אליהו פרג (49) מירושלים הזריק לאשתו חומרים מסוכנים, המחט שהחדיר לגופה גרמה לה לנזק בלתי-הפיך ולשיתוק פלג גופה התחתון. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (רביעי) נגד פרג לבית המשפט המחוזי בבירה בגין חבלה בכוונה מחמירה ופציעה בנסיבות מחמירות. לאחר מעצרו של פרג ייחסה לו המשטרה ניסיון רצח, אולם עבירה זו לא נכללה בכתב האישום. גורמים בפרקליטות הסבירו כי הדקירות והחומרים שבהם השתמש הנאשם לא יכלו לגרום למוות.
1 צפייה בגלריה
אשתו של אלי פרג החשוד בהרעלתה
אשתו של אלי פרג החשוד בהרעלתה
האישה, המזרקים והנאשם אלי פרג
מכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד מוריה הירש-כהן מפרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי על-רקע חשדו כי אשתו בוגדת בו, התקין פרג מכשירי האזנה ואיתורן בכלי הרכב שלהם ללא ידיעתה, עקב אחר מיקומה והאזין לשיחותיה בתדירות יום-יומית ובמשך שעות.
במהלך חייהם יחד, במספר רב של הזדמנויות, פרץ פרג בהתקפי זעם שבמהלכם היה צועק ושובר חפצים ורהיטים בביתם, כמו גם מעשים נוספים. לטענת הפרקליטות, הנאשם הכניס בכמה הזדמנויות חומר מסוג בנזודיאזפינים (חומרים פסיכואקטיביים) לכוסות השתייה שנתן לאשתו, באופן שהשפיע על תפקודה וגרם לה להירדם.
בוקר אחד, נטען, לאחר ששתתה מן החומר שנתן לה ונרדמה, דקר אותה פרג בגבה ובישבנה באמצעות מזרקים שהכין, ובהם חומר מסוג pH=13-14 שמהווה חומר בסיס חזק מאוד בחומרי ניקוי עוצמתיים. כשהמתלוננת התעוררה, היא החלה לצעוק מכאב בבטנה ופונתה לבית חולים, כשפרג נוסע עימה ונמנע מלדווח על מעשיו.
בהמשך, מצבה של המתלוננת הידרדר כתוצאה מהדקירה, כאשר המחט שהחדיר לגבה גרמה כאמור לנזק בלתי-הפיך. כתוצאה ממעשיו, נותרה המתלוננת משותקת לצמיתות בפלג גופה התחתון.
פקד רן מור, קצין חקירות, מתייחס לנושא
(צילום: דוברות המשטרה)

כתב האישום מייחס לפרג עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, שלילת כושר התנגדות לשם ביצוע עבירה, פציעה בנסיבות מחמירות, שימוש ברעל מסוכן, פגיעה בפרטיות, האזנת סתר שלא כדין והיזק לרכוש במזיד. בפרקליטות ביקשו להדגיש כי מדובר בעבירות מחמירות שתואמות את היסוד הראייתי הקיים בתיק. במקביל, בית המשפט התבקש להאריך את מעצרו של פרג עד תום ההליכים.
גורמים בפרקליטות אמרו בהתייחסות לעובדה שכתב האישום לא כולל סעיף ניסיון רצח: "אין אפשרות להוכיח בתיק ניסיון רצח. על פי חוות הדעת המקצועיות, הן המיקום של הדקירות בגופה של המתלוננת והן החומרים שבהם עשה הנאשם שימוש, עשויים היו לגרום לחבלות חמורות, כפי שקרה, ולא למוות. על כן יוחסו לנאשם העבירות החמורות ביותר שתואמות את היסוד הראייתי בתיק".