(צילום: ניצן דרור, אדם קוטב)

דריה, בתו של יורי וולקוב שנרצח במעבר חצייה בחולון, חשפה היום (שני) בתום דיון הארכת המעצר של החשוד ברצח עדי מזרחי כי יש לה היכרות מוקדמת עימו. "הוא היה בן 16, אני בת 19-18. ההיכרות שלנו הייתה לא מהנחמדות", אמרה. לדבריה, אז איים מזרחי על אחד מחבריה הטובים: "רציתי לשאול אותו היום, אתה לא מזהה אותי מהעבר? אני זוכרת אותך בגיל 16. היה רגע שהוא ניסה להסתובב לכיוון שלנו, והצלחתי לזהות אותו".
היא ביקרה את התנהלות עורכת הדין של מזרחי, אורית חיון. "היא מגנה על מישהו שרצח בן אדם, היא מנסה להגיד שזה היה 'התקף לב'. קמתי ואמרתי לה 'על השעון של אבא שלי היה דם'". דריה אמרה כי תנסה להתמיד ולהגיע לדיונים במשפטו של החשוד ברצח אביה: "בכל זאת אני גם עובדת, אני עכשיו צריכה לעזור למשפחה שלי. גם לא מודיעים לנו על שום דיון. בסופו של דבר זו המדינה שתובעת אותו ואני מקווה שהמשטרה תעשה הכול כדי להכניס את אותו רוצח לכלא".
3 צפייה בגלריה
יורי, ילנה ודריה וולקוב
יורי, ילנה ודריה וולקוב
"רציתי לשאול אותו - אתה לא מזהה אותי?"
(צילום: אריק מרמור, מוטי קמחי )
3 צפייה בגלריה
לנה ודריה וולקוב, אלמנתו ובתו של יורי ז''ל מגיעות להארכת מעצרו של עדי מזרחי החשוד ברצח
לנה ודריה וולקוב, אלמנתו ובתו של יורי ז''ל מגיעות להארכת מעצרו של עדי מזרחי החשוד ברצח
לנה ודריה וולקוב בבית המשפט. "קשה לראות את מי שהרג לך את הלב"
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
לנה ודריה וולקוב, אלמנתו ובתו של יורי ז''ל מגיעות להארכת מעצרו של עדי מזרחי החשוד ברצח
לנה ודריה וולקוב, אלמנתו ובתו של יורי ז''ל מגיעות להארכת מעצרו של עדי מזרחי החשוד ברצח
משפחתו של הנרצח בביקורת חריפה נגדה. עו"ד אורית חיון
(צילום: טל שחר)
במהלך הדיון ישבה בתו של וולקוב ליד אמה, והשתיים רעדו. לדבריה, "אני מנסה להחזיק את הכעס המתפרץ ולשמור על עצמי. אבל זה קשה, לראות את הרוצח, את מי שהרג לך את הלב שלך. אי-אפשר לתאר את הרגשות, העצבים והשנאה שרוצה להתפרץ אצלי באותו רגע. רק מלראות את עורכת הדין הזאת שהיא מדברת ומגנה על רוצח. כאילו, איך אפשר להיות עורכת דין ולהגן על רוצחים? איך? אני לא יכולה להבין את זה".
דריה אמרה כי היא מאמינה שהמשטרה תצליח לפענח את התיק: "אנחנו רק מקווים שהרשות השופטת תתן למשטרה זמן לעבוד". גם לנה וולקוב, שבעלה יורי נרצח לעיניה, ביקרה את עורכת הדין: "אני רואה איך היא עושה את זה ואני קצת בשוק".
בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של החשוד ברצח בשמונה ימים. נציג המשטרה טען ל"התפתחות משמעותית" בחקירה, זאת על אף שמזרחי החליט לשמור על זכות השתיקה: "בסרטון רואים שהוא הוציא את הסכין מחגורת מכנסיו, כך שגרסתו לא נכונה בלשון המעטה. מדובר במברג ראש פתוח". השופט ציין כי החשד הסביר היה ונותר גבוה, והורה על הארכת מעצר של החשוד עד 12 בדצמבר. העבירה בה חשוד מזרחי היא רצח באדישות בנסיבות מחמירות.
עורכי הדין אורית חיון ודין כוכבי, שמייצגים את החשוד ברצח, מסרו בתגובה: "שמענו וראינו את כאבה של משפחת המנוח בדיון. הרגישות ברורה ומובנת, וליבנו איתם. אנו לא מקלים ראש בגודל הטרגדיה שפקדה את המשפחה ובאובדנם העצום ובחלל הגדול שהותיר המנוח, אך אין הדבר עומד בסתירה כי במדינה דמוקרטית, לכל אדם מגיע ייצוג משפטי שיידאג לניהול הליך צודק וראוי. רק בית המשפט יכול להרשיע נאשם ולקבוע האם ביצע את המעשה המיוחס לו - ואם כן מה הייתה דרגת הכוונה והחומרה של המעשה ובהתאם מידת העונש בגינו, זאת לאחר שמיעת הראיות העדויות וניתוחן".
"בתיק זה יש תחושה כי ללא שנסתיימה החקירה, כבר נחרץ דינו של החשוד בתקשורת, הכל בניצוחה של משטרת ישראל. חשוב להדגיש כי טרם הוגש כתב אישום, הראיות והעובדות עדיין לא התבררו, ויש להמתין למיצוי החקירה, בטרם הסקת מסקנות וקביעת עובדות. יש לבצע הפרדה ברורה בין חשוד או נאשם לבין עורכי הדין המייצגים אותו תוך מתן כבוד הדדי. יש להבין את חשיבות עבודת עורכי הדין המגנים על עקרונות הצדק והדמוקרטיה בכל מדינה מתוקנת".