לאחר האפליה בין תלמידי תיכונים בחלוקת ציוני הבגרויות במתמטיקה ובאנגלית, ובצל האיומים לפנות בנושא לבג"ץ, שר החינוך יואב קיש הורה למשרדו לפנות לבית הדין הארצי לעבודה בדרישה דחופה להוציא צו מניעה נגד יו"ר ארגון המורים רן ארז וארגון המורים - ולחייב אותם לדווח לאגף הבחינות את ציוני המגן של התלמידים. כך נודע הבוקר (ראשון) ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
משרד החינוך נגד ארגון המורים: "פוגעים פגיעה אנושה, לא מידתית ובלתי הפיכה בתלמידים"
משרד החינוך נגד ארגון המורים: "פוגעים פגיעה אנושה, לא מידתית ובלתי הפיכה בתלמידים"
משרד החינוך נגד ארגון המורים: "פוגעים פגיעה אנושה, לא מידתית ובלתי הפיכה בתלמידים"
(צילום: הדר יואביאן, שלו שלום)
משרד החינוך יטען בפני בית הדין כי העיצומים בהם נוקטים המורים "פוגעים פגיעה אנושה, לא מידתית ובלתי הפיכה בתלמידים ובעתידים". גורם בכיר במשרד החינוך אמר כי "רן ארז גרר את האירוע מול האוצר לנקודה בלתי אפשרית. המשרד לא יעמוד מנגד כאשר פוגעים פגיעה אנושה בעתידם של אלפי תלמידים.
"מדובר בתלמידים לפני גיוס, שעברו את אחת התקופות הקשות והמאתגרות שידעה מערכת החינוך", הוסיף הגורם. "עזבו את העובדה שהוא חזר בו מהסכמות ברורות מול האוצר - ניצול של מצוקת תלמידים לצורכי משא ומתן הוא מעשה שלא ייעשה".
הגורם הסביר כי הוחלט על פנייה לבית הדין לאחר שרן ארז סירב למתווה שהוצע ו"התבצר בעמדתו", ועל רקע "ההחלטה השערורייתית של ארגון המורים להימנע ממתן ציונים במבחני המתכונת וציונים שנתיים לתלמידי החטיבות העליונות". המתווה שהוצע, על-ידי השר קיש, הוא שהמורים יעבירו את הציונים, אך משרד החינוך לא ישתמש בהם למעט לטובת מסירת המידע לבגרויות לתלמידים, עד התאריך 5 בספטמבר או עד השלמת המשא ומתן.
רן ארז בוועדה לענייני ביקורת המדינה, באפריל
(צילום: ערוץ כנסת)

ארז השיב כי הוא מוכן לקבל את ההצעה - אך רק בתנאי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' יודיע שהוא יורד מדרישתו לחוזים אישיים במשא ומתן על הסכם השכר.
הדחיפות בבקשה מבית הדין נועדה לאפשר לתלמידים שמוריהם לא דיווחו את ציוני המגן שלהם בשל העיצומים בהם נוקט ארגון המורים, לקבל את ציוני מועד א' באנגלית ובמתמטיקה, דבר שיאפשר להם להחליט אם לגשת למועד ב'. בחינה זו באנגלית צפויה להתקיים ב-17 ביולי ובמתמטיקה ב-22 ביולי.
יתרה מכך, הבקשה לחייב את המורים לדווח את ציוני המגן תאפשר גם לתלמידים המבקשים ללמוד בעתודה קדם אקדמית לקבל את הציונים ולהירשם לאוניברסיטאות.
האפליה בין תלמידים התבררה בשבוע שעבר, לאחר שבמסגרת העיצומים הנחה ארגון המורים את המורים לא להגיש לאגף בחינות הבגרות את ציוני המגן, ובלי ציוני מגן משרד החינוך אינו מפרסם את ציוני בחינות הבגרות. במהלך השבוע שעבר קיבלו מחצית מתלמידי התיכונים את ציוני בחינות הבגרות, משום שמוריהם הפרו את העיצומים ודיווחו את הציונים. מנגד, מחצית מהתלמידים לא קיבלו את הציונים, כיוון שמוריהם לא דיווחו, מה שיצר תסכול וזעם בקרב תלמידים והורים.
הורים ותלמידים הפעילו לחצים כבדים על מוריהם - והאשימו אותם בפגיעה בעתיד התלמידים, שמרביתם צפויים להתגייס בקרוב לצה"ל, בעוד שמורים אחרים התחשבו בתלמידיהם ודיווחו את הציונים. באופן חריג, משרד החינוך אפשר למורים שלא דיווחו את ציוני המגן לדווח עד יום שישי, ואכן אלפי מורים חזרו בהם מסירובם ודיווחו. עם זאת, עשרות אלפי תלמידים עדיין נותרו ללא ציוניהם.