הלווייתו של מאיר תמרי ז"ל
(צילום: שמיר אלבז)

מאות בני אדם הגיעו היום (רביעי) ללוות בדרכו האחרונה את מאיר תמרי, תושב חרמש בן 32 שנרצח אתמול בפיגוע הירי ליד היישוב שבו התגורר, בבית העלמין שקד בשומרון. מאיר השאיר אחריו אישה - טל, ושני ילדים קטנים בני שנה ושלוש.
טל, אלמנתו של מאיר, ספדה לו בבכי: "היינו אמורים היום לעשות יום כיף עם הילדים, לחגוג לך יום הולדת. במקום לברך אותך אנחנו פה מספידים אותך. זאת מציאות שהיא לא הגיונית. לא הגיוני שהילדים המתוקים שלנו לא יזכו לראות את האור שלך, לחוות אותך עוד, לגדול איתך וללמוד איתך, את הטוב שלך והנתינה שלך. היינו אמורים להזדקן ביחד ולהביא עוד ילדים. לעשות כל כך הרבה דברים. עכשיו אני לבד איתם. נשאר לי רק לקוות שאצליח להנחיל להם את הערכים שלך. אני מבטיחה שהם ידעו כמה היה להם האבא הכי מדהים בעולם".
6 צפייה בגלריה
טל תמרי, אלמנתו של מאיר תמרי ז"ל
טל תמרי, אלמנתו של מאיר תמרי ז"ל
טל תמרי: "מבטיחה לך שאשמור על האוצרות שלנו"
(צילום: שמיר אלבז)
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של מאיר תמרי ז"ל
הלוויתו של מאיר תמרי ז"ל
מאות מהנוכחים בהלוויה
(צילום: רענן בן צור)
תמרי הוסיפה כי "האור שלך האיר כל חלק בחיים שלי, היה מושלם בזכותך. כל שיחה, כל ויכוח, כל חיבוק - הכל היה מושלם. לא קיבלתי איתך מספיק זמן, פשוט לא מספיק. אני רוצה לקום איתך בבוקר וללכת לישון איתך בלילה עד סוף החיים. שתחזור הביתה מהעבודה ושכולנו נתחבק ביחד כמשפחה. אנחנו אמורים לחיות בביטחון ולחזור הביתה למשפחה. כל מציאות אחרת לא מתקבלת.
"אני מבטיחה לך שאשמור על האוצרות שלנו ואעניק להם כל יום הכי הרבה אהבה שאני יכולה. אני מבטיחה שאנסה להגשים את המשאלות שהיו לך, את הדברים שרצית לעשות ולבנות. היית כולך בעשייה, בנייה ונתינה. לנסות לשפר לנו את החיים בכל רגע. כמה היה חשוב לך שנהיה מלוכדים ונהיה ביחד. כל חדר שנכנסת אליו היה מואר. אני אוהבת אותך, אוהב אותך תמיד. תמיד תהיה לי בלב, לכולנו".
שניאור לוין, גיסו של תמרי, ספד לו: "מאיר גיסי היקר. הקדוש ברוך הוא לוקח אליו את האנשים הטובים המובחרים והצדיקים. מאיר היקר, כל מקום שהיה צריך, בנתינה, הוא תמיד עזר. בחודשים האחרונים היה לנו איזה עניין שהיה צריך עזרה. מאירק'ה התעקש, כל המשפחה הגיעה לצפת מכל הארץ בשביל לעזור במה שצריך. מאירק'ה דאג וניהל את זה והתעקש שהכל יהיה כמו שצריך.
6 צפייה בגלריה
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל עם אשתו טל ושני ילדיהם
6 צפייה בגלריה
טל תמרי, אלמנתו של מאיר תמרי ז"ל, בהלוויתו
טל תמרי, אלמנתו של מאיר תמרי ז"ל, בהלוויתו
טל, אלמנתו של מאיר תמרי ז"ל, עם ילדיהם לאחר שנטמן
(צילום: נחום סגל)
"גברת טל היקרה, בשם אבא ואמא, סבא וסבתא וכל האחים והאחיות, אנחנו מבטיחים לך שאנחנו תמיד נהיה איתך ועם הילדים. מאירק'ה, נרצחת על קידוש השם רק בגלל שאתה יהודי. אתה עכשיו עולה לגן עדן, תהיה עם כל הצדיקים".
הרב ראובן עוזיאל, רב צפון השומרון, התייחס למאיר: "היציבות והעוצמה שלך - המשפחה שלך זקוקה לך, ואתה לא פה. נעשה הכל כדי לעזור להם ולחזק אותם. מכוח מסירותך אנחנו נמשיך וניפגש, מכח הגאולה שהולכת וקרבה".
גם שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק ספדה: "כל עם ישראל הם אחיך ואחיותך. ל"ב שנים של לב טוב שנגדעו ביד זדונית שרצתה לכבות את האור של מאיר, את האור של עם ישראל. המחבלים לא מבינים עד כמה אנחנו, כמוך מאיר, אוהבים את הארץ הזו. משפחת תמרי היקרה, כל עם ישראל מחבק אתכם בכאבכם, ומחויבים להאיר ביתר שאת את האור של מאיר".
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של מאיר תמרי ז"ל
הלוויתו של מאיר תמרי ז"ל
(צילום: שמיר אלבז)
6 צפייה בגלריה
טל תמרי, אלמנתו של מאיר תמרי ז"ל, בהלוויתו
טל תמרי, אלמנתו של מאיר תמרי ז"ל, בהלוויתו
(צילום: נחום סגל)
ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד: "מאיר אחינו האהוב, אנחנו לא תופסים, עומדים בטלטלה ובתסכול שאין כמותו. נפלת חלל במערכה הכבדה על ארץ ישראל ומדינת ישראל. חיית באושר עצום עם טל, אבא מסור לילדיך המתוקים. שמחתם ופרחתם כאן באדמת הקודש. אהבת את ארץ ישראל בכל נפשך, חלוץ ואידיאליסט אמיתי. הייתי אדם שקט, תמיד חביב ומאיר פנים. איש שיחה, חבר שעוזר לכולם".אחת מהנוכחים בהלוויה אמרה כי "עצוב. במקום לחגוג היום את יום ההולדת שלו עם אשתו, הילדים והמשפחה קוברים אותו באדמה. לא נתפס".
תמרי נרצח כאמור בפיגוע ירי סמוך לכניסה ליישוב חרמש. מחבלים שעקפו את רכבו של תמרי ירו בו, ומותו נקבע בבית החולים הלל יפה - יום לפני יום הולדתו. צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים, שנמלטו.
אלחנן כהן, גיסו של תמרי, אמר מוקדם יותר היום כי "אנחנו כואבים. מאיר היה אדם שכולו נתינה. היה חושב על כל אחד שצריך. הוא רצה שכל המשפחה תעבור לחרמש, זה היה החלום שלו. שאלנו אותו: 'זה לא מסוכן?'. אמר 'לא זה לא מסוכן. זו ארץ ישראל. אנחנו לא אמורים לחשוש לנסוע בכביש ברחבי ישראל'". כהן הוסיף כי "נגד הצבא אין שום טענות. יכול להיות טענות לפוליטיקאים שמנהלים את המדינה שלנו, לפי דחפים ואילוצים. הסירו מחסום שהיה יכול למנוע את הפיגוע".