ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי ישראל לא תסכים לחזרת הרשות הפלסטינית לרצועת עזה והבהיר כי השליטה הביטחונית ברצועה תישאר בידי ישראל גם אחרי המלחמה - אבל בארצות הברית רואים את הדברים אחרת.
היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, פירט את תוכנית "היום שאחרי" האמריקנית בריאיון ל-CNN, והיא נראית שונה מזו הישראלית.
1 צפייה בגלריה
פגישתם של בנימין נתניהו וג'ייק סאליבן בירושלים
פגישתם של בנימין נתניהו וג'ייק סאליבן בירושלים
סאליבן ונתניהו. לא רואים עין בעין
(צילום: קובי גדעון /לע"מ )
"כמו שמזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמר, בסופו של דבר אנחנו רוצים לראות קישור מחדש, איחוד מחדש של שליטה בין הגדה המערבית לרצועת עזה תחת ההנהגה הפלסטינית", אמר סאליבן. "הרשות הפלסטינית היא כרגע המנהיגות בגדה המערבית, אבל בסופו של דבר העם הפלסטיני הוא שיצטרך לקבוע בעתיד מי ימשול עליו".
"מנקודת המבט שלנו, היום שאחרי די ברור: לא כיבוש מחדש של עזה, לא עקירה בכוח של הפלסטינים", הוסיף סאליבן. הוא הבהיר כי "עזה לעולם לא תוכל להיות עוד בעתיד בסיס טרור", ואמר כי "השטח הטריטוריאלי של עזה לא יוקטן".
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
נתניהו, אתמול. הדגיש שישראל לא תסכים לחזרת הרשות לעזה
(צילום: לע"מ)

לצד זאת אמר סליבאן כי האמריקנים פנו לצה"ל במטרה להבטיח כי לא תתקיים לחימה בתוך בתי החולים, שלפי ישראל מרתפיהם משמשים כמעוזי חמאס.
"ארצות הברית לא רוצה לראות לחימה בתוך בתי החולים שתגרום לכך שחפים מפשע, חולים שמקבלים טיפול רפואי, ייקלעו לתוך חילופי האש. היו לנו התייעצויות בנושא עם כוחות צה"ל", אמר.
היועץ לביטחון לאומי ציין כי המידע המתקבל מראה כי "חמאס משתמש בבתי חולים, כמו שהוא משתמש במתקנים אזרחיים אחרים, לפיקוד ושליטה, לאחסנת נשק, לשיכון לוחמים. וזו הפרת חוקי הלחימה".