חמש שנים אחרי צעדת "תנו לגדול בשקט", שבה צעדו בני נוער מעוטף עזה לירושלים במחאה על המצב הביטחוני, יוצאים נערות ונערי העוטף לצעדה נוספת - הפעם למען שחרור החטופים.
את הצעדה יזמו בני הנוער של קיבוץ כפר עזה, שעשרות מחבריו נרצחו בשבעה באוקטובר, ואחרים עדיין חטופים בעזה. גם בני נוער מנחל עוז ויישובים אחרים יצטרפו לצעדה, שתצא ביום ראשון מ"כיכר החטופים" בתל אביב ותימשך חמישה ימים - ותסתיים בעצרת שתהיה ביום חמישי מול משכן הכנסת. הצועדים ילונו בכל אחת מנקודות העצירה בדרך, ובשעות הערב יקיימו מעגלי שיח.
3 צפייה בגלריה
פלייר לצעדה של נערים מעוטף עזה להחזרת החטופים
פלייר לצעדה של נערים מעוטף עזה להחזרת החטופים
"הנוער בארץ לא ממש מודע למה שעבר עלינו בשבעה באוקטובר". פגישת ההתנעה לקראת הצעדה
הצעדה למען החזרת החטופים נולדה בהשראת הצעדה שארגנו בני הנוער מהעוטף ב-2018. אז עלו לירושלים אלפי בני נוער - בעיקר מיישובי המועצה האזורית שער הנגב. תושבי העוטף סבלו גם אז מירי רקטות, ובאותה תקופה גם מטרור הבלונים. אותה מחאה סחפה אחריה אלפי נערות ונערים מכל רחבי הארץ, ומארגני הצעדה הנוכחית מקווים שכך יהיה גם הפעם.
כאמור, את הצעדה הנוכחית מארגנים בני הנוער של קיבוץ כפר עזה, 35 תלמידים מכיתות ט' עד יב', ואיתם גם תנועת הצופים. הם מארגנים את הצעדה ממקום מושבם בקיבוץ שפיים, לשם פונתה הקהילה אחרי הטבח. בני הנוער תכננו מסלול, סיכמו על מקומות לינה וטיפלו בכל הצד הלוגיסטי של הצעדה.
3 צפייה בגלריה
פלייר לצעדה של נערים מעוטף עזה להחזרת החטופים
פלייר לצעדה של נערים מעוטף עזה להחזרת החטופים
הפרטים על צעדת הנוער מהעוטף
"הרעיון נולד מכמה חברים מכפר עזה, ואז כולנו ביחד הרמנו את הרעיון", אמרה שירי יחיאלי בת ה-17, תלמידת יב' ותושבת כפר עזה. "הגענו למסקנה שהנוער בארץ לא מספיק מעורב בעניין החטופים, ולא ממש מודע למה שעבר עלינו בשבעה באוקטובר. אנחנו הולכים לעצרות, אבל עדיין יש תחושה שהנוער לא מעורב מספיק. אז החלטנו להשמיע את הקול שלנו".
"אנחנו מאורגנים לוגיסטית באופן מוחלט. הכל כבר מאורגן. ההורים תומכים, וגם מטה החטופים תומך. 35 בני נוער מכפר עזה, מכיתה מכיתה ט' י"ב, נמצאים 'על זה' ועובדים כדי שזה יקרה. יש היענות מטורפת. זה ברמה שאנחנו מצפים ל-7,000 צועדים ביום השלישי ועוד אלפים ביום האחרון", סיפרה שירי, שאחיה יובל צעד בצעדה הקודמת ב-2018.