היום הרביעי לצעדת משפחות החטופים הסתיים הערב (שישי) בטקס קבלת שבת, שהתקיים בגן הלאומי עין חמד בנוכחות אלפי אנשים. בני המשפחה הקימו מיצב ענק של שולחן שבת ובו 239 כיסאות - כמספר החטופים. בני משפחותיהם של החטופים בעזה נשאו דברים וקראו לראש הממשלה נתניהו ולחברי הקבינט להיפגש עמם לאלתר.
השר בני גנץ הגיע למתחם שבו התקיים הטקס ושוחח עם כמה מנציגי המשפחות, אחת האימהות אמרה לו: "כולם הופקרו - ולכן כולם צריכים לחזור". גם יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה, אייבי מוזס, שאשתו ובנו הוצתו למוות על ידי מחבל בשנת 1987, היה בין הדוברים וקרא במהלך האירוע לשחרר את רוצח בני משפחתו לטובת שחרור החטופים.
2 צפייה בגלריה
עצרת משפחות החטופים בעין חמד
עצרת משפחות החטופים בעין חמד
עצרת משפחות החטופים בעין חמד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אם צריך, אני קורא לראש הממשלה ולממשלת ישראל לשחרר את הנבלה שרצח את אשתי עופרה, שהייתה בהריון, ואת בני בן ה-5, על מנת להחזיר את החטופים", הצהיר מוזס. "עשו זאת והשיבו אותם היום. אף ילד ישראלי לא צריך לישון במנהרה של חמאס. אנחנו מדברים על אחים שלנו, זה צו השעה להחזיר אותם עכשיו".
קמליה חוטר ישי, סבתה של גלי טרשנסקי (13), שנחטפה מביתה בקיבוץ בארי, אמרה: "אני סבתא של גלי, שהיא אחת מתוך עשרה נכדים שיש לי. האח הבכור שלה נרצח באותה שבת שחורה וגלי שלנו חטופה בעזה. מאותו יום אין לי יום ולא לילה, אני מרגישה שגם אני נמצאת במנהרה בעזה, גם לי קשה לנשום כמו גלי, גם אני לא אוכלת כמו שגלי לא יכולה לאכול והכאב שלנו מאוד גדול, כמו כל בני המשפחות האחרים. לי באופן אישי מאוד קשה להתייחס לגוש הזה שנקרא 'חטופים', לכל אחד יש שם. אני מבקשת מביבי ומכל השרים להגיע אלינו מחר, להסתכל לנו בעיניים, ושיגידו לנו משהו, שיראו אותנו כדי שלא נרגיש שאנחנו שקופים".
2 צפייה בגלריה
עצרת משפחות החטופים בעין חמד
עצרת משפחות החטופים בעין חמד
"איך אפשר לשים מחיר על חיים של ילדה בת שלוש?". יובל הרן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יובל הרן, אח של עדי שוהם שנחטפה יחד עם בעלה טל ושני ילדיה - יהל (3) ונווה (8), קרא לראש הממשלה להגיע ולפגוש את המשפחות. "42 יום ששבעה מבני משפחתי בעזה", הוא אמר. "לפני 42 יום, שלושה מבני משפחתי נרצחו. אי אפשר להמשיך לשבת בבתים שלנו, לחכות שיפנו אלינו ואז יגידו לנו מה קורה. אף אחד אפילו לא מצלצל אלינו. לפני ארבעה ימים יצאנו מתל אביב, בערך 400 איש, עם מטרה ברורה - אנחנו צועדים לירושלים ודורשים שמי שמקבל את ההחלטות יסתכל לנו בעיניים. היום יש פה למעלה מ-60 משפחות וכולנו נצעד מחר לירושלים".
"כל יום שעובר אנחנו מקבלים עוד בשורות מרות, אנחנו מאבדים עוד אנשים שצעדו כי הם מקבלים את הבשורה הקשה מכל. גודל האסון לא נתפס. זו לא צעדה פוליטית, אין כאן שום דבר חוץ מאנשים שרוצים את יקיריהם היום בבית. למה 42 יום אני צריך לחכות לראות מה קורה, איך אפשר לשים מחיר על חיים של ילדה בת שלוש? זו שאלה פשוטה לראש הממשלה, מה יותר חשוב לך לעשות מאשר לבוא ולפגוש אותנו?".
"בימים האחרונים יש שמועות על עסקה ואנחנו עוברים רכבת הרים רגשית", סיפר אדי גורן, בן דוד של טל חיימי, שנחטף מביתו בניר יצחק. "אנחנו לא יודעים מה קורה ואני רוצה להזכיר מה התפקיד שלנו - לזכור שאנחנו הריבון של המדינה הזאת ותפקידנו לדרוש מה אנחנו רוצים, לא להביא פתרונות ומתווים, אלא להגיד בקול ברור - אנחנו דורשים את היקירים שלנו בבית. מאז ה-7 באוקטובר אנחנו ללא חמצן, אנחנו לא נושמים. המלחמה היא על הרעיון הזה שנקרא מדינת ישראל. חלק ממנו הוא על הביטחון בגבול, חלק ממנו הוא על הביטחון שאנחנו יכולים לחיות פה, שהמדינה תעשה הכול בשעת צרה, אבל עדיין לא עשיתם הכול כי בן דוד שלי טל עדיין לא פה".