מאיץ, דורס ונתקע בתמרור: תיעוד הפיגוע בת"א
(צילום: דוברות המשטרה )

הפרקליטות הגישה הבוקר (שישי) לבית משפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד עלי חאמד (31), שוהה בלתי חוקי מהכפר סילוואד שבאזור רמאללה, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח. זאת בעקבות פיגוע הדריסה בתחילת החודש ברחוב אברבנאל בדרום העיר - שבו נפצע באורח בינוני רוכב האופנוע גלעד תנעמי.
2 צפייה בגלריה
עלי חאמד החשוד בפיגוע דריסה בתל אביב
עלי חאמד החשוד בפיגוע דריסה בתל אביב
"החליט לרצוח יהודי". המחבל, עלי חאמד
(צילום: אביגיל עוזי)
"הרמתי את הראש - ועפתי באוויר": הפצוע גלעד תנעמי משחזר
(צילום: דוברות איכילוב)

מכתב האישום שהגישה עו"ד עמית שלוס-לייזרוביץ מפרקליטות תל אביב (פלילי) עולה כי חאמד החליט לבצע מעשה טרור ולפגוע ביהודים כנקמה על מות בן-דודו, מוג'אהד חאמד, שיום קודם לכן ירה על לוחמי כפיר בשומרון וחוסל. לשם כך, נכתב באישום, הוא נכנס לישראל ברכבו - מבלי שהחזיק בהיתר שהייה או ברישיון נהיגה. משהגיע לרחוב אברבנאל בתל אביב הבחין בתנעמי שעמד על מדרכה בסמוך לקטנוע, ו"החליט לרצוח אותו מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי רק בשל היותו יהודי".
באישום מתואר כי חאמד האיץ את מהירות נסיעתו, עלה עם רכבו על המדרכה והתנגש בתנעמי בעוצמה. בעקבות הפגיעה תנעמי הועף באוויר והוטח על הקרקע, וחאמד המשיך בנסיעתו תוך שהוא גורר את הקטנוע ופוגע בכלי רכב נוספים, עד שנעצר כשהתנגש בעמוד. כתוצאה ממעשיו של חאמד נגרמו לתנעמי חבלות רבות והוא הובהל לבית החולים איכילוב לצורך קבלת טיפול רפואי.
2 צפייה בגלריה
גלעד תנעמי
גלעד תנעמי
גלעד תנעמי וזירת הפיגוע
(צילום: דוברות איכילוב, שרון עובד, תיעוד מבצעי מד"א)
כתב האישום מייחס לחאמד עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל או שהייה בה בניגוד לחוק ונהיגה ללא רישיון נהיגה. במקביל הגישה עו"ד שלוס-לייזרוביץ בקשה להארכת מעצרו.
בתיעוד חדש שפרסמה המשטרה בתחילת השבוע ניתן לראות את נסיעתו הפרועה של חאמד בתל אביב, ברכב "משטובה" - מכונית שהושבתה והועברה לשטחים. הרכב שבו נסע חאמד נשא לוחית זיהוי ישראלית מזויפת. תחילה הוא נעצר לחקירה בחשד למעורבות בתאונת דרכים ושהייה בלתי חוקית בישראל, אך במהלך החקירה עלה החשד שמדובר למעשה בפיגוע טרור.
עו"ד מירב חורי שמייצגת מטעם הסנגוריה הציבורית את עלי חאמד מסרה בתגובה: "מדובר באב לשלושה ילדים קטנים ללא עבר ביטחוני או פלילי, הוא מכחיש מכל וכל את הטענה כי ניסה לדרוס בכוונה אדם. בחקירתו הראשונה במשטרה טען כי מדובר בתאונת דרכים תמימה ורק לאחר שנחקר על ידי השב"כ ואוים במעצר בני משפחתו ואיומים בפגיעה בו, הודה כי הדבר אירע על רקע נקמה על מות בן דודו. לאחר שנקבל את חומרי החקירה נבחן את טענתו של עלי כי מדובר בהודאת שווא שכל מטרתה הייתה להציל את בני משפחתו".
יורם ירקוני השתתף בהכנת הכתבה