המשטרה בשבדיה עצרה הבוקר (שישי) כמה בני אדם וחסמה אזור נרחב בבירה שטוקהולם, הכולל גם את שגרירות ישראל במדינה, שלאחר שככל הנראה נשמעו יריות. במקביל, בצרפת נורה למוות על ידי המשטרה אדם חמוש שהצית בית כנסת בעיר רואן שבצפון מערב המדינה.
גורם משטרתי אמר כי הכוחות הגיעו לזירה לאחר דיווחים על עשן ליד בית הכנסת. החשוד, שהיה חמוש בסכין ובמוט ברזל, התקרב לשוטרים - ואלו ירו בו.
1 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בעיר רואן לאחר שאדם ניסה להצית בית כנסת ונורה למוות
כוחות משטרה בעיר רואן לאחר שאדם ניסה להצית בית כנסת ונורה למוות
הכוחות ברואן, לאחר הצתת בית הכנסת
שר הפנים של צרפת, ז'רלד דרמנן, מסר כי התקרית בבירת חבל נורמנדי אירעה ב-6:30 בבוקר ובירך את השוטרים על "התגובה המהירה והאומץ". ראש העיר רואן, ניקולה מאייר-רוסיניול, צייץ: "לא רק הקהילה היהודית בעיר נפגעה. כל העיר רואן המומה ופגועה בשל התקיפה וניסיון השריפה של בית הכנסת".
בשבדיה, בינתיים, נשמעו כאמור יריות במרכז שטוקהולם. "פטרול משטרתי באזור סטרנדווגן שמע קולות נפץ וסבר שמדובר בירי", מסרה המשטרה השבדית בהודעה שפרסמה, והוסיפה כי נפתחה חקירה ונעצרו חשודים.
לאחר מכן ציינו כי "הממצאים חיזקו את החשדות שאכן אירע ירי". במשטרה סירבו לומר אם יש קשר בין התקרית לבין שגרירות ישראל. במשרד החוץ ציינו כי הנושא נמצא בחקירת הרשויות בשבדיה.
רחוב סטרנדווגן שבמרכז שטוקהולם נחשב לאחד מאזורי היוקרה בעיר, והאזור שנחסם כולל גם את גשר דיורגארדן, את פארק הנובל ואת כנסיית אוסקר.
הפגנות פרו-פלסטיניות במאלמו, בשבוע שעבר
(צילום: זאב אברהמי)

בשבת האחרונה התקיים גמר האירוויזיון בעיר השלישית בגודלה בשבדיה, מאלמו. במהלך כל התחרות תוגברה משמעותית האבטחה, מחשש לפגיעה במשלחת הישראלית.
במקביל לתחרות, שבה סיימה עדן גולן במקום החמישי, התקיימו בעיר הפגנות פרו-פלסטיניות גדולות.