חייל אמריקני שברח בינואר השנה מארה"ב אחרי שהוגש נגדו כתב אישום בגין החזקה של פורנוגרפיית ילדים ועבירות אחרות צץ השבוע לפתע בסרטון תעמולה של משרד ההגנה הרוסי, אחרי שהצטרף לצבאו של ולדימיר פוטין ונשלח לאזור הקרבות באוקראינה.
"אני לא בוגד": החייל האמריקני שהואשם בפורנוגרפיית ילדים וברח להצטרף לצבא רוסיה

2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה פוטין בביקור ב אוזבקיסטן
נשיא רוסיה פוטין בביקור ב אוזבקיסטן
נשיא רוסיה פוטין. חיזוק מאמריקה
(צילום: Sergei Bobylev, Sputnik, Kremlin Pool Photo/ AP)
החייל, ווילמר פואלו-מוטה בן ה-28, הציג את עצמו בסרטון כ"וויל ממסצ'וסטס", ודחה את הטענות שהצטרפותו לצבא הרוסי היא בגידה: "ארה"ב ורוסיה אינן במלחמה זו נגד זו, כך שאני לא רואה את עצמי כבוגד". הוא סיפר כי אחרי הגיעו לרוסיה נשלח לשרת שלושה חודשים במחוז דונייצק שבחבל דונבאס באוקראינה, שם נלחמים הרוסים בצבא האוקראיני, ואחר כך הצטרף לחטיבה ה-137 של צבא רוסיה.
בסרטון, שבו נראה פואלו-מוטה לבוש במדי צבא רוסיה, כולל הדגל הרוסי, אמר האמריקני שהוא משרת כמפעיל רחפני תצפית, ובמה שנראה כהתגרות בוושינגטון סיפר שהוא מנצל את המיומנויות שרכש בחיל האוויר האמריקני כדי לעזור למוסקבה. את הסרטון חתם בהכרזה ברוסית: "אנחנו ננצח".
פואלו מוטה שירת בחיל האוויר האמריקני שש שנים, ובמהלכן נשלח בין השאר לאפגניסטן. ב-2019 הצטרף למשמר הלאומי האווירי של מסצ'וסטס. ההסתבכות שלו עם הרשויות הגיעה בשנה שלאחר מכן: ב-2020 נעצר בתקרית מוזרה, שבה התקשר למשטרה כדי לדווח על נשק שנעלם מחדר ששכר בבית מלון. כשהשוטרים הגיעו למקום הוא סיפר להם ששכר את החדר כדי לפגוש אישה, וכשהעמיקו חקור גילו שמדובר בנערה בת 17 בלבד. בהמשך סיפרה להם הנערה שפואלו-מוטה ידע מה גילה, ושהוא שילם לה כסף בתמורה לתמונות מיניות שלה.
2 צפייה בגלריה
ווילמר פואלו מוטה חייל מ צבא ארה"ב ש ברח ל רוסיה כאן במדי הצבא ה רוסי
ווילמר פואלו מוטה חייל מ צבא ארה"ב ש ברח ל רוסיה כאן במדי הצבא ה רוסי
פואלו-מוטה עם המדים והדגל של רוסיה. מואשם גם בזיוף שיחת טלפון
אחרי שהשוטרים מצאו תמונות שכאלה בטלפון של פואלו-מוטה הוא נעצר. כשניסה אחר כך לחמוק מעונש חמור רק סיבך את עצמו יותר: ב-2022 עודכן כתב האישום נגדו וצורפו אליו עבירות של זיוף ושל שיבוש הליכי חקירה, אחרי שהתברר כי זייף מסמך צבאי וקיים שיחת טלפון שבה התחזה לקצין הממונה עליו במשמר הלאומי והביע בשמו תמיכה בכך שהוא – פואלו-מוטה – ימשיך לשרת במשמר.
פואלו-מוטה אמור היה להתייצב בבית המשפט ב-9 בינואר השנה, אבל בדיעבד התברר כי יומיים לפני כן עלה למטוס מוושינגטון לאיסטנבול, ומשם המשיך למוסקבה. יום לפני הדיון בבית המשפט הספיק לשוחח עם עורך דינו, ג'ון סיסילין, ואמר לו שלא יגיע: "הוא אמר משהו כמו 'הצטרפתי לצבא הרוסי'", סיפר השנה סיסילין. "חשבתי שהוא צוחק".