4 צפייה בגלריה
ילנה גרנברג
ילנה גרנברג
(צילום: מתוך אינסטגרם)
חיים חבשוש, חובב טבע, הכיר היטב את בלוגרית הטיולים ילנה גרנברג מפעילויות משותפות. יום אחרי שנודע כי גרנברג נרצחה בשדה פתוח ליד רחובות, סיפר הבוקר (שישי) חבשוש ל-ynet כי הוא הוכה בתדהמה. "אני בשוק מוחלט", סיפר חבשוש. "ילנה כתבה לי שהיא בעומס עד אוגוסט בגלל לימודים, התעניינה בטיולים של חודש ספטמבר - ואז ביטלה".
גרנברג, בת 27 במותה, טיילה בכל הארץ ופרסמה את המלצותיה לקהל הרחב ברשתות החברתיות. במסגרת הטיולים היא צברה מכרים חדשים, ורק שלשום עוד הספיקה לפרסם המלצה לטיול בצפון - בבמבוק פארק ברכת רם. "זו אחת האטרקציות הכיפיות שיש לארצנו הקטנה", כתבה. "מי שעוקב אחריי יודע כמה אני שונאת חוויות שקריות, כך שתסמכו עליי".
4 צפייה בגלריה
ילנה גרנברג
ילנה גרנברג
"מזעזע ולא נתפס". חבשוש עם גרנברג
(צילום: חיים חבשוש)
4 צפייה בגלריה
ילנה וגייסון
ילנה וגייסון
ילנה והחשוד ברצח ג'ייסון בלייז, באחד הטיולים המשותפים
(קרדיט: חיים חבשוש)
חובב הטבע הוותיק חבשוש סיפר כי הקשר שלו עם גרנברג היה בעיקר טלפוני ודרך קבוצת וואטסאפ של מטיילים. "היא הייתה איתי בקשר על טיולים שהוצאתי, ובאפריל השנה גם החשוד ברצח הגיע איתה לטיול בנחל דישון. היא נרשמה לעוד שני טיולים לאחר מכן, והתעקשה להביא אותו וכל פעם ביטלה ברגע האחרון".
חבשוש מציין כי לא זיהה התנהגות יוצאת דופן מצידו של החשוד ברצח - ג'ייסון בלייז, בן 29 מבת ים. "הוא היה שקט ופחות מחובר לטבע. היא הייתה ממש ילדת טבע ואוהבת טיולים. ראו את הברק שלה בעיניים כשיצאה לטיולים. לפני כמה ימים התכתבנו בפעם האחרונה. היא הייתה קסם של ילדה, כל החבר'ה שהכירו אותה בהלם ואומרים עליה רק דברים טובים. זה מזעזע ולא נתפס".
4 צפייה בגלריה
ילנה גרנברג
ילנה גרנברג
(מתוך האינסטגרם)
חובבת טבע אחרת שהשתתפה בטיול המשותף לנחל דישון אמרה: "אני לא מצליחה לעכל את זה. הרגשתי שהייתה שם אובססיה, אבל לא עברה לי לרגע מחשבה שהוא יכול לבצע דבר כזה. היא הייתה בחורה מדהימה וחכמה, אני פשוט המומה".
לאחר טיוליה האחרונים, העלתה גרנברג לאינסטגרם תיעודים בסרטונים קצרים ומושקעים מקטיף בבאר טוביה, הבית בקצה נוף בעמוקה ומצפה הר שיפון. היא צירפה לסרטונים טיפים לאתרי הטיולים, הסבירה על המסלולים השונים ושיתפה את העלויות.
זוג מטיילים שהכיר את גרנברג מקבוצת פייסבוק של מטיילים ספד: "פרח הכי יפה בגן שנקטף, צעירה ושמחה תמיד. לא מזמן העלית פוסט משמח על חמניות ובסוף קטפו אותך. ראינו ופשוט לא האמנו, חשכו עינינו. הכרנו רק מלייקים שעשינו לך ואת לנו, יהי זכרך ברוך פרח מהמם".
חשד לרצח: מקום מציאת הגופה ליד רחובות
(צילום: ניצן דרור, דוברות המשטרה, תיעוד מבצעי מד''א)

המשטרה הגיעה אתמול לזירת הרצח בעקבות מידע שהתקבל במד"א בשעה 5:04 בבוקר על צעירה מחוסרת הכרה ודיווח של תושב האזור שהבחין בגופה. מותה של גרנברג שנמצאה דקורה נקבע בזירה. הלווייתה של גרנברג תיערך היום בשעה 14:00 בבית העלמין גני אסתר בראשון לציון.
מוקדם יותר הותר לפרסום שמו של החשוד ברצח. בלייז מאושפז במצב קשה בבית החולים אסף הרופא בצריפין, אחרי שניסה לשים קץ לחייו. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בהיעדרו את מעצרו ביומיים.