הפרקליטות הגישה הבוקר (יום ה') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד נחמן חורי (21) מקריית מוצקין, שנהג תחת השפעת סמים ואלכוהול ללא רישיון, השתולל על הכביש, ודרס למוות את סגן אלוף ישראל ברכיבת אופניים גיא תימור (21) בתחילת חודש יוני.
הוריו של תימור נכחו בדיון ואמרו: "זה רוצח מתוכנו". לחורי יוחסו עבירות חמורות ורבות, בין היתר, רצח באדישות, הפקרה לאחר פגיעה, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה ונהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול - ללא רישיון.
הוריו של גיא תימור בבית המשפט: "מדובר ברוצח"
(צילום: הרצל יוסף )

4 צפייה בגלריה
הגשת כתב אישום לנחמן חורי בחשד לדריסת גיא תימור
הגשת כתב אישום לנחמן חורי בחשד לדריסת גיא תימור
חורי בדיון בית המשפט, היום. "זה רוצח מתוכנו"
4 צפייה בגלריה
הוריו של גיא תימור בבית המשפט בבאר שבע
הוריו של גיא תימור בבית המשפט בבאר שבע
"גיא היה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון". הוריו של תימור בבית המשפט, היום
(צילום: הרצל יוסף )
הוריו של גיא, עינב ורן, הגיעו הבוקר לדיון בבית המשפט. הם אמרו: "זה רוצח מתוכנו. גיא היה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון, אבל אותו רוצח יכול היה להרוג רבים אחרים, ילדים ואנשים שהיו בתחנה".
לפי כתב האישום, שהגישו עורכי הדין ואדים סיגל וחן עסיס לביא מפרקליטות מחוז דרום, חורי הפר את תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו על ידי בית המשפט לתעבורה בחיפה ונסע לחבר במושב בדרום, אצלו צרך אלכוהול וסמים מסוכנים. הוא מעולם לא הוציא רישיון נהיגה, ובכלל היה פסול מלקבל אחד כזה. לחורי עבר פלילי, ולאחרונה הוא שוחרר מעונש מאסר שריצה. בנוסף, יש נגדו שני תיקי תעבורה של נהיגה ללא רישיון בירושלים וחיפה.
בשעות הבוקר ביקשו שניים מהנוכחים במקום להגיע למקום אחר, וחורי התנדב להסיעם. במהלך הנסיעה הפראית, חורי לא נעתר לבקשות חבריו לעצור והמשיך בנהיגה מהירה ומסוכנת. מהבקשה למעצר עד תום ההליכים עלה שצעירה ששהתה ברכב ביקשה ממנו לעצור ואף התקשרה בבכי בבקשה שיבואו לאסוף אותה. היא סיפרה שקודם לכן הוא היה אצל חברים שאצלם שתה וצרך סמים, ולאחר מכן המשיך בנסיעתו המסוכנת. חורי, נציין, הודה בחקירתו שצרך סמים ואלכוהול. בחקירתו השלישית הוא כבר שתק.
במהלך אותה נסיעה, הוא סטה בחדות מנתיב לנתיב וכמעט פגע במיניבוס עם ילדים שעמד בצד הכביש. לאחר מספר בקשות נוספות מחבריו לעצור, ניצלו אלה את ההזדמנות וירדו מהרכב. חורי המשיך בנהיגתו הפרועה, עצר בצד הכביש ופנה לאחת הנהגות ואף אמר לה להזמין משטרה כי הוא "הורג אנשים". הנהגת המפוחדת התקשרה למוקד 100 ודיווחה על האירוע. במקרה נוסף, נהג חורי בסמוך לרכב שבו היו שתי נשים ואיים עליהן שיוציא את ה-M-16 שלו. הנהיגה הפראית של חורי גרמה לנהגים רבים לסטות מנתיבם ולבלום בפתאומיות.
בעקבות הדיווחים, שוטר בג'יפ משטרתי שהגיע למקום כרז לחורי לעצור, אך זה התעלם והמשיך בנסיעה פרועה כשהוא מכריז ש"הוא המשיח". המרדף אחר חורי נמשך, גם כשהוא הגיע לדרך ללא מוצא ונחסם על ידי השוטר, הוא סירב לעצור והמשיך בנסיעה לשטח פתוח. השוטר חזר לניידת והמשיך לרדוף אחריו עד שחורי חזר לכביש והמשיך בנהיגה מסוכנת. תוך כדי נהיגתו, נכנס חורי לצומת נהורה בניגוד לרמזור האדום ופנה שמאלה. אז, הוא סטה מנתיבו ופגע בעוצמה בתימור.
תיעוד: חורי משתולל על הכביש, רגעים לפני שדרס למוות את תימור

4 צפייה בגלריה
גיא תימור ז"ל
גיא תימור ז"ל
"כל עתידו היה לפניו". גיא תימור ז"ל
4 צפייה בגלריה
הרכב של החשוד
הרכב של החשוד
רכבו של החשוד לאחר התאונה
מעוצמת הפגיעה, נחבט רוכב האופניים במכסה המנוע ובשמשת הרכב, הועף לאוויר ונחת על הכביש. על אף הפגיעה, חורי האיץ את מהירותו והמשיך בנהיגה, תוך שהוא מותיר את המנוח מוטל על הכביש, מבלי לעמוד על מצבו או להזעיק עזרה. לאחר שניגח ניידת, נבלם רכבו של חורי בוואדי סמוך והוא נעצר על ידי השוטרים. כתוצאה מהתאונה, סבל תימור מחבלת ראש קשה ומותו נקבע על ידי צוות מד"א שהוזעק למקום.
לאחר הגשת כתב האישום מסרה עו"ד חן עסיס, מפרקליטות מחוז דרום: "הנאשם נהג בפראות, כאשר הוא מפר תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו, ללא רישיון נהיגה ותחת השפעת אלכוהול וסמים ותוך שהוא מסכן את עוברי האורח והנהגים שהיו בסביבתו. התנהגותו המסוכנת גרמה לתאונה קטלנית ולמותו הטרגי של גיא תימור, רוכב אופניים שכל עתידו היה לפניו.
"מדובר על מקרה חמור שבו הצטברות הנסיבות החמורות הביאה את הפרקליטות להחליט להעמיד לדין בגין עבירת רצח. העובדה שהנאשם המשיך בנהיגתו הפרועה לאחר הפגיעה ולא ניסה לעמוד על מצבו של המנוח או להזעיק עזרה מדגישה את אדישותו המוחלטת לחיי אדם".