ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי הבהיר היום (שני) פעם נוספת כי ארצו מחויבת להפסקת אש בלחימה בין ישראל לחיזבאללה, ואף הוסיף כי הוא "מוכן לשלוח את הצבא מדרום לליטנאי", זאת על מנת לאפשר את יישום החלטת האו"ם 1701.
1 צפייה בגלריה
נג'יב מיקאתי
נג'יב מיקאתי
"מוכן לשלוח את הצבא מדרום לליטנאי". נג'יב מיקאתי
( צילום: JOSEPH EID / AFP)
תיעוד התקיפה שבה חוסל נסראללה בדאחייה

דבריו של מיקאתי מתכתבים למעשה עם הפתרון שרואים בישראל, בעקבות ההיחלשות של הציר האזורי האיראני: ירידה של צבא לבנון עצמו לגבול, ולמעשה גירוש חיזבאללה ככוח צבאי מהדרום. אומנם הדבר לא קרוב, אך הוא התקרב משמעותית בשבועיים האחרונים, בין היתר לאור החיסולים המשמעותיים של בכירי חיזבאללה, בהם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה.
עם זאת, למרות שנראה כי מדובר בפתרון אידיאלי עבור תושבי ישראל ולבנון, בחיזבאללה לא ימהרו לאפשר זאת, ולמרות החיסולים מנסים לשדר עסקים כרגיל. סגנו של נסראללה נעים קאסם ניסה להעביר את המסר הזה בנאומו היום, שם הדגיש כי "חיזבאללה מוכן לכניסה קרקעית של ישראל. נצא מנצחים מהקרב הזה". מה שמעיד על כך שחיזבאללה לא מתכוון לסגת.
קאסם הוסיף כי מחליפו של נסראללה ייבחר "בהקדם האפשרי", והבהיר: "הדרך של ההתנגדות נמשכת, חיזבאללה ממשיך במטרותיו ובג'יהאד. ההנהגה ממשיכה בדיוק כפי שקבע נסראללה - נמשיך לתמוך בעזה ולהגן על פלסטין". לדבריו, "מה שאנחנו עושים זה המינימום, כחלק מתוכנית המשך הקרב ומה שהשטח דורש. אנחנו יודעים שהקרב יהיה ארוך, ואנחנו מוכנים להתמודד עם כל אירוע. האויב לא ישיג את מטרתו".
אך בעיניי חיזבאללה, קיים קשר ישיר בין המצב בעזה למצב בלבנון, כך שלמעשה התקדמות בעסקה מול חמאס תסייע להגיע להסדר בגבול הצפון. בריאיון לסוכנות הידיעות AP לפני כשלושה חודשים הדגיש קאסם כי אם תהיה הפסקת אש ברצועת עזה - תיפסק הלחימה בגבול לבנון. "נעצור ללא שום דיון", הסביר. לדבריו, חיזבאללה משמש "חזית תמיכה" בחמאס. "אם המלחמה תיעצר - התמיכה הצבאית (שלנו) לא תתקיים יותר", הוסיף קאסם.