3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נואם לאלפים ב ווילה ליטא בתום פסגת נאט"ו 12 ביולי
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נואם לאלפים ב ווילה ליטא בתום פסגת נאט"ו 12 ביולי
השגריר המיועד לו ונשיא ארה"ב ביידן
(צילום:Javier Galeano, רויטרס, EPA)
הבית הלבן הודיע אחר הצהריים (שלישי) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתכוון למנות לשגריר ארה"ב בישראל את ג'ק לו, יהודי אורתודוקסי-אמריקני בן 68, שכיהן בעבר בתפקידים בכירים בממשלים דמוקרטיים - ובהם שר האוצר של ארה"ב וראש הסגל של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה. כדי שייכנס לתפקיד, מינויו דרוש את אישור הסנאט.
טום ניידס, השגריר האמריקני היוצא, אמר ל-ynet: "זו בחירה נפלאה. ג'ק מאוד אוהב את מדינת ישראל. הוא מאכער גדול שזה חשוב לישראל. אני יודע שיש לו הרבה חברים קרובים בישראל. אני קיבלתי את התפקיד שלו במחלקת המדינה ועכשיו הוא מקבל את התפקיד שלי כשגריר בישראל, זה כמו תיקון. הוא יהיה נהדר. מאוד אכפת לו מישראל , הוא בחור חכם מאוד. דיברתי איתו ובירכתי אותו על התפקיד".
3 צפייה בגלריה
ג'ק לו שגריר מיועד ארה"ב שר האוצר לשעבר ב ממשל אובמה
ג'ק לו שגריר מיועד ארה"ב שר האוצר לשעבר ב ממשל אובמה
ג'ק לו עם הנשיא לשעבר אובמה
(צילום: AP Photo/Charles Dharapak, File)
לו הוא שילוב נדיר: גם דמוקרט וגם יהודי אורתודוקסי. הוא שימש סגן מזכיר המדינה ואחר כך כאמור שר האוצר האמריקני. אנשים שעבדו איתו מתארים אותו כמקצוען, מבריק, שקט ונחבא אל הכלים אבל אופרטור רציני בוושינגטון. לו היה בקשר הדוק עם שגרירי ישראל בוושינגטון ובתפקידו באוצר סייע בהקשרי הסיוע לישראל מצד אחד והטלת סנקציות על איראן מהצד השני. הוא דובר עברית ויש לו גם משפחה בישראל.
לו נולד וגדל בניו יורק למשפחה יהודית, והוא שומר מצוות. הוא סיים את לימודיו באוניברסיטת הרווארד בשנת 1978, ולימודי משפטים באוניברסיטת ג'ורג'טאון ב-1983. לו החל את הקריירה שלו בוושינגטון ב-1973 כעוזר פרלמנטרי של חבר בית הנבחרים ג'ו מוקאלי עד 1975. משנת 1979 עד 1987 היה יועץ ראשי לענייני מדיניות פנים ליושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, טיפ אוניל. הוא כיהן גם בוועדת המדיניות וההיגוי של המפלגה הדמוקרטית, תחילה כסגן יו"ר ולאחר מכן עמד בראשה. כמו כן שימש עוזרו של יו"ר הוועדה למנהל ותקציבים בבית הנבחרים.
שר החוץ אלי כהן בירך את השגריר המיועד: "ג'ייקוב לו הוא חבר אמת של מדינת ישראל. אנו מצפים לעבוד עימו ברוח שיתוף הפעולה והברית המבוססת על ערכים משותפים, לטובת המשך העמקת הקשר בין ישראל וארה"ב".

מקלינטון לאובמה

לו עבד כמשפטן כחמש שנים בחברת עורכי הדין "ואן נס, פלדמן וקורטיס". כמשפטן, עסק בעיקר בדיני ייצור חשמל. כמו כן, עבד בעבר במרכז למחקר המזרח התיכון. שימש כמנהל תחום של הוועד הדמוקרטי הלאומי עבור הקמפיין של הוועד ב-1988, וכסגן מנהל במשרד לניתוח תוכניות של משרד העיר בוסטון למנהל ותקציבים.
מפברואר 1993 עד 1994 כיהן כיועץ מיוחד לנשיא ארצות הברית ביל קלינטון. באוקטובר 1994 עזב את הבית הלבן כדי לשמש מנהל ביצועי לענייני חקיקה במשרד למנהל ותקציבים בקונגרס האמריקני. מאוגוסט 1995 עד יולי 1998 כיהן לו כסגן מנהל המשרד למנהל ותקציבים בקונגרס. לא פעם שימש בצוות הממשל למשא ומתן בנושא חוק איזון התקציב של שנת 1997, כשהוא רוכש לעצמו מוניטין של איש משא ומתן סבלני ואפקטיבי.
3 צפייה בגלריה
השגריר טום ניידס
השגריר טום ניידס
השגריר היוצא ניידס
(צילום: שגרירות ארה"ב בישראל)
הנשיא קלינטון מינה אותו לראש המשרד למנהל ותקציבים בקונגרס, והסנאט האמריקני אישר את מינויו ב-31 ביולי 1998. בתפקיד זה כיהן עד תום כהונת ממשל קלינטון בשנת 2001. בתום כהונת ממשל קלינטון שימש לו סגן נשיא באוניברסיטת ניו יורק ופרופסור בבית הספר לשירות הציבורי באוניברסיטה. ביוני 2006 מונה למנהל בחברת הפיננסים סיטיגרופ. עם היבחרו של ברק אובמה לתפקיד נשיא ארצות הברית מונה על-ידי הנשיא הנבחר, כבר בתקופת המעבר, כסגן מזכירת המדינה הילרי קלינטון עם אחריות לתחום התקציבים והמנהל. ביולי 2010 הודיע אובמה כי בחר בלו להחליף את ראש משרד הניהול והתקצוב בבית הלבן, פיטר אורסג, ומינויו אושר בסנאט בנובמבר.
בין ינואר 2012 לינואר 2013 היה ראש הסגל של הנשיא אובמה בבית הלבן ולאחר מכן מונה לשר האוצר של ארה"ב. תפקידים נוספים שמילא הם חבר במועצה ליחסי חוץ, בוועד המייעץ למכון ברוקינגס והאקדמיה הלאומית לביטוח לאומי. בנוסף הוא חבר בארגון המשפטנים של וושינגטון די. סי. ומסצ'וסטס. הוא מתגורר בשכונת ריברדייל ברובע הברונקס שבניו יורק.