צה"ל חשף הבוקר (שישי) הקלטת שיחה שהתקיימה אתמול עם גורם במערכת הבריאות בעזה, שבה הוא הודה כי חמאס מחזיק במצבורי דלק בבית החולים שיפא - ומשתמש בהם לצרכי טרור. האזינו לשיחה:
(צילום: דובר צה"ל)

בשיחה נשמע הגורם אומר לאיש צה"ל כי "מי שמחזיק בכל הסולר בעזה זה חמאס". לדבריו, במצבורי הדלק של חמאס מתחת לבית החולים שיפא קיימים יותר מחצי מיליון ליטר דלק, ושאם יוכנס עוד דלק לבית החולים - חמאס ייקח אותו. בצה"ל הבהירו כי השיחה מאשרת למעשה שחמאס שולט במשאבי האנרגיה והדלק ברצועה - ובוחר לנתבם לצרכי הטרור שלו.
אחרי שהרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי לא שלל אמש העברת דלק לרצועה ועורר סערה בדרג המדיני, בצה"ל הבהירו כי "גם אם יוכנס דלק לרצועה - חמאס ישתלט על מצבורים אלה. צה"ל ימשיך לחשוף מידע המוכיח את השימוש שעושה ארגון הטרור במשאבי האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה לצרכי טרור".
2 צפייה בגלריה
מעבר כרם שלום
מעבר כרם שלום
"אם יוכנס עוד דלק לבית החולים - חמאס ייקח אותו"
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של הרמטכ"ל הרצי הלוי
הצהרה לתקשורת של הרמטכ"ל הרצי הלוי
לא שלל העברת דלק לעזה - ועורר סערה. הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: שאול גולן )
ח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי, יו"ר ועדת חוץ והסברה (ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון), אמר בעקבות חשיפת ההקלטה: "אסור לאפשר להכניס דלק לעזה. אם למישהו עוד היה ספק, הקשיבו לשיחה הזאת. הדלק הוא צינור החמצן למחבלי חמאס ולהנהגת חמאס. אסור למצמץ בנושא הזה, ושלא יספרו לנו סיפורים שיהיה ניתן לפקח על הדלק שלא יגיע לידי חמאס. על ראש הממשלה נתניהו⁩ לעמוד מול הלחץ מהעולם ולהגיד 'לא'".
בתדרוך לכתבים שנערך אתמול אמר הרמטכ"ל על הכנסת דלק לרצועה: "לא הכנסנו עד כה דלק לרצועה. כבר שבוע אומרים לנו יום-יום שמחר ייגמר הדלק בבתי החולים". הלוי אמר שצה"ל יעשה הכול כדי לוודא שהדלק לא יגיע לתשתיות של החמאס ולמטרות הלחימה, אלא למען טיפול במאושפזים בבתי החולים.
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברי הלוי: "ראש הממשלה נתניהו לא אישר הכנסת דלק לעזה". לאחר מכן במסיבת עתונאים שערך עם שר האוצר סמוטריץ' (שמתנגד להכנסת דלק) אמר ראש הממשלה: "הבהרתי שאנחנו לא קיבלנו החלטה להעברת דלק. הקבינט לניהול מלחמה לא קיבל החלטה להעביר דלקים. אנחנו עוזרים בסיוע הומניטרי של מזון מים".