(צילום: אביהו שפירא, שמוליק דודפור)

חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כרמל ממשיכים גם היום (חמישי) לחקור את תעלומת הגופה שאותרה בקיר בטון בדירה בשכונת הדר בחיפה. לפי חשד שנבדק כעת במשטרה, הגופה שייכת לדייר בן 61 ששכר את הדירה ביחד עם אדם נוסף - שנפטר לפני עשרה ימים, ככל הנראה כתוצאה משימוש במנת יתר.
3 צפייה בגלריה
זירת מציאת הגופה בחיפה
זירת מציאת הגופה בחיפה
"מתגוררים פה אנשים לא-יציבים". הזירה בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
3 צפייה בגלריה
זירת מציאת הגופה בחיפה
זירת מציאת הגופה בחיפה
הזירה, אתמול
(צילום: ליאור אל-חי, דוברות המשטרה)
במשטרה בוחנים אם האדם שנפטר רצח את חברו לדירה לפני יותר משנה, והעלים את גופתו בקיר. רק לאחר שהחשוד ברצח נפטר התגלתה הפרשה, כשבעל הדירה ביקש לשבור את קיר הבטון בעקבות סימנים מחשידים שזיהה עליו. אחד השכנים סיפר ל-ynet כי "אני זוכר דבר אחד, וזה את הריח המסריח שהיה יוצא מהבית שלו בכל פעם שהדלת הייתה נפתחת. זה היה נורא. ריח בלתי נסבל שאי אפשר היה להריח. לא ידעתי מה זה. לא הבנתי איך אפשר לחיות בסירחון כזה. עכשיו אני חושד שאולי זה היה הריח של הגופה, אבל אני לא יכול לדעת את זה".
לאחר שחוקרי הזיהוי הפלילי של מחוז חוף, בראשות רפ"ק עוזי נגר, סיימו את חקירת הזירה ברחוב החלוץ - אנשי זק"א פינו את הגופה שהועברה אל המכון לרפואה משפטית באבו כביר. כעת, הפתולוגים יצטרכו להשיב על כמה שאלות מרכזיות: זיהוי הגופה, סיבת המוות ומתי להערכתם בוצע המעשה.
במשטרה כבר גבו עדויות משכנים ובעלי עסקים הסמוכים לבניין שבו התרחשה הזוועה. הם סיפרו כי לא ראו את השותף של הדייר שנפטר ממנת יתר כבר יותר משנה וחצי. "הם היו שניים, ופתאום ראינו רק אחד", סיפר אחד מבעלי העסקים. "זה לא מוזר ברחוב הזה ובדירות האלה. מי שמתגורר פה לרוב הם אנשים לא-יציבים שעוברים דירות ומקומות".
השיפוצניק מדבר על רגע מציאת הגופה

בעל הדירה סיפר לחוקרים כי הוא נוהג להשכיר את הדירה במשך שנים רבות. לדבריו, הוא השכיר את הדירה לשני שותפים לפני שלוש שנים. "מאז לא ידעתי מה קורה איתם", אמר.
בינתיים, הכניסה לבניין המגורים שבו נמצאה הגופה הייתה נעולה היום בשער ברזל, ושכנים מספרים כי המשטרה פעלה במקום עד לשעה 21:00 אתמול. "אנחנו כבר לא מופתעים מכלום", התייחס אחד מיושבי בית הקפה הסמוך לחשדות הנחקרים. "עם האנשים שחיים כאן הכול אפשרי".
כאמור, לפני עשרה ימים התקבל במשטרה דיווח על פטירה של אדם באותה הדירה. חוקרי המשטרה לא מצאו על הגופה סימני אלימות או סימני מאבק, והגופה שוחררה לקבורה לאחר שנקבע כי אין חשד שהמוות נגרם בעבירה פלילית. במשטרה סוברים כי מנת יתר היא אשר הובילה למותו של האיש, שגילו 54 ו-10 חודשים.
3 צפייה בגלריה
הכניסה לבניין המגורים בו נמצאה בקיר גופת אדם נעולה בשער ברזל  - היום
הכניסה לבניין המגורים בו נמצאה בקיר גופת אדם נעולה בשער ברזל  - היום
הכניסה לבניין המגורים שבו נמצאה הגופה נעולה בשער ברזל
(צילום: ליאור אל-חי)
בעקבות הפטירה, החליט בעל הדירה להוציא את כל הרכוש והציוד שהיה בה, ולערוך שיפוץ. הוא פנה לאחד השכנים וביקש ממנו לבצע את מלאכת הפינוי תמורת תשלום של 400 שקלים. לאחר פינוי החפצים, סיפר בעל הדירה, הוא הופתע לגלות כי במקום שעמדה המיטה, ישנו משטח בולט של בטון שלא היה מוכר לו. הדבר הזה עורר את חשדו, והוא ביקש לבדוק במה מדובר.
איש השיפוצים אחמד סוואטפה (59), שבעל הדירה שכר למשימה, סיפר כי ביום שלישי השבוע הוא החל לשבור את משטח הבטון באמצעות פטיש אוויר, ואז הופתע לגלות מתחת חלקי צלחות וסכו"ם. "לא הבנתי שיש שם גופה", אמר. "אמרתי 'מי עושה בטון כזה על רצפת בית'. כשנמצאה השקית השערות שלי נעמדו מרוב הפחד".
לדבריו, הוא נתקל בשקית בעת שמילא פסולת בטון. "אני לא ראיתי את העצמות כי הכול היה מכוסה בבטון, רק הראש היה בחוץ", אמר. "פתחתי, בהתחלה חשבתי שזאת בובה. לא ידעתי אם זה ראש של אדם או בובה, גבר או אישה, לא ראיתי כלום. הלכתי להגיד לבעל הדירה ואמרתי לו שצריך לקרוא למשטרה".
השותף שלפי החשד של המשטרה הוא אשר נרצח וגופתו הוטמנה בקיר ומתחת לבטון, הוא בן 61 מחיפה. לאיש יש בני משפחה, אך הם אינם בקשר. עד למציאת הגופה, איש לא דיווח על היעדרו, כך שבמשטרה שומרים על זהירות באשר לקביעה כי אכן המדובר בו - עד לזיהוי הסופי והוודאי במכון לרפואה משפטית.
מה שכן ניתן לומר הוא שגם הדייר שנפטר לפני שבוע, וגם מי שהיה שותפו וככל הנראה הנרצח, היו מוכרים למשטרה מהתחום הפלילי. במשטרה מסרו כי גופת המנוח טרם זוהתה וכי הם אינם מתייחסים לחקירות מתקיימות.