3 צפייה בגלריה
חיים רביבו. נקנס ב-20 אלף שקל
חיים רביבו. נקנס ב-20 אלף שקל
חיים רביבו. נקנס ב-20 אלף שקל
(צילום: יועד כהן)
הסדר הטיעון אושר, חיים רביבו לא ייכנס לכלא: בית המשפט המחוזי גזר היום (שלישי) על כדורגלן העבר חיים רביבו עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס של 20 אלף שקל ומאסר על-תנאי. בכך קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים, במסגרתו הודה רביבו והורשע בעבירה של סיוע להפרת אמונים.
רביבו היה היזם והבעלים, יחד עם אחרים, של פרויקט בניה בתל אביב. לפי כתב האישום המתוקן, שבו הודה, בעת שנתקל בקשיים שהתעוררו בתוקף היתר הבניה של הפרויקט, פנה רביבו למשנה לראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי, ששימש חבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לצורך קבלת סיוע.
גלעדי פעל לסייע לרביבו להביא לפתרון הקשיים, בין היתר באמצעות פניות לגורמים מקצועיים בעירייה. במהלך פגישה בין גלעדי ורביבו בנובמבר 2017, ביקש גלעדי מרביבו כספים למימון פעילות מפלגתית אותה הוא מקדם. רביבו נעתר לבקשה ולאחר מכן העביר 10,000 שקלים שנרשמו לפקודת "תל אביב שלנו צדק עירוני", שהוצגה לרביבו כעמותה.
בנוסף, לפי כתב האישום רביבו העביר לגלעדי את הסכום האמור ביודעו שגלעדי פועל במסגרת תפקידו לקידום הפרויקט וכי ההעברה מעמידה את גלעדי בניגוד עניינים בין חובותיו כעובד ציבור לבין האינטרסים של רביבו. בקבלת ההסדר, שופטת בית המשפט המחוזי מרכז דנה מרשק-מרום כתבה כי היא מתחשבת בטיעוני באי כוח המדינה, לפיהם הנאשם אדם נורמטיבי שהכיר בפסול במעשה שביצע.
3 צפייה בגלריה
ארנון גלעדי, ארכיון
ארנון גלעדי, ארכיון
ארנון גלעדי, ארכיון
(צילום: אבי חי)

רביבו לשופטת: "עשיתי טעות של שיקול דעת"

האישום נגד רביבו היה רק אחד מבין כמה וכמה סעיפי אישום בפרשת השחיתות המסועפת המכונה "1803". ח"כ דוד ביטן, שמואשם בשוחד, לא היה מעורב בהאשמות המפורטות לגבי רביבו.
"אני היום בן 50", אמר רביבו לשופטת, "כל חיי התנהגתי בזהירות רבה, לא לעשות טעויות, לשמור על מה שצריך. מצד שני קשה לי לשמוע את הדברים שחברי אמר פה, אבל הם צודקים, עשיתי טעות של שיקול דעת, צריך לקחת עליה גם אחריות. אני מאד שמח שהגענו לזה, ואני שמח גם לשרת ולעשות את עבודות הציבור כמו שעשיתי במשך שנים".
3 צפייה בגלריה
עו"ד אילן סופר
עו"ד אילן סופר
עו"ד אילן סופר
את רביבו ייצגו עורכי הדין אילן סופר, יונתן דורי וספיר גבאי. בדיון טרם גזר הדין אמרו לשופטת: "אנו סבורים כי ההסדר מאוזן וראוי בנסיבות המקרה והולם. ניצלנו את ההזדמנות הראשונה להודות באישום, מיד, בכך חסכנו זמן שיפוטי יקר. הנאשם נורמטיבי, אדם ראוי ומכובד, תורם בהחלט, החברה מתברכת בו, אב לחמישה ילדים, אגדת כדורגל, ספורטאי מצטיין. הוא מצטער צער רב על השגיאה שעשה ומבין שצריך לשלם על זה מחיר ועונש, הוא עושה זאת בלי מרמור וכעס ובהשלמה מלאה".