מחוץ למשרד ראש הממשלה בירושלים מסרו היום (שישי) הצהרה שורדות השבי שיקיריהן עדיין מוחזקים ברצועת עזה. ההצהרה התקיימה אחרי שפגשו את ראש הממשלה בנימין נתניהו - בצל המו"מ לעסקת חטופים, והפסגה שאמורה הייתה להתקיים בקהיר ונדחתה - כנראה ליום ראשון. הפגישה נמשכה כשלוש שעות.
"מקווה שמצאנו אוזן קשבת". ההצהרה לאחר הפגישה עם נתניהו

3 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של שורדות השבי שיקיריהן נמצאים בשבי לאחר פגישתן עם רה''מ
הצהרה לתקשורת של שורדות השבי שיקיריהן נמצאים בשבי לאחר פגישתן עם רה''מ
שש חטופות ששוחררו ושבני משפחותיהן עדיין בשבי בעזה נועדו עם נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בפגישה השתתפו ילנה טרופנוב, אימו של החטוף סשה טרופנוב; אילנה גריצ'בסקי, בת זוגו של מתן צנגאוקר; רז בן עמי ואלה בן עמי, אשתו ובתו של אוהד בן עמי; אביבה סיגל ושיר סיגל, אשתו ובתו של קית' סיגל; יוכבד ליפשיץ ויזהר ליפשיץ, אשתו ובנו של עודד ליפשיץ; ועדי שוהם, אשתו של החטוף טל שהם.
"יצאנו עכשיו מפגישה עם רה"מ נתניהו, שם סיפרנו לו את כל הכאב שלנו", אמרה בפתח ההצהרה ילנה טרופנוב. "אני מקווה שמצאנו אוזן קשבת. נתניהו הסתכל לנו בעיניים - ואמר שהוא יעשה הכול כדי להחזיר את הבן היחיד שלי הביתה ואת כל הקרובים בחיים".
יוכבד ליפשיץ הוסיפה כי "היו לנתניהו הבטחות שהוא ישלח נציגים, אחת הבושות הכי גדולות של הממשלה - שאף נציג לא מגיע לחטופים הקיבוציים ולניר עוז בייחוד". לדבריה, "ניר עוז היה גיהינום עלי אדמות, ועדיין לא קיבלתי תשובה מדוע צה"ל הזניח אותנו ולא הגיע - רק אחרי שהחוטפים, האנסים והשוחטים גמרו את העבודה".
3 צפייה בגלריה
יוכבד ליפשיץ
יוכבד ליפשיץ
"עדיין לא קיבלתי תשובה מדוע צה"ל הזניח אותנו ולא הגיע". יוכבד ליפשיץ
יזהר ליפשיץ אמר כי ראש הממשלה "התחייב שהוא יעשה הכול כדי להחזיר אותם בחיים. אנחנו מצפים לראות אותו בעשייה. מוציאים קצת פוליטיקה מהנושא הכל כך כאוב הזה, ונותנים למשפחות להבין שהם בידיים נאמנות".
אלה בן עמי, סיפרה כי "אמא שלי חזרה לאחר 54 ימים, ואבא שלי עדיין שם. בפגישה עם רה"מ אמא שלי דיברה את כאב הלב שלה בשבי - ואת מה שאבא שלי עדיין עובר". היא הוסיפה: "ביקשנו מרה"מ להסתכל לנו בעיניים, להבטיח שהוא יעשה הכול, קיבלנו ממנו הנהנון ואישור. אנחנו מבקשים ורוצים להגיד פה שרה"מ יעמוד בהתחייבויות שלו.
"אנחנו מבינים שזה כנראה ההזדמנות האחרונה לפני שאנחנו מגיעים למלחמה יותר גדולה מאיתנו", הוסיפה. "הרבה ממה שהוא אמר התרשמנו שבאמת קורה מו"מ, אבל אני יצאתי בתחושה קשה וכבדה שזה לא הולך לקרות בקרוב, ואני מפחדת על החיים של אבא שלי, על החיים של הבנות שנמצאות שם ועל החיים של כולם".
3 צפייה בגלריה
מרגלית מוזס שחזרה משבי חמאס
מרגלית מוזס שחזרה משבי חמאס
מרגלית מוזס החליטה לא להגיע לפגישה. "לא אקח חלק בפגישה לצורכי צילום ויח"צ"
(צילום: מטה המשפחות)
לדבריה, "לאחר השיחה הזו אני מצפה ממך רה"מ לעמוד מאחורי המילה שלך - ולהחזיר כמה שיותר מהר את כולם בחיים ולהתחיל את השיקום של מדינת ישראל. לאחר השעות של 7 באוקטובר עכשיו זה עניין של חודשים של אנשים שיושבים במנהרות - והגיע הזמן שזה ייפסק".
מי שהחליטה לא להגיע לפגישה היא שורדת השבי מרגלית מוזס, שנחטפה מביתה בניר עוז ושוחררה אחרי 49 ימים בשבי. בן זוגה לשעבר, גדי מוזס, עדיין מוחזק בשבי חמאס. "תודה על ההזמנה, אבל לא אקח חלק במפגש לצורכי צילום ויחסי ציבור בשעה שחברותיי וחבריי נמקים במנהרות חמאס בעזה", כתבה מוזס לנתניהו. "במו עיניי ראיתי אותם בחיים בשבי, ועכשיו - בשל ההפקרה השנייה מאז 7 באוקטובר - אנחנו מקבלים אותם בארונות קבורה".
הפגישה התקיימה אחרי שאתמול הודיע דובר צה"ל כי סימני ירי אותרו על גופות ששת החטופים שחולצו השבוע ממנהרה בחאן יונס: יגב בוכשטב, חיים פרי, נדב פופוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג ויורם מצגר זכרם לברכה. במטה המשפחות להחזרת החטופים מסרו כי הימצאות הקליעים בגופותיהם של ששת החטופים "היא הוכחה נוספת לאכזריות המחבלים שמחזיקים ב-109 החטופות והחטופים כבר 321 ימים".