כסיף מתייחס להחלטה להעמידו לדין בכפוף לשימוע
(מתוך פייסבוק)

ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) הגיב אמש (חמישי) להודעת הפרקליטות כי היועמ"שית שוקלת להעמידו לדין. לטענתו, ההאשמות נגדו "מופרכות ושקריות. המשטרה היא זו שתקפה אותי. שוטר איים לירות בי".
לפי החשד, כסיף חבט בראשו של שוטר בהפגנה במאי אשתקד בדרום הר חברון. שלשום הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים לכסיף כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שוקלת להעמידו לדין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, בכפוף לשימוע שייערך לו.
תיעוד העימות בין ח"כ כסיף ללוחמי מג"ב בדרום הר חברון, מאי אשתקד

"ההאשמות נגדי כי תקפתי שוטר מופרכות ושקריות. המשטרה היא זו שתקפה אותי – פעמיים. בפעם הראשונה בשייח ג'ראח, שעודנה סובלת מנחת זרועם של המתנחלים הארורים ועושי דבריהם, ובפעם השנייה במסאפר יטא, שם אף איים שוטר לירות בי", אמר כסיף. "האם יפתיע מישהו ששתי התלונות נסגרו במח"ש? האם יפתיע מישהו שאותה המשטרה שפועלת בשירות הפוגרומצ'יקים ומאחזי הטרור היא אותה המשטרה שתוקפת את הפעילים הדמוקרטים נגד הכיבוש? האם יפתיע מישהו שאותה משטרה שמשתפת פעולה עם ארגוני הפשיעה ומשתחווה בפני תומך הטרור בן גביר היא גם זו שתקפה באלימות מטורפת את מפגיני תל אביב אתמול?".
לדברי כסיף, "על אף החשש המרחף מעל ראשי, אני אינני העיקר כאן. זהו ניסיון עלוב להסב את תשומת הלב מהקורבנות האמיתיים ומהפשעים הגדולים: הטיהור האתני במסאפר יטא, האפרטהייד ומשטר הכיבוש, האלימות המשטרתית נגד הציבור הערבי פלסטיני גם בתוך הקו הירוק וכלפי המפגינים נגד ההפיכה המשטרית, המדיניות האנטי-חברתית בניצוחו של פורום קהלת הפשיסטי. ההאשמות נגדי הן רק דרך עבורם להשתיק את הביקורת של כולנו, אך לא נוותר להם. לא יפחידו אותי ולא יפחידו אותנו. ביחד נמשיך במאבק למען שלום, שוויון וצדק חברתי, וננצח".
1 צפייה בגלריה
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
תיעוד העימות בין ח"כ כסיף ללוחמי מג"ב בדרום הר חברון, מאי 2022
המקרה בדרום הר חברון אירע במסאפר יטא, במהלך הפגנת פעילי שמאל נגד החלטת בג"ץ לפנות כפרים פלסטיניים בשטח אש באזור. במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים שהורו על הגבלת תנועת אוטובוסים, ומוקדים שונים במרחב הוכרזו כשטח צבאי סגור.
כניסתם של הפעילים למקום נמנעה במעבר מיתר, והם המשיכו ברגל לאזור ההפגנה. קצין משמר הגבול הודיע לכסיף, שהגיע ברכבו, שאין באפשרותו להיכנס לכיוון קהל המפגינים שעמד במרחק קצר ממנו, ויותר לו מעבר רגלי.
אף על פי כן, ביקש כסיף להיכנס ברכבו למתחם ההפגנה, ובשלב זה התפתח ויכוח בינו ובין השוטרים. בתיעוד ממאי אשתקד נראה כסיף חובט בראשו של איש כוחות הביטחון, לאחר שזה נצמד אליו וחבט על מכסה המנוע של רכבו."מי אתה בכלל? זוז מפה, אני חבר כנסת", נשמע כסיף צועק על השוטרים.
פורסם לראשונה: 22:44, 02.03.23