צוללת של כוחות ההגנה היפניים ניזוקה כשעלתה אל מעל לפני המים ופגעה בטעות בספינת מסחר סמוך לחופי דרום יפן. לפי הדיווחים מיפן שלושה אנשי צוות בצוללת "סוריו" נפצעו באורח קל בתאונה, שהתרחשה ליד האי שיקוקו. תמונות שפרסם משמר החופים היפני הראו כי נגרם נזק ל"כנפיים" במגדל הניווט של הצוללת.
במשרד ההגנה היפני ציינו כי נזק נגרם גם לציוד תקשורת בצוללת, נזק שעיכב את הדיווח על התאונה במשך כשלוש שעות, אך במשרד הדגישו כי היא עדיין מסוגלת לפעול. "סוריו התחככה בדופן כלי שיט בעת שעלתה לפני הים. זה מאוד מצער שהיא התנגשה עם ספינת מסחר", אמר שר ההגנה היפני נובואו קישי.
לאחר התאונה הספינה עשתה את דרכה לנמל קוצ'י. לפי ה-Japan Times משמר החופים היפני הודיע כי פתח בחקירה כדי לבחון אפשרות שהזנחה גרמה לתאונה, וחקירה נפרדת פתח גם הוועד האחראי על בטיחות בתחבורה. לפי משמר החופים, הספינה שבה פגעה הצוללת, מכלית מהונג קונג בשם Ocean Artemis, לא ספגה נזק כלשהו בתקרית.
"סוריו" היא הראשונה מבין סדרת צוללות שפיתחה יפן ואשר מונעות בעזרת מנוע דיזל-חשמלי. היא נכנסה לשירות ב-2009, ויכולה לשאת עד כ-3,000 טונות ו-65 אנשי צוות.
ברדלי מרטין, אנליסט במכון המחקר RAND Corporation וקצין לשעבר בחיל הים האמריקני, אמר לרשת CNN כי על בסיס התמונות שפורסמו התאונה ככל הנראה פגעה בחלק מיכולותיה של הצוללת. "לא הייתי קורה לזה 'נזק שולי'. הצוללת לא יכולה לצלול ולא יכולה לתקשר", אמר.
התקרית מגיעה 20 שנה בדיוק לאחר תאונה דומה שהתרחשה ליד חופי הוואיי, אם כי זו הסתיימה באסון. ב-9 בפברואר 2001 פגעה צוללת תקיפה אמריקנית, USS Greeneville, בספינת דיג יפנית. ספינת הדיג טבעה בתוך דקות ספורות, ותשעה בני אדם, בהם ארבעה תלמידי תיכון, נספו. ב-CNN ציינו כי התאונה קרתה כאשר צוות הצוללת, שמונעת בעזרת אנרגיה גרעינית, הדגים לאורחים אזרחיים תמרון עליית חירום אל פני הים.