כלי התקשורת הערביים מסקרים בהרחבה את פרישתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מהמרוץ לנשיאות - וגם את סיכויו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. ברשתות החברתיות חלק מהגולשים אף עשו את החיבור בין פרישתו להתפתחויות המלחמה ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
סיקור הבחירות בארה"ב בעיתונים הערביים
סיקור הבחירות בארה"ב בעיתונים הערביים
"מה יהיה אחרי הפרישה?": סיקור הבחירות בארה"ב בעיתונים הערביים
רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דנה היום (שני) בהשלכות הפרישה עם שיחות המשא ומתן להפסקת אש, ובדיווח הוזכרה גם פגישתו הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא האמריקני. הרשת ניתחה את היחסים בין נתניהו לביידן, וכן נתניהו לטראמפ. "העולם נערך להתמודדות עם ממשל רפובליקני, בעל מדיניות ברורה המתנגשת עם מדיניות הממשל הדמוקרטי", דווח.
גם בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" קישרו בין הודעתו של ביידן לבין המלחמה בעזה, ופרסמו כי פרישתו מעלה חששות. עוד נטען כי לנשיא קשרים אישיים נרחבים עם מנהיגים שונים בעולם, בעוד שלמחליפיו - כמו למשל סגניתו קמלה האריס - אין.
מאמר דעה שפורסם באתר מצרי ועסק בהשלכות הפרישה טען כי פרישתו של ביידן וזכייתו של טראמפ, שתבוא לטענת האתר בעקבות הפרישה, יטילו צל על המלחמה. מנגד, נטען כי התמיכה האמריקנית בישראלית היא קבועה "לא משנה מי מנהל את ארה"ב", ולכן הערבים והפלסטינים צריכים להפגין "איתנות ואחדות פלסטינית".
2 צפייה בגלריה
עצרת בחירות של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ב מישיגן גרנד רפדיס
עצרת בחירות של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ב מישיגן גרנד רפדיס
הפלסטינים חוששים ממנו? טראמפ
(צילום: Anna Moneymaker / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הדיווחים בארה"ב על פרישתו של ביידן מהמרוץ לנשיאות

אתמול כאמור הודיע הנשיא בן ה-81 כי הוא פורש מהמרוץ, וכתב כי "אני מאמין שזה הדבר הטוב ביותר למפלגתי ולמדינה שאפרוש, ואתמקד בלבד במילוי חובותיי כנשיא עד לסיום כהונתי". הוא הצהיר על תמיכה בהאריס, שזכתה בהמשך גם לתמיכת בכירים דמוקרטים.

סיקור הבחירות בארה"ב, לפני הפרישה

העיסוק בבחירות בארה"ב החל עוד לפני ההודעה על פרישה, והערוצים השונים בתקשורת הערבית שאלו "מי טוב יותר עבור העולם הערבי?". ברשת "אל-ערביה", למשל, פורסם בשבוע שעבר מאמר דעה תחת הכותרת "מה המשמעות של שובו של טראמפ עבור העולם הערבי?".
על פי המאמר, המדינות הערביות החוששות מהתפשטות איראן באזור ומההשפעה שצברה במהלך המלחמה הנוכחית, סבורות כי בהתחשב בעברו טראמפ ינהיג מדיניות נוקשה נגד טהרן. מצד שני, בשבועות האחרונים פורסם בתקשורת הערבית על חשש פלסטיני מעלייתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות. זאת בעקבות דעותיו הקיצוניות והתבטאויותיו לגבי המלחמה בעזה והסוגיה הפלסטינית.