עדי גולדברג וליאור בן דוד החליטו לפני כמה ימים לבקר במושב בית הלל, שממנו פונו - ונקלעו לזירת אזעקות ונפילות באמצע הנסיעה. "בהתחלה היו התרעות. התקרבנו לכיוון צומת כח ואז ראינו שריפות וחלק מהנפילות. לא ידענו מה לעשות אם לעצור או להמשיך להתקדם", סיפרה גולדברג, "הסרטון צולם מהלחץ, כדי שיהיה תיעוד - אם חלילה לא נהיה פה". צפו בתיעוד הדרמטי מהנסיעה לצפון.
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
בית הלל - שריפות כתוצאה מפגיעות ישירות
בית הלל - שריפות כתוצאה מפגיעות ישירות
השריפות בדרך לבית הלל
(צילום: עדי גולדברג וליאור בן דוד)
2 צפייה בגלריה
בית הלל - שריפות כתוצאה מפגיעות ישירות
בית הלל - שריפות כתוצאה מפגיעות ישירות
(צילום: עדי גולדברג וליאור בן דוד)
גולדברג ובן דוד העדיפו להמשיך לנסוע, ולא לעצור בצד הדרך. "הכול שריפות, חשבתי שלא נכון לי לעצור בצד עכשיו, אלא להמשיך לנסוע ולהגיע למקום שבו אהיה בטוחה", אמרה גולדברג. "דיברתי עם אמא שלי, כמו שרואים בסרטון, והיא אמרה לי 'תעצרי בצד'. בהמשך הסרטון אמרו לי 'תתקדמי לפחות עד לצומת הגומא'".
שתי הצעירות כבנות ה-18 הצליחו למצוא מיגונית בזמן שבחוץ המשיכו האזעקות והנפילות, והבינו שגם בקרבתן משתוללות שריפות. "זה היה ממש מלחיץ", סיפרה בן דוד, "הייתי בטוחה שאני הולכת למות, כאילו כל רגע הולך ליפול עלינו טיל".
למה בכלל החלטתן לנסוע באותו יום לבית הלל? ליאור: "אני בעיקרון חזרתי הביתה, ועדי באה לקחת דברים מהבית. זה כביש שמגיע לא רק לקריית שמונה אלא גם למקומות שלא מפונים, כמו כפר בלום. זה כביש שמגיע להכול. אין כביש אחר, זה היחיד". עדי: "חשוב לי להגיד שהרבה אומרים 'למה נסעתן? פינו אתכן, למה אתן חוזרות הביתה?' קודם כול, אני חייבת להגיד שזה הבית שלי, מן הסתם שארצה ללכת לבקר שם - גם אם זה פעם בכמה חודשים, לראות אותו קצת. ומעבר לזה שיש שם באמת הרבה אנשים שלא פונו והם עדיין בצפון, נמצאים אולי שלוש דקות מבית הלל. אתם לא יכולים להגיד לנו 'למה פינו אותנו', בסופו של דבר".
(צילום: ירון ברנר)

בתוך כך, ראש מועצת מטולה דוד אזולאי סיפר כי לא חגג את יום העצמאות. "איבדנו כמעט את כל ה-75 שנים אחורה. אנחנו 200 ומשהו יום לתוך המלחמה, כבר הפסקתי לספור, ופשוט לא התקדמנו בכלום. כנראה שזה מתאים למישהו כי במלחמה אין בחירות. מה אכפת ש-80 אלף בצפון יהיו עקורים מבתיהם? אני לא רואה סיבה אחרת, צה"ל יודע להילחם בשני ארגוני טרור, בטח בחמאס ובטח בחיזבאללה, הכינו אותנו כבר 15 שנה", הטיח.
הוא הוסיף: "באמירות המנהיגים שלנו מספר אחת במזרח התיכון, במעשים אנחנו נמצאים רחוק משם. לצערי הרב, אנחנו עדיין ממתינים. יש לנו מנהיג כבר 15 שנה שיודע להעביר מסר. כשהוא רוצה לטפל, הוא עומד בדקה לשמונה מול כל אמצעי התקשורת ואומר 'אני נכנס לאירוע'. אני קורא פה לנתניהו - תעמוד היום בדקה לשמונה מול כל אמצעי התקשורת הישראליים, לא באנגלית, ותגיד 'צריך להתחיל לטפל בצפון'. אני מזמין את כל ממשלת ישראל לבוא, לעשות ישיבת ממשלה פעם אחת במטולה. בוא נראה אותם, הגיבורים האמיצים שנמצאים איפשהו שם, פזורים ברחבי הארץ, שישבו פה, שלוש-ארבע שעות לישיבת ממשלה. דרך אגב, זה גם יחזק אותנו וייתן אמירה מאוד ברורה".
ראש העיר שדרות אלון דוידי סיכם: "בסוף תפקידה של ממשלת ישראל, ראש הממשלה ושר הביטחון זה לא לתת משפטים תחביריים ומאיימים, זה שמענו, הכרנו, ראינו. צריך להמשיך וצריך לעשות יותר ויותר - זה יותר צה"ל ברצועת עזה, לא משחק משחקים - נכנס ויוצא. המסר הוא ברור - ראש הממשלה, שר הביטחון וכולם צריכים לעמוד בהבטחה שלהם ולהחזיר את החטופים, למחוק את החמאס ואת הג'יהאד וגם את החיזבאללה, ולהרחיק אותם מקריית שמונה וממטולה. לאפשר לתושבים חיים נורמליים ולשנות את המציאות הביטחונית בצפון, בדרום וביהודה ושומרון".
פורסם לראשונה: 12:51, 15.05.24