הג'יהאד האיסלאמי האשים הבוקר (ראשון) כי ישראל התנקשה בחייו של פעיל הארגון עלי רמזי אל-אסווד (31) בפרברי דמשק. "הוא מת כתוצאה מהתנקשות, שנשאה את סימני ההיכר של הכיבוש הישראלי", נמסר בהודעה מטעם ארגון הטרור, שהטיל אחריות על המוסד, שלטענתו עומד מאחורי החיסול. בכלי תקשורת בסוריה דיווחו כי הוא נורה למוות לפנות בוקר ליד ביתו בפרברי דמשק, מצפון מערב לבירה הסורית. עם זאת, סוריה עצמה לא סיפקה התייחסות רשמית לאירוע עד כה.
2 צפייה בגלריה
עלי רמזי אל אסווד
עלי רמזי אל אסווד
עלי רמזי אל אסווד

בהודעה נוספת מטעם גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, אל-אסווד הוא בכיר הארגון בפרברי דמשק. "עלי הוא פליט פלסטיני שמשפחתו גורשה מחיפה ב-1948 והתיישבה בסוריה", נכתב בהודעה על מותו, "הוא הצטרף לשורות גדודי אל-קודס בגיל צעיר".
בזרוע הצבאית הטילו כאמור את האחריות על ישראל - ושיגרו איום: "בעודנו מתאבלים על השהיד הגיבור שלנו, שחוסל בידי סוכני האויב הציוני, אנו רואים באויב אחראי לפשע זה. אנו נמשיך להתעמת עם האויב ולהגיב על כל פשעיו נגדנו. גדודי אל-קודס ימשיכו בעבודתם ובלחימתם בכל הזירות להגנה על פלסטין ומסגד אל-אקצא".
בעיתוי מעניין, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה הבוקר כי "כוחותינו פועלים מסביב לשעון כדי לבוא חשבון עם המחבלים ולסכל תשתיות טרור. עשרות מחבלים חוסלו בחודש האחרון, רבים אחרים נעצרו. אני חוזר ואומר: כל אלה שמנסים לפגוע באזרחי ישראל - דמם בראשם. אנחנו מגיעים אל המחבלים ואל אדריכלי הטרור בכל מקום".
2 צפייה בגלריה
גדודי אל-קודס בעזה
גדודי אל-קודס בעזה
גדודי אל-קודס בעזה. אל-אסווד היה מבכירי הארגון בפרברי דמשק
(צילום: EPA)
בהודעת הארגון התייחסו לכמות ההרוגים הגבוהה בתקופה האחרונה, בעיקר בשל פעולות של כוחות הביטחון בשכם ובג'נין: "לא נירתע מכמות הקורבנות ומהחיים שהקריבו בנינו האמיצים בכל מקום".
זו אינה הפעם הראשונה שבה נטען כי ישראל פועלת נגד בכירי הג'יהאד האיסלאמי בסוריה. ב-2019 דיווחו בסוריה כי ישראל ניסתה להתנקש בחייו של בכיר הארגון אכרם אל-עג'ורי. כתוצאה מאותה תקיפה נהרג בנו מועאד.