לשכת ראש הממשלה הבהירה כי המטה לביטחון לאומי "לא אישר ולא התבקש לאשר" את סיורי משרד המורשת בהר הבית. "כל פרסום בנוגע למעורבות של המל"ל בנושא משולל כל יסוד", נמסר.
ההבהרה הגיעה בעקבות דיווח ב"כאן חדשות", שלפיו משרד ראש הממשלה והמל"ל אישרו את התוכנית של משרד המורשת להוציא לראשונה סיורים מודרכים מטעם המדינה בשטח הר הבית. בתגובתה, לשכת רה"מ לא התייחסה לכך שגם משרד ראש הממשלה צוין בדיווח.
תיעוד: משתחווים בהר הבית. אתמול
(צילום: בידינו)

השר עמיחי אליהו, נזכיר, החליט להעביר שני מיליון שקלים מכספי משרדו כדי לעודד סיורים מודרכים בהר הבית, לראשונה במימון המדינה.
ההדרכות בהר הבית צפויות לכלול, לדברי משרד המורשת, את "המורשת היהודית בהר, בגרסה היסטורית נקייה מעובדות אלטרנטיבות". לפי הדיווח ב"כאן", הסיורים צפויים לצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים, לקראת תקופת החגים.
כדי להשיג את האישור הנדרש לקיים את הסיורים בהר, פנה מנכ"ל משרד המורשת למנכ"ל משרדו של בן גביר - שדאג להשיג את אישור המשטרה, שלפי תיעודים שפורסמו לאחרונה מעלימה עין משינוי המדיניות בשטח ההר. סגן מפקד מחוז ירושלים, אמיר ארזני, שלח את אישור המשטרה לקיום ההדרכות מטעם הממשלה בהר.
ממשרד המורשת נמסר אתמול כי "בכוונת משרד המורשת להפעיל סיורים מודרכים בהר הבית, שיאפשרו לראשונה לרבבות יהודים ומאות אלפי תיירים שעולים להר מדי שנה, לשמוע על אודות המורשת היהודית של ההר בגרסה היסטורית מדויקת, נקייה מעובדות אלטרנטיביות ונרטיבים שקריים שנכתבו לשם קידום אג'נדה אנטישמית".
בימים האחרונים, נזכיר, נאלץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לטעון שוב ושוב כי אין שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית - אל מול תיעודים רבים, שנחשפו גם ב-ynet, שבהם נראים מתפללים יהודים משתחווים ומתפללים בהר.
1 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים
בן גביר בהר הבית
(צילום: ארנון סגל)
בנוסף, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר אתמול בריאיון לגלצ כי היה מקים בית כנסת בהר הבית, וטען ל"דין שווה בין יהודים למוסלמים" במקום. "מותר לך להתפלל. זה לא חוקי למנוע ממך להתפלל. לצערי סידור לא ייתנו להכניס", אמר בן גביר. "אמרתי שאין דבר כזה - יהודי לא יפחד להתפלל. למה? כי חמאס כועס? המדיניות בהר הבית מאפשרת להתפלל, נקודה. ראש הממשלה, ואני לא ארחיב בנושא הזה, ידע שכשהצטרפתי לממשלה, אני אמרתי את זה בצורה הכי פשוטה. לא תהיה אפליה. השוטר צריך לפעול לפי חוק - ואסור לו לפעול בגזענות".
דבריו הגיעו אחרי שקבוצת יהודים תיעדה את עצמה כשהיא מתפללת לצד שוטרים שעומדים, משוחחים ולא עושים דבר למנוע זאת מהם - על אף שפעולה זו אינה מותרת על-פי הנהלים במקום. המתפללים השתטחו על הרצפה ושרו גם לצד לוחמת מג"ב שישבה לצידם כשגבה אליהם.