שב"כ סיכל פיגוע שתכננה חוליית מחבלים, סטודנטים מאוניברסיטת ביר זית, בהכוונה של חמאס בטורקיה. כך הותר לפרסום היום (שני). מעצר הסטודנטים הפלסטינים נעשה בפעילות משותפת לשב"כ, צה"ל ויחידת הגדעונים של המשטרה. חוליית הטרור הייתה מורכבת מסטודנטים החברים בתא חמאס באוניברסיטת ביר זית, צפונית לרמאללה, המוכר כ"כתלה איסלאמיה".
3 צפייה בגלריה
המחבלים שתכננו פיגוע
המחבלים שתכננו פיגוע
המחבלים מביר זית שתכננו פיגוע - ונעצרו
(צילום: תקשורת שב"כ)
לפי הודעת שב"כ, "חברי החולייה תכננו לממש פיגוע משמעותי". נגד אותם מחבלים התגבש חשד, שלפיו פעלו בשליחות חמאס בטורקיה - במטרה לספק תשתית לפעילות חמאס צבאית נגד ישראלים. מחקירתם בשב"כ עלה כי הם עסקו "בהיערכות מעשית למימוש פיגוע משמעותי וכן בסדרה של פעולות להעברת כספי חמאס לפעילים בשטח, כל זאת בהכוונתם של בכירים ממפקדת חמאס בטורקיה".
במסגרת החקירה בשב"כ עלה כי מי שנחשד כראש החולייה, מחמוד אנג'אץ, תושב הכפר הפלסטיני חרבתא בני חארס, גייס חולייה צבאית של פעילי "כתלה" מהאוניברסיטה וניצל את קשריו של בראא רומאנה, פעיל "כתלה" באוניברסיטת אבו-דיס, תושב אל בירה, למול המפקדה בטורקיה - לטובת קבלת מימון לרכישת נשק לפיגוע.
3 צפייה בגלריה
הכסף והתחמושת שנתפסו אצל המחבלים
הכסף והתחמושת שנתפסו אצל המחבלים
התחמושת שנתפסה
(צילום: תקשורת שב"כ)
3 צפייה בגלריה
הכסף והתחמושת שנתפסו אצל המחבלים
הכסף והתחמושת שנתפסו אצל המחבלים
קיבלו עשרות אלפי דולרים מחמאס
(צילום: תקשורת שב"כ)
כלל חברי החולייה שהיו מיועדים לקחת חלק בפיגוע נעצרו ע"י לוחמי יחידה 33 (הגדעונים) של המשטרה. כמו כן, נתפס נשק מסוג M-16 והוחרמו עשרות אלפי דולרים שהתקבלו מחמאס. "חומרי החקירה הועברו לבחינת התביעה הצבאית, לשם הגשת כתבי אישום", נמסר משב"כ.
בשב"כ ציינו כי "בשבועות האחרונים מבוצעים מעצרים רבים של פעילי תאי חמאס במוסדות להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון, במטרה להמשיך ולסכל את פעילות החמאס התשתיתית בשטחים אותה מכווינים גורמי המפקדה של חמאס בטורקיה". עוד נמסר: "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול ביתר שאת לסיכול כל ניסיון של גורמי טרור בחוץ לקדם פעילות טרור נגד מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה ולמצות את הדין עם המעורבים בפעולות מעין אלה".