בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (חמישי) שלוש שנים וארבעה חודשי מאסר בפועל על איש כוחות הביטחון שהודה והורשע בכליאה, תקיפה ואיומים כלפי בת זוגו שביקשה להיפרד ממנו.
1 צפייה בגלריה
"בן הזוג הטיל עליה אימה". אילוסטרציה
"בן הזוג הטיל עליה אימה". אילוסטרציה
"בן הזוג הטיל עליה אימה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפני יותר משנה התלוננה תושבת הצפון, אם לילדים, נגד בן זוגה, ששירת באותה התקופה בכוחות הביטחון. לפי גזר הדין, "במהלך מריבה שבר הנאשם כוסות יין שרכש, וניסה לתלוש מדפים מקירות הבית. בת הזוג ביקשה ממנו להירגע, ואז הוא שפך צנצנות פפריקה ופלפל על ראשה. המתלוננת ביקשה ממנו לעזוב אותה, אז הוא דחף והפיל אותה למיטה, ריתק אותה, הניח את ברכיו על צלעותיה וחנק אותה, תוך שאיים 'אם לא תהיי שלי לא תהיי של אף אחד'. בן הזוג ניסה לנשק את המתלוננת, תקף אותה מינית, כלא אותה בחדר ואיים להרוג אותה".
מגזר הדין עולה בנוסף כי "חודש לאחר מכן, התעורר במתלוננת החשד כי בן זוגה הגיע לדירתה ללא הסכמתה. משלא פתחה לו את הדלת הוא ניתק את החשמל לדירה מבחוץ, וכשיצאה לחבר את החשמל הוא נכנס פנימה, שלף את אקדחו האישי, דרך אותו, והכניס את הקנה לפיו. לאחר מכן בן הזוג לקח את ידה וניסה להניחה על האקדח, ואיים עליה שיאשימו אותה במותו במטרה להפחידה.
התובעת, עו"ד טל מושקוביץ, טענה כי "מעשיו הכוחניים של בן הזוג הותירו חבלות על גופה של המתלוננת. האיום באמצעות האקדח הטיל עליה אימה ברקע הטענה כי תואשם במותו, בדגש על כך שמדובר באיש שעבד בגופי אכיפה. הדברים מלמדים על התנהגות אלימה של בן הזוג כלפיה, שכל חטאה שביקשה להיפרד ממנו". בעקבות הדברים, ביקשה התובעת לגזור על הנאשם בין חמש ל-10 שנות מאסר בפועל.
עו"ד יובל זמרעו"ד יובל זמר
עו"ד יובל זמר, המייצג את בן הזוג, עתר לעונש של בין שנתיים לארבע שנות מאסר בפועל, והסביר כי "התנהלותו מלמדת על הבעת חרטה כנה מצידו, וקבלת אחריות מלאה על מעשיו. מדובר באדם ללא כל עבר פלילי ושעבד במערכת הביטחון. כל מי שקרא את כתב האישום לא יכול היה שלא לראות את מצוקתו. היום הוא מבין ומפנים שהוא זקוק לטיפול".
תחילה כפר בן הזוג בכל סעיפי האישום נגדו, בהם עבירת אינוס, אך לאחרונה הגיעו עורך דינו והתובעת להסדר טיעון שבמהלכו תוקן כתב האישום, ובן הזוג הודה בכתב האישום המתוקן. הרכב בית המשפט בראשות הנשיאה השופטת אסתר הלמן, השופטת יפעת שטרית והשופטת אוסילה אבו אסעד גזר כאמור על בן הזוג שלוש שנים וארבעה חודשי מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי ו-30 אלף שקל פיצויים למתלוננת.