המחבל הכלוא מאזן אל-קאדי מפרשת הקשר האינטימי בכלא רמון, שנחשפה ב-ynet, נחקר היום (שלישי) במשך שעות במשטרה. הוא נלקח ללהב 433 - ולאחר מכן הוחזר לבידוד בתאו. בימים האחרונים נחקרו ביחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 חמש חיילות-סוהרות מכלא רמון, החשודות במרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה. לפי החשד, הן קיימו כאמור קשר אינטימי והתכתבות באמצעות האינסטגרם עם המחבל אל-קאדי.
3 צפייה בגלריה
מאזן אל קאדי אלקאדי וכלא
מאזן אל קאדי אלקאדי וכלא
מאזן אל-קאדי
(צילום: גדי קבלו)
בנוסף אליהן, נחקרו השבוע חמישה סוהרים ואנשי סגל בכלא רמון, אך מסתמן כי בכלא לא ידעו על שהתחולל. החקירה עצמה עומדת בפני סיום - ותיק החקירה צפוי לעבור בשבועות הקרובים לפרקליטות המדינה לקבלת הכרעה.
במסגרת הפרשה, נזכיר, ניהלו החיילות - שמשרתות כסוהרות בכלא - קשר עם המחבל שנשפט למאסר עולם. אל-קאדי, על פי החקירה, החזיק בתאו טלפון נייד שבאמצעותו נהג להתכתב עם הסוהרות ולהחליף איתן תמונות. באחד המקרים לפחות התקיים מגע פיזי ואינטימי, לכאורה בהסכמה, בין אחת הסוהרות לבינו.
אתמול פורסם ב-ynet כי שב"ס החליט לפרק את האגף שבו שהה המחבל בכלא רמון, ויפזר את האסירים הביטחוניים הנוספים מאותו אגף בבתי כלא אחרים. גורמים בכירים בשב"ס סיפרו שאל-קאדי צבר בשנים האחרונות מעמד מאוד גבוה בכלא ונחשב לאחד האסירים הביטחוניים ה"חזקים בדרום", כלשונם. עוד אמרו הגורמים כי "הוא היה דומיננטי מאוד באגף" שבו הוא הוחזק. גם במועדון האסיר הפלסטיני, גוף שמסייע לאסירים הפלסטיניים בבתי הסוהר הישראליים, הגדירו את אל-קאדי בתור "אחד ממנהיגי האסירים".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ושתיים משלוש הסוהרות שהתלוננו על הטרדה מינית בכלא גלבוע
איתמר בן גביר ושתיים משלוש הסוהרות שהתלוננו על הטרדה מינית בכלא גלבוע
בן גביר ושתיים מהסוהרות בכלא גלבוע
(צילום: גיל נחושתן, אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
כלא רמון
כלא רמון
כלא רמון
(צילום: הרצל יוסף)
הפרשה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע אל ענף ביטחון מידע בשב"ס, ולפיו חיילת בשירות חובה שמשרתת כסוהרת קיימה בשנה האחרונה קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני. במהלך חקירתה, היא חשפה את ארבע החיילות הנוספות שלטענתה קיימו קשר אינטימי עם אותו אסיר.
אחרי חשיפת הפרשה החליט השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להביא לאישור הממשלה הצעה להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לעניין הקשר בין החיילות למחבל, ולפרשת "הסרסור בסוהרות". בן גביר מתכנן שהוועדה, בראשות שופט בדימוס, תבחן את התנהלות השב"ס ומדיניות הפעלת סוהרות החובה באגפים הביטחוניים. "יש כאן כשל מערכתי ואירועים שהשר לא יכול להשלים איתם", אמרו בסביבתו.
בתוך כך, פנתה עו"ד קרן ברק, שמייצגת את הסוהרות מכלא גלבוע, לשר לביטחון לאומי בבקשה שלא להקים ועדה משותפת לשתי הפרשות. "מרשותיי העידו כקורבנות עבירות מין, ולא נחקרו, לפי הפרסומים בתקשורת, כחשודות בביצוע עבירות פליליות כמו החיילות מהכלא בדרום. כל השוואה או חיבור בין שתי הפרשות הוא פשע", היא כתבה.