ח"כ השכל: "תמיד היה קו אדום שאותו לא חצו - ח"כיות אחרי לידה"
(צילום: שחר גולדשטיין, משי בן עמי)

חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) הגיבה לסערה סביב העובדה שח"כ שירלי פינטו (ימינה) נאלצה להגיע אתמול למליאת הכנסת, פחות משבוע אחרי שילדה, מאחר שהאופוזיציה סירבה להתקזז עמה. "זו חציית קו אדום", אמרה בריאיון לאולפן ynet. ח"כ יואב קיש (הליכוד) ביטל את דבריה בהמשך המשדר: "קשקוש, גם את ציפי חוטובלי מעולם לא קיזזו".
"אופוזיציות וקואליציות בכל הכנסות האחרונות אכן התעללו אחת בשנייה", אמרה השכל. "בייחוד כשזה קשור למחלה, מצב רפואי, אשפוזים, ניתוחים, ואנשים שהגיעו על אלונקות ועל כיסאות גלגלים ועם אינפוזיות וכו'. אבל היה קו אדום שאותו לא חצו - והוא ח"כיות לאחר הלידה. לא היה מצב שבו ח"כית אחרי לידה לא קוזזה. כשאני הייתי לפני לידה ניגשתי ליאיר לפיד, שהיה אז יו"ר האופוזיציה, והוא אמר לי: 'את לא צריכה אפילו להסביר, מתי שתצטרכי קיזוז - את תהיי מקוזזת". וכך היה, הוא אכן קיזז אותי".
שירלי פינטו מגיעה למליאה שישה ימים אחרי שילדה
(צילום: ערוץ כנסת)

2 צפייה בגלריה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
"לא היה מצב שבו ח"כית אחרי לידה לא קוזזה". ח"כ פינטו במליאה, אתמול
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השכל התייחסה גם למתווה התו הירוק בקניונים, שעורר סערה ציבורית ופוליטית בימים האחרונים. "בסופו של דבר ישנן החלטות שמגיעות לפתחה של הממשלה, ויש בממשלה קולות רבים, יש ויכוחים, וזה בסדר וזה בריא וזה נורמלי", אמרה.
"אנחנו צריכים לראות מה משפיע בצורה אפידמיולוגית, מה מגן על האזרחים מבחינת נתונים ממשרד הבריאות", המשיכה השכל. "אנחנו לא צריכים לעסוק בכל מיני ניחושים ודברים כאלה, לכן מתקיימים דיונים, מתקיימים ויכוחים, וזה טוב וזה בריא. אני יודעת גם שבממשלה הקודמת לא היה נהוג לעשות את הוויכוחים האלה".
2 צפייה בגלריה
שאשא ביטון וסלוביק
שאשא ביטון וסלוביק
"אין קשר בין פיטוריו לקורונה". שרת החינוך והמנכ"ל שפוטר
(צילום: קובי קואנקס, מוטי קמחי)
השכל יצאה להגנת חברת מפלגתה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטחון, שפיטרה בתחילת השבוע את מנכ"ל משרדה, מה שהוביל לגל האשמות משני הצדדים - אחת מהן היא שהשרה לא מעודדת התחסנות בבית הספר. "זה לא נכון, שרת החינוך לא פעם יצאה וקראה לציבור להתחסן. היא ומשפחתה מחוסנים. בסופו של דבר משרד החינוך מנהל קמפיין התחסנות ילדים כרגע, ששרת החינוך מובילה".
- אז כשהמנכ"ל לשעבר אומר ש"שרת החינוך רצתה לנהל את המשרד כאילו אין קורונה". את לא מאמינה שזה נכון? "מנכ"ל משרד החינוך פוטר על ידי שרת החינוך בגלל בעיות אמון וחוסר מקצועיות. המנכ"ל לא הוציא לפועל, הפיטורים היו על בסיס מקצועי, בלי קשר לקורונה. בסופו של דבר השרה יפעת שאשא ביטון מחוסנת, ילדיה מחוסנים. היא קראה מספר פעמים לצאת ולהתחסן, היא הוציאה קמפיין התחסנות מטעם משרד החינוך. היא זו שמובילה את מערך החיסונים בתוך בתי הספר כרגע. אני מאמינה לשרת החינוך".

ח"כ קיש: "תו ירוק בקניונים - אבסורד"

חבר הכנסת יואב קיש התייחס במשדר לדבריה של השכל על ח"כ פינטו, ואמר שמדובר ב"קשקוש מוחלט". לדבריו, "ראיתי את מה שאמרה ח"כ שרן השכל קודם, על זה ש'מעולם לא היה מצב שבו ח"כית אחרי לידה לא קוזזה'. כזה קשקוש אני הרבה זמן לא שמעתי. הרי ציפי חוטובלי לא קוזזה על ידי האופוזיציה, וזה היה בצורה ברורה". קיש הוסיף: "יותר מזה, קואליציה של 61 שדורסת אותנו בכנסת ולא נותנת לנו להיות בוועדות - לא תקבל מאיתנו עזרה בשום דבר אחר, אנחנו נעשה את הכל כדי להפיל אותה".
ח"כ קיש: "קואליציה של 61 שדורסת אותנו בכנסת - לא תקבל מאיתנו עזרה בכלום"
(צילום: משי בן עמי)

קיש התייחס גם למתווה התו הירוק בקניונים שהממשלה מנסה לגבש. "אחרי שנכשלה במבצע חיסוני הילדים, הממשלה הולכת למקומות הזויים כמו ניסיון להחיל תו ירוק בקניונים, שזה אבסורד עצום בעיניי, בגלל החנויות החיוניות. הרי מה הרעיון בתו ירוק? זה דבר מצוין, הוא נכון, הוא נחוץ והוא גם מייצר סביבה אפידמיולוגית בריאה, מעבר לעידוד החיסונים. אבל גם אם למישהו אין תו ירוק, אתה לא יכול למנוע ממנו להיכנס לסופר פארם, ובשביל הסופר פארם הוא נכנס לקניון".
"אני פוסל את הרעיון באופן עקרוני", המשיך קיש. "אנחנו בדקנו את זה, אפקטיבית - זה לא ניתן למימוש. כשאתה מסתכל על הבעיה כולה - משרדים, סופרים, בנקים - אתה באירוע שהם כולם מתערבבים ואתה לא יכול למנוע. אם רוצים ללכת למודל של למנוע ממי שלא מחוסן להיכנס לחנויות חיוניות כמו סופר פארם, זו כבר שאלה אחרת".