4 צפייה בגלריה
הדר פילו
הדר פילו
הדר פילו
(מתוך פייסבוק)
מאות ליוו הערב (רביעי) למנוחות את הדר פילו (17) מכרמיאל, שנהרג אמש בהתהפכות אופנוע בכביש 784, בין כרמיאל לשורשים. צעיר נוסף בן 18 שרכב עמו נפצע באורח קשה. שעה ארוכה עמדו חבריו, מלווים במורי בית הספר שהגיעו לתמוך, סמוך לקברו כדי להיפרד מחברם.
התאונה התרחשה סמוך לשעה אחת בלילה, בכביש המוביל מכרמיאל ליישוב שורשים במשגב. מדובר בכביש מפותל, צר וחשוך. צוותי מד"א שהוזעקו למקום לא מצאו תחילה את הדר וחברו. האופנוע היה מוטל בצד הכביש ושני הנערים נפלו לוואדי בעומק של כמה מטרים מתחת למפלס הכביש. כאשר נמצאו נקבע מותו של הדר, ואילו חברו פונה במסוק צבאי לבית החולים רמב"ם בחיפה.
4 צפייה בגלריה
הדר פילו
הדר פילו
"מגיע לו שנזכור אותו". הדר פילו
(באדיבות המשפחה)
בני משפחתו וחבריו של הדר היו המומים וכואבים. אמו סיגל ביקשה שיזכרו את בנה. "זה ילד שמגיע לו שנזכור אותו", אמרה. הדר היה הצעיר במשפחה, והיו לו אח ואחות בוגרים יותר שהגיעו אחר הצהריים מטורקיה כדי להשתתף בהלוויה.
שרה עובד, מנהלת בית הספר אורט פסגות בכרמיאל שבו למד הדר, שסיים השנה את כיתה י"א, סיפרה כי הוא היה נער חברותי ואהוב מאוד על חבריו. "הוא היה תלמיד טוב ונעים הליכות, ספורטאי מצטיין שעד לא מזמן שיחק בנבחרת כדורעף". בבית הספר נפתחה פינת הנצחה והתלמידים הוזמנו להגיע למרות החופשה. חבריו סיפרו כי הרכיבה על האופנוע הייתה חלק מהותי מחייו.
4 צפייה בגלריה
הדר פילו
הדר פילו
האופנוע היה חלק מהותי מחייו. הדר פילו
הדוברים בהלוויה הפצירו בבני הנוער להישמר בחופשת הקיץ. הרב גבי וקנין ממחלקת הנוער בעיריית כרמיאל פתח את דבריו בפסוק "ולקחתם לכם פרי הדר", והוסיף: "הצעירים והצעירות שנמצאים כאן - הבכי שלכם עכשיו הוא בכי אמיתי. תשמרו על עצמכם לטובתכם ולטובת ההורים שלכם. אתם חשובים לנו ויקרים לנו. אתם בחופש, אבל אנא מכם תנהגו בסבלנות, באורך רוח ובאחריות. יש לכם אחים ואחיות, הורים. תראו כמה סבל יש להם פה".
ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי אמר כי הבשורה על מותו של הנער היא "בשורת איוב". "נער שכולו שמחת חיים ואהבת אדם הלך מאיתנו בטרם עת", אמר קונינסקי. "בבית הספר הוא תמיד היה עבור מי שהיה זקוק לו. החברים סיפרו שאהבתו הגדולה הייתה רכיבה על אופנוע, כמה כואב ועצוב שדווקא בעת הרכיבה מצא הדר את מותו. הוא גדל מוקף באהבת ההורים, האחים ובני המשפחה. העיר כרמיאל כולה אבלה היום". ראש העיר פנה גם הוא לבני הנוער: "שמרו על עצמכם, אנחנו אוהבים ודואגים לכם. החיים כל כך שבריריים".