שר החוץ ישראל כץ אישר אמש (שני) בריאיון לערוץ 14 כי ישראל עומדת מאחורי חיסולו של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל, למרות שבירושלים לא קיבלו אחריות רשמית לחיסול - ודובר צה"ל אף סירב להתייחס לאחריות ישראל בהצהרתו היומית אתמול בערב.

2 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל, ישראל כץ
וויסאם טוויל, ישראל כץ
"לקחנו אחריות על אותו חיסול". מפקד כוח רדואן (מימין) וכץ
(צילום: קובי קואנקס)
"אנחנו קבענו יעד להשיב את הביטחון לתושבי הצפון והדרום ולמדינת ישראל, ארצות הברית לא תילחם במקומנו", אמר כץ בתוכנית "הפטריוטים". "לגבי הפגיעה בדרום לבנון, לקחנו אחריות על אותו חיסול של המפקד של כוח רדואן", התעקש שר החוץ שנכנס לתפקידו החודש, "זה חלק מהמלחמה. אנחנו פוגעים באנשי חיזבאללה, בתשתיות ובמערכות שהם הציבו כדי להרתיע את ישראל.
"אנחנו גובים מחירים. יש כאן מלחמה, אנחנו פועלים באיזשהו כלל שנקבע. אנחנו לא קבענו לסכל עכשיו 150 אלף טילים, אנחנו קבענו יעד להשיב את הביטחון לתושבי הצפון, לתושבי הדרום ולמדינת ישראל".
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, כאמור סירב להתייחס אמש לחיסולו של מפקד כוח רדואן בלבנון. תת-אלוף הגרי נשאל על החיסול במהלך התדרוך היומי לעיתונאים, והשיב: "אנחנו צריכים לפעול כדי להרחיק את האיום בגבול הצפון ולאפשר את התנאים שיאפשרו לתושבים לחזור הביתה בצורה בטוחה - נשיג זאת במעשים, לא במילים. אני לא רוצה להתייחס למה שמפורסם בתקשורת הזרה, אנחנו ערוכים חזק בגבול הצפון".
הצהרת דובר צה"ל, אמש
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
"חלק מהמלחמה". וויסאם טוויל שחוסל
טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בתקיפה שיוחסה לפי הדיווחים לישראל, מונה לאחרונה למפקד כוח רדואן - יחידת העילית של ארגון הטרור הלבנוני . טוויל נחשב לארכי-מחבל, "מוחמד דף של חיזבאללה".
טוויל היה אחראי למארב שבו נהרגו ונחטפו ב-7 באוקטובר 2000 בהר דב חיילי ההנדסה הקרבית עדי אביטן, בני אברהם ועומר סואעד שהיה נהג מבצעי. חיזבאללה ארב להם, הרג אותם וחטף את גופותיהם - והחזיר אותם בעסקת שבויים. הוא גם עמד מאחורי הריגתם וחטיפתם של החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב ביולי 2006 - פעולה שבגינה יצאה ישראל למלחמת לבנון השנייה - והיה אחראי גם לפיגוע במגידו במרץ 2023, שבו חדר מחבל מלבנון לעומק ישראל והטמין מטען חבלה שהתפוצץ ופצע קשה נהג ישראלי.
בלבנון דיווחו כי טוויל חוסל בתקיפה של כטב"ם ישראלי שכוונה לעבר מכונית בעיירה חירבת סלם שבדרום המדינה. בתקיפה, כ-10 ק"מ מהגבול בין ישראל ללבנון, נהרג אדם נוסף שזהותו טרם פורסמה - וככל הנראה מדובר במחבל נוסף של ארגון הטרור הלבנוני.
פורסם לראשונה: 23:51, 08.01.24