הריאיון עם השר יועז הנדל
(צילום: משי בן עמי)

אחרי שהקואליציה הצליחה לצלוח את השבוע הראשון של כנס הקיץ יחסית בשלום, למרות אובדן הרוב בכנסת, אומר שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) כי הוא מתנגד לשיתוף פעולה קואליציוני עם הרשימה המשותפת כדי להאריך את חיי הממשלה. "אני לא מכניס לקואליציה שלי ולא משתף פעולה עם מפלגות שלא מכירות במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית", אמר הנדל בריאיון באולפן ynet הבוקר (חמישי).
"בינתיים מי שמשתף פעולה בצורה סדורה עם המשותפת זה הליכוד", הוסיף שר התקשורת ממפלגת תקווה חדשה. "הדוגמה הכי זכורה היא בחוק איחוד משפחות. מבחינתי כל אזרח ערבי שיכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אני אחבק אותו. מי שנגד האינטרס הישראלי והיהודי, לא אשתף איתו פעולה. יש פה צביעות גדולה לקרוא להם טרוריסטים ולהתחבק איתו מאחורה. אם יש הצבעות שבהן מצביעות גם המשותפת וגם הקואליציה זה דבר יכול להיות. תמיד ממשלות שיתפו פעולה בהצבעות על המון נושאים".
הריאיון עם ח"כ יואב גלנט מהליכוד
(צילום: משי בן עמי)

2 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
השר יועז הנדל. "יכול להיות שהחרדים ייכנסו אם הם ירצו"
(צילום: קובי קואנקס)
אם הממשלה הזו לא ממש יציבה, מה עם החרדים? ניתן לצרף אותם? "המשימה שלנו היא לייצב את הממשלה כל שניתן. יכול להיות שהחרדים ייכנסו אם הם ירצו, אני לא מחרים אף אחד. אולי אפילו מהליכוד יכולים להיכנס".
אתה חותם על האמירה של השר ליברמן, שהוא משוכנע שנתניהו יישאר באופוזיציה בשלוש שנים הקרובות? "אני שמח שיש אנשים אופטימיים בממשלה. אני עושה כל מה שאני יכול כדי שהתחזית האופטימית הזו תתממש. אני יכול להגיד שהסיסמאות הגדולות של האופוזיציה לא יתממשו. צריך לעשות מאמץ גדול כדי שהממשלה הזו תתייצב, זה טוב לכלכלה שלנו. גם כדי להילחם בטרור צריך יציבות פוליטית, בעצם כדי לקדם את מדינת ישראל".
בינתיים העריך ח"כ יואב גלנט מהליכוד בריאיון באולפן כי מפלגתו תפיל את הממשלה ותקים אחת חדשה בראשות בנימין נתניהו עד סוף השנה. "הממשלה הזו כבר מתה", אמר, "השאלה היא רק מתי יגיע הרופא שיקבע את מועד הפטירה. היא מיצתה ועברו ימיה".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
ח"כ יואב גלנט. "החרדים לא ישבו לא עם ליברמן, ולא עם הורוביץ"
(צילום: קובי קואנקס)
השבוע איימתם לפזר את הכנסת וזה לא קרה. יכול להיות שהם יעברו את מושב הקיץ בשלום? "כשהתברר שמנסור עבאס במשחקיו הפוליטיים מצליח לסחוט עוד ועוד מהקואליציה ובסופו של דבר מצביע איתם, זה עדיין זמני והשחקן הנוסף עוד יגיע".
אבל איך תפילו את הממשלה? ליברמן אומר שיש תקציב ושהוא יעביר אותו. "עצם זה שהוא אומר שהוא יעביר תקציב, זה אומר שהוא משתף פעולה עם תומכי טרור ואף חמאס".
יש תחושה שיהדות התורה לא נאמנה כל כך לנתניהו. "אני בקשר עם גפני, דרעי ואחרים. אני לא רואה שום בעיה בעניין הזה ושום אלטרנטיבה. הם לא ישבו בסופו של דבר לא עם ליברמן, לא עם הורוביץ".
ליברמן באולפן ynet: "נתניהו יתייבש באופוזיציה בשלוש השנים הקרובות"
(צילום: משי בן עמי)

ההערכה שלך הייתה השבוע שגדעון סער יפרק את הבאסטה שם. אתה עדיין מאמין בזה? "אני אמרתי שהממשלה שלנו תיבנה מתוך הכנסת הקיימת בסבירות גבוהה על קולות של תקווה חדשה שיבינו שזה העתיד שלהם ובתוספת כמה אנשים מימינה. אני חושב שזה יציל את מדינת ישראל מבחירות כי אף אחד לא רוצה את זה".
יש מסר שיוצא מהליכוד שלא עשיתם משא ומתן עם רע"מ. מנסור עבאס מראה את ההודעות שמראות על שיתוף פעולה קואליציוני שהתנהל ביניכם. האם אתה יכול לומר שלא התנהל שום משא ומתן ביניכם? "אני יכול לומר שזו פעם ראשונה שיש ממשלה שתלויה באחים המוסלמים סניף ישראל שמכונים בשם רע"מ. רע"מ אומרים לא לשתול עץ בנגב, לא לבנות בית כי הם לא מאשרים את זה".
מה אתה חושב שבאמת הובטח לרע"מ כדי שהם יחזרו באופן מלא לממשלה? "יש פה מכירה של שטחי מדינת ישראל, של עקרונות מדינת ישראל. דגל אש"ף היה תלוי במשך עשרה ימים על הר הבית ולא הורידו אותו מחשש למה יגידו".