני צופה שהם ישתחררו בהקדם".
לפי החשד, המחבל החל את מסע הדקירות בפארק שמאחורי תחנת הדלק ברחוב משה דיין, משם המשיך לכיוון המדרכה ותחנת האוטובוס ברחוב, הצמודות לתחנת הדלק. לאחר מכן נוטרל בירי על-ידי קצין מבצעים מתחנת חולון בדרגת פקד, שהיה ברכבו המשטרתי עם שוטר נוסף בנסיעה לתחנה. השניים הבחינו באירוע, חתרו למגע, ונטרלו את המחבל אחרי שהספיק לדקור ארבעה אנשים. בהמשך נקבע מותו.