המשטרה עצרה הבוקר (שני) שישה בני אדם ועיכבה שישה נוספים, עבריינים המזוהים עם ארגון הפשיעה של משפחת אבו לטיף, בחשד שהשתלטו על מפעל למשחטת עופות באזור הצפון ומכרו אותם באופן לא מבוקר וללא פיקוח וטרינרי. מדובר במפעל גדול שמספק עופות לרשתות המזון.
2 צפייה בגלריה
תרנגולים בכלובים
תרנגולים בכלובים
ארכיון
(צילום: World Animal Protection - Investigations)
על פי החשד, במשחטה השייכת לתושב דיר אל אסד (52) התבצעה באופן שנים שחיטה עודפת של מיליוני עופות בכל שנה, כמות גדולה משמעותית מההיתר שניתן לה, ללא פיקוח וטרינרי ובניגוד להנחיות משרדי החקלאות והבריאות.
השחיטה בוצעה בחסות ארגון הפשיעה של אבו לטיף, והבשר הגיע לציבור עם סכנה בריאותית. בנוסף נוצרה פגיעה בתחרות מחירי העופות. על פי החשד, ההכנסות ממכירת העופות העודפים שאינן דווחו לרשויות המס הגיעו להיקפים של עשרות מיליוני שקלים בכל שנה. עוד עלה החשד כי מגדלי העופות והווטרינר המפקח מטעם התאגיד משתפים פעולה עם מפעל המשחטה, באמצעות משלוחי מיליוני עופות מהמגדלים ישירות אליה - ללא כל תיעוד או פיקוח.
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
המשטרה עצרה שישה בני אדם ותפסה חצי מיליון שקלים במזומן
(צילום: shutterstock)
החקירה המשותפת של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, משרד מע"מ עכו ויחידת יהלום ברשות המיסים נוהלה במהלך החודשים האחרונים בשיתוף המועצה לענף הלול, המשטרה הירוקה לאכיפה אזרחית, יחידת החילוט באפוטרופוס הכללי והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.
הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו שוטרי היאל"כ ביחד עם לוחמי מג"ב ושוטרים מהמחוז הצפוני על המשחטה ובתיהם של החשודים. במהלך הפעילות נתפסו תשעה כלי רכב פרטיים, 11 משאיות וכלי רכב תפעוליים וחצי מיליון שקלים במזומן. שישה חשודים נעצרו כאמור ועוד שישה עוכבו, כשהעבירות המיוחסות לחלקם הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, מתן וקבלת שוחד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ומכירת מזון רקוב.
בכוונת המשטרה ויתר גורמי האכיפה לפעול לסגירת המשחטה והעסקים המעורבים בביצוע העבירות. החקירה מנוהלת כעת על ידי משטרת ישראל בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.