טאלב עבדאללה, מפקד יחידת "א-נסר" של חיזבאללה שנחשב למפקד הבכיר ביותר בחיזבאללה שנהרג בתחילת המלחמה, היה מעורב בטרור לאורך שנים. אחת הפעולות המשמעותיות שלו הייתה פיקוד על חוליה של חיזבאללה שהייתה אחראית לתקרית שבה נהרגו סמ"ר דור חיים ניני ורס"ן יוחאי קלנגל בהר דב בשנת 2015. במסגרת הפעולה שיגרה החוליה טיל נ"ט לעבר רכב צה"לי, ושני החיילים נהרגו במקום.
2 צפייה בגלריה
יוחאי קלנגל ודור חיים ניני שנפלו בתקרית בהר דב
יוחאי קלנגל ודור חיים ניני שנפלו בתקרית בהר דב
יוחאי קלנגל ודור חיים ניני שנפלו בתקרית בהר דב
(צילום: מתוך הפייסבוק)
תיעוד מחיסול "אבו טאלב"
(צילום: דובר צה"ל)

נחמיה ניני, אביו של דור, אמר בשיחה עם ynet: "רק היום לאחר החיסול נודע לי שהוא היה המפקד של החוליה שרצחה את דור. באיזשהו מקום יש תחושה של סיפוק, של נקמה וסגירת מעגל, אבל הוא חוסל 9 שנים מאוחר מדי. אלה מחבלים שהרסו לנו את החיים, אבל אני כבר מביט על חצי הכוס המלאה ואני רואה מה קורה במדינה שלנו והלב שלי מרוסק. מאז שדור ויוחאי נהרגו בהר דב בשנת 2015 למעשה לא היו עוד הרוגים למזלנו. הם היו ההרוגים האחרונים. לצערי אחרי 9 שנים הכל השתנה ויש כבר המון הרוגים בגזרה הזו מאז פרוץ המלחמה".
טלי קלנגל, אלמנתו של יוחאי, אמרה: "תודה רבה לצבא המדהים שלנו שעושה הכל כדי להגן ולשמור עלינו. לצערי אין נחמה בחיסול כזה או אחר, החשבון לא נסגר, הבור שיש לנו בלב לא התמלא. ההתמודדות גם היום, 9.5 שנים אחרי, היא יומיומית, והכאב אין לו סוף. החיסול הזה רק אומר לצערי שכנראה המחבל הבא יתפוס את תפקידו. יוחאי נהרג בזמן שהגן על הארץ היפה שלנו וזה מה שאנחנו צריכים להמשיך לעשות - לרדוף את אויבינו ולהשיגם, ולא לשוב עד כלותם".
מאז 2016 פיקד "אבו טאלב" על גזרת "נסר" המזרחית של דרום לבנון, ובתקיפה עימו נהרג הרל"ש שלו ושני פעילים נוספים. התקיפה אמש התרחשה סמוך לשעה 22:00, ובוצעה על-ידי מטוס קרב באופן מדויק לאחר מעקב מודיעיני צמוד של אמ"ן ופיקוד הצפון, בזמן שהיה בחפ"ק שלו לאחר שהורה על ירי לעבר כפר בלום אמש.
2 צפייה בגלריה
טאלב עבדאללה אבו טאלב
טאלב עבדאללה אבו טאלב
טאלב עבדאללה - אבו טאלב. פיתח וייצר רקטות עתירות משקל
עבדאללה בן ה-55 הצטרף לשורות חיזבאללה ב-1984. הוא הוגדר בצבא כ"עתיר ידע מבצעי וניסיון", והוא הוביל את תקרית ניסיון חטיפת החיילים בכפר רג'ר ב-2005, ואת סדרת פעולות הנקמה בעשור הקודם ובתחילת העשור הנוכחי בגליל העליון ובהר דב, בהן כאמור הריגת לוחמי גבעתי בעלייה להר דב בינואר 2015, בתגובה לחיסול עימאד מורנייה בגולן הסורי קודם לכן.
במלחמת לבנון השנייה הוא שימש כמפקד חטיבת בינת ג'בל. בחודשים האחרונים פיקד על השיגורים והשריפות שנגרמו כתוצאה מכך ברכס רמים ובקריית שמונה, ואף הוביל את פיתוח וייצור הרקטות עתירות המשקל, בהן הבורקאן. בחיזבאללה אמרו כי הוא פיקד על פעולות צבאיות נגד אתרים ומתקנים ישראליים באזור המזרחי של הגבול ועד הגולן הסורי, וצוין כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזכיר אותו כמה פעמים.