מים עכורים מהברזים במעונות הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א

שנת הלימודים האקדמית החלה, אך לסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב המתגוררים במעונות "ברושים" היא נפתחה בטעם מר. כבר יותר משבוע שהם סובלים מהפסקות מים שמגיעות לשעות ארוכות, אחת מהן הייתה בת 24 שעות. גם כשיש מים, מדובר בזרם חלש מאוד, שלאחריו יוצאים מים עכורים בצבע חום שלא ראויים לשתייה ואפילו לא לשטיפת כלים. המקום, יש לציין, מאכלס יותר מ-2,000 דיירים - חלקם משפחות עם ילדים קטנים.
1 צפייה בגלריה
מים עכורים מהברזים במעונות הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א
מים עכורים מהברזים במעונות הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א
"לא לכולם יש אפשרות לחזור להורים". הזרם במעונות בת"א
אחת מהסטודנטיות סיפרה: "החיים נהיו קשים ממש במעונות. זה התחיל ביום חמישי שעבר, קמתי בבוקר ולא היה מים למשך 13 שעות. מאז כל השבוע יש בעיות. אם יש מים זה זרם קטן והם יוצאים חומים". הסטודנטית, כמו רבים אחרים, פנתה לאוניברסיטה ולא זכתה למענה. "אף אחד לא טרח לעדכן אותנו בכלל שאיו לנו תנאים בסיסיים", אמרה.
לדבריה, "לא קיבלנו אפילו בקבוק מים שיהיה לנו בינתיים. שלחנו מיילים ופנינו לכל מי שאפשר, ופרט למייל אחד שמבקש מאיתנו לפנות למי אביבים כאילו אנחנו בעלי הדירה, לא נעשה דבר. בהפסקה הגדולה מאוד, של 24 שעות, במקרה היו לי בקבוקי מים במקרר ושטפתי איתם כלים כדי שלא יסריחו. הרבה חזרו להורים אבל לא לכולם יש את האפשרות. יש סטודנטים מחו"ל למשל, יש משפחות עם ילדים, זה מטורף".
סטודנטית נוספת סיפרה כי "זו הפעם הרביעית שאני מגיעה לדירה ואין לי מים. זה התחיל עוד כשעוד לא היו לימודים, עשינו כמה חברים הזמנה של כמה שישיות מים כדי לשתות תרופות בבוקר ולצחצח שיניים. אני מרגישה שאני במצב טוב לעומת מי שיש לו ילדים. הורים לתינוק בן חודש כתבו בקבוצת הוואטסאפ שלנו שהם פשוט אבודים. הפסקות מים זה דבר שקורה, אבל בתדירות כזאת ולמשך שעות, זה חריג".
"אם הייתי שוכרת דירה אז בעל הדירה היה אמור לטפל בזה", אמרה הסטודנטית. "פה אין מי שמטפל. המזכירות סגרה בפנינו את הדלת, המיילים שלנו לא נענים, וגם כשקיבלנו מענה זה היה קצר ולא באמת סייע. היינו צריכים לתרגם את המייל נשלח רק בעברית אז היה צריך לתרגם אותו לסטודנטים מחו"ל, והם הכי סובלים - כי אין להם מקום אחר להיות בו".
לדברי אותה סטודנטית, "כרגע המים מחוברים לצינורות כיבוי אש, אבל זה לא מחזיק כשיש יותר מ-2,000 דיירים. הזרם החלש ברמה שאי אפשר לשטוף איתו כוס אחת".
מאוניברסיטת תל אביב נמסר: "לצערנו, בעקבות עבודות תשתית שאינן קשורות לאוניברסיטה, בימים האחרונים אירעו תקלות חוזרות באספקת המים הסדירה למעונות ברושים. חברת שיכון ובינוי שאחראית על הפעלת ואחזקת המעונות פועלת מול תאגיד המים מי אביבים לתקן את התקלה בהקדם. למיטב בדיקת האוניברסיטה החל ממחר בצהריים לא צפויות הפסקות נוספות באספקת המים".
ממי אביבים נמסר: "מדובר בבעיה בתוך שטח האוניברסיטה, שטח המנוהל באופן פרטי ואין לו שום קשר למי אביבים, שנתבקשו לעזור בפתרון התקלה".