2 צפייה בגלריה
לוד
לוד
מעצר חשודים בהתפרעויות בלוד, השבוע
(צילום: AFP)
הפרקליטות התחילה להגיש לבתי המשפט ברחבי הארץ כתבי אישום נגד המעורבים בהתפרעויות האלימות שמתרחשות בצל ההסלמה בדרום. בכל המחוזות הוגשו עד כה 61 כתבי אישום נגד 106 נאשמים, כולם ערבים, וחלק מהנאשמים הם קטינים. בפרקליטות אומרים כי בהמשך השבוע יוגשו כתבי אישום נגד יהודים שהיו מעורבים בהתפרעויות. בינתיים המשטרה עצרה היום (ראשון) עשרות חשודים נוספים במעורבות בהתפרעויות.
לנאשמים מיוחסות עבירות של תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, השתתפות בהתפרעויות, יידוי אבנים, התנהגות פרועה במקום ציבורי, הצתה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ועוד. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
מעצר מתפרעים בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)

הפרקליטות ציינה בהודעתה כי "המעשים אירעו במסגרת גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני-גזעני שכלל תקיפות כלפי כוחות המשטרה והביטחון. כל זאת בזמן שמדינת ישראל מנהלת מערכה צבאית המכונה מבצע שומר החומות כנגד ארגון חמאס ברצועת עזה, ובעת שהאוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל מצויה תחת מתקפה של מאות רקטות".
במחוז ירושלים הוגשו תשעה כתבי אישום, חלקם בגין מקרים שהתרחשו לפני מבצע שומר החומות. כתבי האישום מתארים תקיפות והתפרעויות באזור העיר העתיקה שבהם הנאשמים תקפו שוטרים באבנים, שרשרת ברזל, וחפצים אחרים.
בכתבי האישום מתואר כיצד המעורבים בהתפרעויות יידו אבנים וחפצים לעבר שוטרים, הציתו צמיגים, חסמו כבישים והכו שוטרים.
כך למשל מתואר בכתב האישום שהוגש נגד עבד אל רחמאן מסרי, תושב ערערה בן 21: בלילה הראשון לאחר תחילת שיגור הרקטות מרצועת עזה הוא השתתף בהתפרעות במחלף עירון בכביש 65. המשתתפים בה הבעירו מדורות, יידו אבנים, זרקו חפצים וגלגלו צמיגים בוערים אל הכביש ולעבר שוטרים וניידות שהגיעו למקום על מנת להשליט סדר, ובכך גרמו לחסימתו של הכביש.
2 צפייה בגלריה
בית כנסת שרוף בלוד
בית כנסת שרוף בלוד
בית כנסת שהוצת בהתפרעויות בלוד
(צילום: AFP)
לפי כתב האישום, המתפרעים ניפצו את מצלמות האבטחה במקום ושפכו שמן מנועים על הכביש. בסביבות השעה 02:30 החלו חלק מהמשתתפים, ובהם הנאשם, לברוח מהמקום תוך שהם יידו אבנים לעבר שוטרים מטווח קצר של כחמישה מטרים. שתי אבנים פגעו בשוטר. לאחר שהשוטרים תפסו את הנאשם והודיעו לו שהוא עצור, הוא ניסה להימלט תוך שהוא דוחף את השוטר ומנסה להכות אותו.
בתוך כך המשטרה והשב"כ עצרו חמישה תושבי הפזורה הבדואית בחשד למעורבות בניסיונות לינץ' בכלי רכב חולפים בכביש 6 באזור לקיה. על פי החשד הם תקפו ארבעה כלי רכב ביום שלישי בלילה. במשטרה חושדים כי הם היו מעורבים בניסיון לינץ' של שני נהגים. במקרה אחד הם חשודים בתקיפת אישה שנסעה ברכב וחולצה ללא פגע על ידי עובר אורח. במקרה שני בתקיפה של אדם שנפצע באורח קל וחולץ על ידי המשטרה.