מכאן ייצא משה קופל הבא? קרן תקווה, הארגון הימני-שמרני הידוע גם כתורם המרכזי של פורום קהלת, מאדריכלי המהפכה המשפטית, מקים לראשונה בניו יורק בית ספר שמיועד לתלמידי כיתות ו' ועד י"ב. פתיחת בית הספר היהודי-מסורתי מגיעה בזמן שהמוסדות האקדמיים בארצות הברית נמצאים תחת ביקורת חריפה על תגובתם הרפה לאנטישמיות בקמפוסים מאז התחילה המלחמה בעזה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בניו יורק
הפגנה בניו יורק
הפגנה בניו יורק נגד קרן תקווה
בית הספר "אמת" ייפתח בסתיו הקרוב באפר איסט סייד בניו יורק. במייל שנשלח בתפוצה רחבה נאמר כי בית הספר יהיה "קטן וסלקטיבי", עם עד כ-40 תלמידים בכיתה, כשרוב השיעורים יילמדו במתכונת סמינריונית. שכר הלימוד, למי שמתעניין, הוא 36 אלף דולרים בשנה, קצת מעל ל-130.5 אלף שקלים. מדובר בכמה עשרות אלפי דולרים פחות מאשר מסגרות חינוך יהודיות פרטיות אחרות באזור.
אתר בית הספר מצהיר כי "ילדים ממשפחות מכל העדות והמנהגים היהודיים יתקבלו בברכה", ובו מצוין כי בית הספר מקבל גם מועמדים שמגיעים "ללא רקע בחינוך יהודי". קרן תקווה, נציין, כבר מציעה היום כמה יוזמות חינוכיות שונות בבתי ספר ומחוצה לו שמקדמות ציונות, שוק חופשי ושמרנות, לצד חירות הפרט. אך זאת הפעם הראשונה שהיא מקימה בית ספר משלה.
תוכנית הלימודים של בית הספר החדש מבוססת על "הנצחת הייחודיות היהודית, הציונית והאמריקנית". מזכ״ל הקרן, אריק כהן, אמר: "רצינו להקים בית ספר עם עקרונות ברורים מאוד: חתירה למצוינות בכל תחום אקדמי ותרבותי, גיבוש יהודים בעלי ביטחון עצמי ואמריקנים בעלי תודעה אזרחית, ושימור המיטב של הציביליזציה המערבית".
2 צפייה בגלריה
משה קופל
משה קופל
משה קופל, מייסד פורום קהלת. "אנחנו רק מייעצים"
(מתוך ראיון ל-JNS)
לצד לימוד השפה העברית התלמידים גם ילמדו יוונית ולטינית, מוזיקה קלאסית ותולדות האומנות כמקצועות ליבה, וניתנת אפשרות ללמוד גם היסטוריה ואסטרטגיה צבאית.
קרן תקווה היא אחת המממנות העיקריות של פורום קהלת, שנחשב לכוח המניע מאחורי המהפכה המשפטית. משה קופל, יו"ר ומייסד פורום קהלת, טען בעבר: "אנחנו לא מנהלים את המדינה, אנחנו פשוט חוקרים ומייעצים".