תלמיד בחטיבת ביניים במרכז הארץ, שסבל מהשפלות, הצקות ועלבונות מצד תלמידות בבית הספר, החליט לנקום בהן באמצעות תוכנת AI, שבעזרתה הדביק את פניהן לתמונות עירום והפיץ ברשתות. בתגובה, חלק מהתלמידות וחבריהן תקפו אותו קשות.
1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
(צילום: shutterstock)
תלונה הוגשה במשטרה נגד התלמיד על הפצת התמונות - והוא הורחק מבית הספר. התלמידים שתקפו אותו הושעו מבית הספר למשך חמישה ימים.
על פי החשד, התלמיד סבל מהצקות והטרדות מצד תלמידים שלעגו לו וצחקו עליו - ולכן החליט להפיץ את התמונות. משרד החינוך מסר כי "מדובר באירוע חמור המצוי בחקירת משטרה".
מבית הספר נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את האירוע המדובר, וטיפלנו משמעתית ביד תקיפה בכל התלמידים המעורבים בו. במקביל, בית הספר דיווח למשטרה על האירוע וכן עדכן את הורי התלמידות והנחה אותם להגיש תלונה במוקד 105 של המשטרה.
"כחלק מהטיפול באירוע, עברו התלמידים מספר פעילויות חינוכיות בנושא, וכן מפגשים עם חוקרי נוער שהסבירו על חומרת המעשים. יובהר כי האירוע אינו תואם את ערכי בית הספר, ואנו מגנים אותו בחריפות וללא סייג. בית הספר ימשיך לעסוק בחינוך לערכי הכבוד ההדדי, החברות והדאגה לאחר, מתוך הכרה כי איכות ערכית היא הבסיס למצוינות לימודית".
מהרשות המקומית שבה אירע המקרה נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה את המקרה הנדון שאינו תואם ערכים של כבוד הדדי וראיית האחר. עם קבלת המידע הראשוני על המקרה, אגף החינוך בשיתוף הנהלת בית הספר פעלו מיידית בשני צירים.
"הציר הביצועי - עדכון הורי התלמידות והתלמידים שנפגעו והכוונתם להגשת תלונה מיידית למוקד 105 של המשטרה. הציר החינוכי - ייזום פעילויות הסברה וטיפול רגשי שכללו בין היתר שיחות שכבתיות עם חוקר נוער שהסביר את השלכות המעשים מבחינה פלילית (גיל האחריות הפלילית על המשתמע מכך), שיחות עם יועצות ביה"ס ובנוסף ליווי רגשי פרטני עם התלמידות שנפגעו".