דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הודיע הערב (יום ו') כי גופותיהם של שלושה ישראלים שנחטפו לעזה ב-7 באוקטובר מאזור המסיבה ברעים הוחזרו בלילה האחרון לישראל במבצע מיוחד: מדובר בגופות של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר. ynet העביר את הצהרתו של תא"ל הגרי בשידור ישיר.
דובר צה"ל מסר כי ממידע מאומת שברשות כוחות הביטחון עולה שכל שלושת החטופים שגופותיהם הוחזרו היום נמלטו מהמסיבה ברעים במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ונרצחו באכזריות בעיקול מפלסים, לשם הספיקו להגיע. אחר כך לקחו מחבלי חמאס את גופותיהם לרצועה.
4 צפייה בגלריה
שני לוק, איציק גלרנטר ועמית בוסקילה
שני לוק, איציק גלרנטר ועמית בוסקילה
שני לוק, איציק גלרנטר ועמית בוסקילה. גופותיהם חולצו במבצע לילי
(צילום: מהאלבום הפרטי)
הצהרת הגרי הערב
(צילום: דובר צה"ל)

לפי הידוע עד כה על הפעולה שבה חולצו גופות החטופים מעזה, הן אותרו על-ידי כוחות של יחידות מיוחדות בצה"ל ושל שב"כ שנכנסו לרצועה, ובמהלך הפעולה לא היו היתקלויות, וכנראה גם לא הייתה נוכחות של מחבלים במקום. הבוקר נשלחו הגופות לבדיקות במכון לרפואה משפטית בתל-אביב, ובצהריים הגיעו התוצאות, והן אימתו את זהות הנרצחים. לאחר מכן נמסרה ההודעה למשפחותיהם.
גופותיהם של שלושת החטופים חולצו על בסיס מידע שמסרו בחקירות שב"כ מחבלים שנעצרו ברצועה, ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין. החילוץ התאפשר גם הודות לניתוח שטח מתקדם. צה"ל צפוי לפעול באופן ממושך בעזה בימים הקרובים.

חברתה של עמית: "הייתי בטוחה שנשמח בהילולה שלה"

שני לוק בת ה-23 הייתה אזרחית גרמניה, ודבר הירצחה נודע ימים לא רבים אחרי מתקפת הטרור. חטיפת גופתה זכתה לסיקור נרחב בתקשורת הבינלאומית, וברחבי העולם שודרו שוב ושוב תמונות גופתה מוטלת ברכב פלסטיני תוך שתושבים עזתים חובטים בה ויורקים עליה. ימים אחדים לאחר החטיפה עוד אמרה אמה של לוק לעיתון "בילד" בגרמניה כי קיבלה מידע ששני חיה, וכי יש לפעול מהר ולחלץ אותה, אבל בסוף אוקטובר עדכן צה"ל את משפחתה כי היא אינה בחיים.
4 צפייה בגלריה
שני לוק ז"ל
שני לוק ז"ל
שני לוק ז"ל. אביה קורא לציבור: בואו להלוויה
אביה של שני, ניסים לוק, אמר הערב כי הוא חש הקלה בעקבות ההודעה שגופתה הוחזרה מעזה: "הבוקר הודיעו לנו שחיילים של צוות קומנדו שהיה באזור מצאו את הגופות. אנחנו מצטערים ומתאבלים, אבל יש הקלה". האב אמר כי הלווייתה של שני תיערך כנראה ביום ראשון בשריגים, וקרא לציבור להגיע: "היא הייתה אור גם בחייה וגם במותה, והאור הזה ילווה את עם ישראל ויבדל אותנו מהגויים".
עמית בוסקילה, בת 28 מאשדוד, נחטפה לרצועה מאזור מפלסים שבעוטף, לשם נמלטה מהמסיבה ברעים כשמחבלי חמאס פשטו על האזור. חברתה של בוסקילה, עדן וסלי, יצאה לחפש אותה באתר המסיבה עם קבלת הדיווחים על חדירת המחבלים, וצילמה את התמונות ששימשו עדות בתחקיר שפרסם "ניו יורק טיימס" על מעשי האונס באותו יום.
4 צפייה בגלריה
עדן וסלי ועמית בוסקילה
עדן וסלי ועמית בוסקילה
עמית בוסקילה ז"ל (משמאל) עם חברתה הטובה עדן וסלי. "הייתי בטוחה שנחתן אותה ושיהיו לה ילדים"
הערב אמרה וסלי: "אני מרוסקת. ציפיתי לסוף אחר, לסוף טוב, שהיא תחזור ואני אספר לה כמה חיכינו לה וכמה עברנו בלעדיה וכמה עשינו בשבילה, ושנסעתי לחפש אותה ושהייתי מוכנה לנסוע עוד אלף פעם, גם אם הייתי מקבלת כדורים בכל הגוף, לא היה אכפת לי. העיקר להחזיר אותה בחיים. חזרתי בתשובה בשבילה, בזכותה, והחזרתי עוד בנות בתשובה, בנות שלקחו על עצמן צניעות, הכול לזכותה". וסלי אמרה כי לא האמינה שיכול להיות סוף רע: "הייתי בטוחה שנתפלל ונשמח בהילולה שלה. הייתי בטוחה שנתפלל ונשמח בסעודת ההודיה שלה, שנחתן אותה, שיהיו לה ילדים".

איציק נעלם מהרכב שכל יושביו נרצחו, והוגדר חטוף

וסלי שבה ונזכרת במה שראו עיניה בזירת הטבח ברעים: "פחדתי לדבר על כל מה שראיתי שם. על הגופות השרופות, על הגופות המבותרות. כל העולם צריך לדעת את הזוועות שחמאס עשו, כל העולם צריך לדעת מה האנשים האלה עברו לפני שהם נרצחו. כל העולם צריך לדעת שהתעללו בהם מינית. אי אפשר להשתיק את זה יותר. הלב שלנו מת. כמה עשיתי בשבילה. אני עוד לא מעכלת".
איציק גלרנטר, בן 56 מהיישוב אירוס, הוגדר עד היום כחטוף. ב-7 באוקטובר הוא בילה במסיבת הטבע ברעים, ולאחר מתקפת הטרור נמצא רכבו מול הכניסה לקיבוץ מפלסים. בתו ירדן, אמא לשתיים, סיפרה עליו: "אבא חי חיים קלילים. הוא נסע עם חברים לרקוד ולשמוע מוזיקה". היא אמרה שכל מי שהיה עם אביה ברכב שבו נהג כשהם ברחו מהמסיבה נרצח. כעת התברר שגם גלרנטר עצמו, שהטלפון שלו אוכן אחר כך בבית לאהיה, נרצח בטבח.
4 צפייה בגלריה
איציק גלרנטר נעדר
איציק גלרנטר נעדר
איציק גלרנטר ז"ל. "חי חיים קלילים, נסע עם חברים לרקוד ולשמוע מוזיקה"
(מתוך פייסבוק)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב בעקבות הודעת דובר צה"ל: "הלב נשבר על האובדן הגדול. רעייתי שרה ואני דואבים עם המשפחות. לב כולנו איתן בשעת יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד. אני מברך את כוחותינו האמיצים שבפעולה נחושה השיבו בנים ובנות לגבולם".
נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג מסר: "תנחומים וחיבוק עצוב למשפחותיהם הדואבות והמיוסרות של החטופים שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה, שגופותיהם חולצו מעזה והם יובאו לקבר ישראל. בתודה לצה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון, ובתקווה ותפילה לשובם של כל שאר החטופות והחטופים במהרה. יהי זכרם ברוך".