מפקד משחתת של הצי האמריקני העוזרת להגן על נושאת המטוסים תאודור רוזוולט במזרח התיכון הודח מתפקידו, ארבעה חודשים אחרי שהצטלם לתמונה שבה הוא נראה יורה לכאורה ברובה – כשהכוונת שלו הפוכה. התמונה עוררה גיחוך על הצי ברשתות החברתיות, וגרמה לו מבוכה.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב מפקד משחתת קמרון ייסט הודח אחרי ש הצטלם עם כוונת הפוכה
ארה"ב מפקד משחתת קמרון ייסט הודח אחרי ש הצטלם עם כוונת הפוכה
התמונה שהביאה להדחה. ייסט והכוונת ההפוכה
לפי ה"סן דייגו יוניון טריביון", המפקד קמרון ייסט, מפקדה של המשחתת על שם ג'ון מקיין, הודח מתפקידו ביום שישי. הצי עצמו נמנע מלנקוב בסיבה המדויקת להחלפתו, והסתפק באמירה שהוא הודח בשל "אובדן אמון ביכולת שלו לפקח על משחתת הטילים המונחים", המוצבת כעת במפרץ עומאן.
בתמונה שפורסמה באפריל בעמודי הצי האמריקני ברשתות החברתיות נראה ייסט עומד בתנוחת ירי ואוחז ברובה כשהכוונת הפוכה. התמונה עוררה גיחוך לא רק מחוץ לכוחות המזוינים של ארה"ב, אלא גם בתוכם: חיל הנחתים האמריקני למשל לגלג בעקבות זאת על הצי, ושיתף בעמודיו ברשתות החברתיות תמונה של נחת היורה בנשק על ספינת התקיפה האמפיבית USS Boxer, בצירוף הכיתוב: Clear Sight Picture, הלועג ליכולת הראייה של העמיתים בצי. הפוסט המלגלג שעשע רבים, וגרר תגובות כמו "חיל הנחתים > הצי" ו"ציון 100 להטרלה".
ציוץ ההטרלה של חיל הנחתים:

הפוסט שבו הוצגה תמונתו המביכה של ייסט נמחק בסופו של דבר, ובהודעה על כך כתב חיל הים ברשתות החברתיות: "תודה לכם שהצבעתם על הטעות בכוונת הרובה שלנו בפוסט הקודם. התמונה הוסרה". עד למינויו של מפקד חדש וקבוע הוחלף ייסט בקפטן אליסון כריסטי.
הספינה שעליה פיקד ייסט היא חלק מקבוצה גדולה של ספינות שנשלחו לאבטח נושאות מטוסים שארה"ב פרסה מחדש במזרח התיכון, כדי להגן על ישראל במקרה שאיראן או מדינות אחרות יתקפו אותה.